Thursday, May 14, 2020

Se termina...

... o parte din circul facut de autoritati si permis de faptul ca ne-am lasat manipulati prin frica.

Nu m-am imblonavit pana acum, desi:
-nu am purtat niciodata masca si nici manusi si m-am intalnit in trecere cu diverse persoane, inclusiv medici
-nu m-am spalat pe maini mai des decat de obicei (dupa folosirea toaletei si la intoarcerea de afara)
-am iesit zilnic afara cu copiii in zona in care locuiesc (si este vorba despre o artera de circulatie destul de populata cu trecatori)
-nu cred sa fi existat zi in care bebelusa mea sa nu fi lins macar o talpa de pantof sau sa fi bagat o pietricica in gura

Am simtit de la bun inceput, dincolo de torentul general al panicii, ca s-ar putea sa vina o zi in care sa vad cat de caraghioase au fost toate masurile excesive de precautie si cat rau isi pot face oamenii de groaza mortii. Nu m-am inselat! Cel mai rau imi pare de copii.

Singura masura eficienta mi s-a parut distantarea sociala (pe care nu am reusit sa o tin la sange nici cu parintii mei) care a fost implementata cu o strictete stupida (nu am mai avut voie sa ma duc la tara la gradina, intr-o curte goala, fiindca nu sunt in acte mic producator agricol) si cu duplicitatea de rigoare (pietele si bisericile nu au avut acelasi regim).

Nadajduiesc sa vad mai mult echilibru si mai multa ratiune in randul populatiei, ca de la conducatori nu prea mai am asteptari dupa cat de stangaci au actionat.

6 comments:

  1. deciziile stricte nu sunt doar sa ne apere pe noi ci mai ales pe ceilalti. Si tu (si eu) avem disciplina de viata buna (somn, igiena, alimentatie, atmosfera emotionala echilibrata in suflet si familie ) - ce duc la o sanatate impecabila (noi nu am mai racit de multi ani, copila de la 2 ani), dar in jur multa lume nu- vezi fumatori (o treime din romania) si obezi (alta treime din romania..) si consumatorii de alcool, sunt multi batrani si populatia europei e imbatranita ( la mine in zona sunt 4 azile de batrani, in unu a venit o ruda in vizita si i-a infectat si ...aproape jumatate din batranii aia nu mai sunt). Vecina mea de de-a supra a avut cancer pulmonar anul trecut.
    Daca tin disciplina stricta e fix pt ei. ¨Pentru mine stiu ce sa fac.
    Doamne ajuta!

    ReplyDelete
  2. Mie mi se pare ca autoritatile au facut ce-au putut, ce-au crezut c-ar fi bine, mi-au dat impresia ca macar intentiile lor au fost bune (daca masurile nu tot timpul) si nu cataloghez drept circ.
    Avand in fata exemplul dezastruos al tarilor vestice (Italia, Spania etc.), nu puteau sa nu faca nimic.
    Cred ca e greu sa fii la conducere, sa fii capabil sa iei in considerare toate situatiile posibile si personalizate si sa nu gresesti.
    In familia mea extinsa au fost persoane care au avut virusul; au pastrat distanta sociala recomandata, dar tot au mai intrat in contact unii cu altii, din diverse nevoi (copii cu parinti mai in varsta) si a fost destul ca unul din ei sa ia virusul de la un domn cu care a lucrat.
    Poate ca am privit putin altfel lucrurile decat dvs. pentru ca am o afectiune cronica care ma face vulnerabila si nu mi-e de mine, ci de copilul meu, care e adoptat (care, asadar, a pierdut deja o mama - la nivel psihologic).

    ReplyDelete
  3. Noi am stat la țară, dar am venit în oraș de 2x fără probleme, chiar dacă am trecut prin filtre de fiecare data.
    Faptul ca nu ați mers la țară (mai des) nu a fost decât o alegere personala, așa cum și vecina voastră a ales sa nu iasă afara decât într-un târziu, când se saturase sa va tot privească de la fereastra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am mers si m-au oprit si mi s-a spus ca daca nu vreau sa am probleme, mai bine stau acasa. Alegerea personala ar fi fost sa petrec zilnic mai mult timp la tara. Nu stiu de ce m-au luat la ochi cei de la mine din comuna. Am auzit ca altii nu au avut probleme.

      Delete
    2. Hm...ce sa mai zici... Rea voință din partea celor care v-au controlat.

      Delete
  4. A fost o alegere fortata clar si mi s-a spus ca acolo e filtru zilnic si nu accepta pretexte cu munci agricole sau iesirea copiilor in spatiu izolat. Nu mi s-a parut ca se face sa risc trecand a doua oara pe acolo, de vreme ce dupa o confruntare destul de aprinsa de abia scapasem fara amenda (pe vremea aceea nu se stia ca sunt neconstitutionale)

    ReplyDelete