Sunday, March 8, 2020

Fac paine...

... cu maia constant, de ani de zile. In doua feluri, in functie de cat de vie e maiaua si de cata dispozitie am sa supraveghez coptul painii seara tarziu:
1. fac maia seara, a doua zi dimineata framant coca, spre 16-17 o pun in tava, seara tarziu 22-23 o bag in cuptor
2. idem, dar cresterea fiind lenta, pun coca abia seara in tava si o las acolo sa creasca pana dimineata celei de-a treia zi.
Varianta a doua iese mereu mai gustoasa, mai acrisoara, dar mai aplatizata, desi teoretic e mai fermentata si se si vede ca e felia bună mai cu gaurele.


Partea proasta este ca sunt atat de certata cu glutenul, incat de oricare as manca ma umflu.

2 comments:

  1. Ma iertati,dar nu inteleg de ce e atat de rau glutenul? Aveti intoleranta la gluten sau vreo forma de alergie? Folositi faina integrala? Eu aveam impresia ca e alimentul cel mai bun si mai complet (am mai auzit pareri cum ca putem trai bine sanatosi mancand doar paine integrala si apa)

    ReplyDelete
  2. Nici eu nu inteleg, doar ca experimmentez anumite simptome care dispar atunci cand evit consummul de paine. Am testat de-a lungul timpului aceasta asociere si m-am convins de ea.

    ReplyDelete