Friday, May 1, 2020

Sf Simeon - rugaciuni 4

Vino, Duhule întru tot cinstite, 
atotfăcătorule, atotțiitorule, atotcercetătorule, 
preaînțelepte, preaputernice, 
neschimbat, nemutat, nescris împrejur, neînțeles, neurmat, 
mult dăruitorule, 
bunul cel nemărginit, 
desăvârșitorule a toată lumea, 
viața și izvorul vieții, înțelepciunea și izvorul înțelepciunii, puterea și izvorul puterii, 
preabunule și întru tot îndurate Doamne!

Vino, înțelepciunea cea adevărată a tuturor celor ce vor să se mântuiască!

Vino și te sălășluiește întru mine și mă păzește de toată bântuiala și năvălirea potrivnicului!

Bine Te cuvântăm pe Tine, Împărate a toate, preabunule, 
că de la Tine avem ființa, 
prin Tine suflăm, cugetăm 
și cunoaștem pe Dumnezeu, 
pe Tatăl cel fără de început, pe Unul Născut Fiul Lui și pe Tine, Duhule Sfinte. 

Bine Te cuvântam pe Tine, că de la Tine am înțeles schimbarea ceasurilor, prefacerile vremurilor, primenirea vânturilor și înconjurările anilor. 

Mulțumim Ție, că Tu ne-ai dat nouă a nădăjdui spre împărăția cerurilor, cinstea cea întocmai cu îngerii și contemplarea slavei, pe care acum le privim ca în oglindă și închipuire, iar nu după multă vreme, nădăjduim, mai curat și desăvârșit. 
Mulțumim Ție că ne-ai dat lucrări de pământ, hrană, meșteșuguri, legi, deprinderi și fapte bune.

Ce limbă va grăi măririle Tale, stăpâne, care sunt mai presus de cuvânt și de înțelegere, mari și minunate? 
Tu ești izvorul cel de-a pururea curgător și nedeșertat al curăției și sfințeniei; 
adâncul cel neajuns al înțelepciunii și al puterii; 
noianul cel nemăsurat și necuprins al vieții și al nemuririi; 
comoara cea nedeșertată și neîmpuținată a cunoștinței și a priceperii; 
vistieria cea necheltuită de bunătate și de milostivire a întregii lumi. 

Tu ai insuflat pe prooroci, ai vestit de mai înainte cele ce vor fi și întruparea Cuvântului Unuia-Născut ai propovăduit. 

Tu, venind către Maria cea cu daruri dăruită, cea hotărâtă mai înainte de veci de a fi Maică a lui Dumnezeu, cea aleasă din toate neamurile ca fără prihană și Preacurată, pântecele ei cel preasfințit l-ai făcut locaș al Cuvântului lui Dumnezeu și împreună cu ea ai lucrat întruparea Lui cea preasfântă. 

Tu ai fost împreună cu Hristos Cuvântul, ca Cel deoființă cu El, și împreună ați lucrat semnele cele dumnezeiești și minunate.
După ce s-a suit la ceruri și a șezut de-a dreapta Tatălui, de Care niciodată nu S-a despărțit ca un Dumnezeu, ai venit la sfinții Săi ucenici și apostoli în chip de limbi de foc și, umplându-i de cuvânt, de înțelepciune și de îndrăzneală, i-ai făcut puternici întru semne. 

Deci Ție mă rog, la Tine cad și Ție-Ți cer să te pleci mie, robului Tău, să mă cercetezi pe mine cu bunătate și să mă scoți din adâncul greșelilor celor de voie și celor fără de voie. 

Curățește-mă de toată întinăciunea trupului și a duhului. 
Sfințește-mă, înțelepțește-mă, dă-mi pricepere, povățuiește-mă spre toată cunoștința cea mântuitoare, arată-mă viteaz și neînduplecat spre patimi și mai tare decât toată puterea cea potrivnică. 
Insuflă întru mine blândețe, îndelungă răbdare, adevăr, dreptate, tăcere și temelia tuturor faptelor bune. 

Fii întru mine stăpânitor, păzitor și dătător de toate darurile Tale cele bogate, că Tu ești lucrarea cea desăvârșită a tuturor bunătăților si Ție împreună și Tatălui și Fiului, după datorie laudă îți aducem, totdeauna acum și pururea și în vecii vecilor. Amin.

No comments:

Post a Comment