Monday, March 30, 2020

Am fost...

... ani de zile revoltata la auzul expresiei rautacioase "popii au bani" si ma tot intrebam de care popi vorbesc zeflemistii in cauza, ca nici noi si nici cunoscutii nostri, popi si ei, nu ne permiteam un stil de viata lejer dpv financiar.

Ceea ce am remarcat cu ocazia acestei pandemii sunt donatiile consistente (zeci sau sute de mii de euro) facute de diverse arhiepiscopii spitalelor sau centrelor de carantina. Gestul este laudabil, menit sa inchida gurile rele care urla ca vor spitale si nu catedrale. Sunt sigura ca ura impotriva Bisericii nu va putea fi stinsa prin acte caritabile notate in presa si share-uite pe retelele de socializare. Nu stiu cum o fi cu plata la Dumnezeu pentru lucrul trambitat inaintea oamenilor. Nici nu ma priveste de altfel.

Eu altceva voiam sa notez: acum am inteles care sunt popii aceia despre care lumea spune ca au bani, fiindca am vazut cat pot investi dintr-un foc la nevoie. Sincer, nu ma deranjeaza deloc ca au bani, fiindca stiu ca nu lucreaza faradelegi cu ei, ci ii orienteaza spre lucrari frumoase, placute lui Dumnezeu.
Ma deranjeaza insa ca prin extensie orice popa amarat de tara isi ia portia de dispret, invidie si banuiala din partea oamenilor care habar nu au cu ce se mananca viata personala a unui slujitor devotat al altarului.

Si inca ceva, pentru cine face confuzii intre calugari si preoti:




6 comments:

  1. Da...gura lumii n o astupa nici pamantul...si o sa va spun un lucru, nu stiu daca il cunoasteti sau nu, preotii Care sunt in afara tarii din cate stiu eu toti( aici in Belgia stiu sigur) nu primesc
    nici macar un ban de la Patriarhie, nu sunt taxe la nunti sau botezuri, la pomelnic fiecare da cat pofteste, , si cu toate astea oamenii tôt spun ça ''popa'' are bani, ça ia de la pomelnice, ça Cère mult pe un calendar etc...asa ça eu sincer cred ça unui OM de felul asta poti sa i spui ce vrei sa l convingi contrariul ça el tôt pe a lui o tine...am incercat dar am lasat o balta. Cei Care vor sa vada vad, cei Care nu vor sa vada, nu vad nici daca le arati cu degetul directia buna.

    ReplyDelete
  2. Între noi fie vorba, ma tem ca aceste donatii prezente vor fi recoperate tot de pe spinarea preotilor din parohiile de rand... Am mai trait aceasta experienta. Gura lumii trebuie inchisa cumva si impresia multora din randul clerului este ca aceste donatii sunt facute tocmai in acest scop, mai ales cand sunt atat de mediatizate :-(
    Numai popa amarat de tara sa nu fii, in acest caz!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bineinteles. Sotul meu a auzit ca salariile lor vor fi donate pt o cauza nobila. Dumnezeu sa ne intareasca.

      Delete
  3. Si noi cunoastem un Parinte dintr un sat din Romania Care este nevoit sa puna bani sa plateasca anumite dari catre parohie cred, taxe etc, si cum enoriasii sunt saraci si n au bani , ii scoate el de unde poate...Domnul sa va dea putere si curaj !

    ReplyDelete
  4. Sunt cazuri și cazuri, dar sotul meu, nefiind preot, nu si-ar permite în ruptul capului să întrețină o familie , iar eu sa stau acasă, chiar dacă avem doar 2 copii.In cercul nostru avem destui preoți, dar nu cred ca lucrurile stau chiar asa rău.Si eu lucrez si nu ne desfatam financiar.

    ReplyDelete
  5. La unii lucrurile stau mai bine, la unii stau mai rau. Generalizarea intotdeauna da erori. Fiecare familie are parghii economice pe care Dumnezeu le scoate la iveala si pe care le poate folosi in functie de inventivitatea si disponibilitatea fizica si intelectuala a membrilor.
    Sloganul cu popii au bani nu e valabil pt majoritatea preotilor cinstiti. Care au, fii sigura ca nu au de pe urma preotiei.

    ReplyDelete