Sunday, May 10, 2020

Doua.mutari...

... prin care poti sa dai sah-mat haosului intr-o casa cu multi copii (nu trebuie sa le "joci" personal, in perioadele de epuizare poti delega alti membri ai familiei)

1.   Cheia unei dimineti reusite este pregatirea inteligenta a momentelor ei din seara anterioara. Fiecare poate particulariza aceasta axioma pliind-o pe nevoile lui. In cazul meu cateva exemplificari ar fi:
*curatarea bucatariei de cu seara, *pregatirea tinutelor de a doua zi (scoala/biserica),
*executarea anumitor etape din preararea mancarurilor (maia pt paine, fierbere partiala zeama de oase, spalat frunze verzi)
*pentru mamicile de sugari care se trezesc noaptea, pentru cazul in vare ai copil bolnav: pune la indemana langa pat tot ce ai nevoie peste noapte, ca sa te deplasezi cat mai putin si sa puteti adormi cat mai repede la loc.
*culcarea la o ora rezonabila astfel incat a doua zi la trezire sa fiti in forma

2.   Daca reusesti si sa te trezesti cu o ora/doua inaintea restului membrilor familiei, succesul zilei este garantat. De ce zic asta? Nu numai pentru ca ai timp sa te pregatesti fizic: spalat pe dinti, pieptanat, dus, haine curate (nu cred ca sunt singura care stie din experienta cat de neplacut e sa umbli toata dimineata ciufulita in pijamale fiindca te-ai trezit prea tarziu si deja trag copiii de tine). Mai presus de toate acestea ai si timp pentru o linistire duhovniceasca prin rugaciune, cugetare, auditie sau citire a unei scrieri inaltatoare inainte ca pruncii sa inceapa sa misune imprejur. In functie de timpul disponibil, tot acum poti sa te ocupi de mail si de retelele de socializare sau poti direct sa incepi programul tau obisnuit de dimineata.
cu noaptea
 in cap
Pe mine m-a avantajat carantina cu scoala ei on line care incepea cel mai devreme la 10 am, astfel incat copiii isi permit sa se trezeasca mai tarziu. Acesta este misterul prin care in prezent eu dorm dimineata mai putin ca ei😂


9 comments:

  1. Este foarte adevarat ceea ce spuneti dar ce sa fac cand cea mica se trezeste mai tôt timpul cand nu ma mai simte langa ea( chiar si acum la o jum de an de cand n o mai alaptez) . Anastasia doarme chiar daca o lasati singurica?Si daca nu va suparati, la ce folositi zeama de oase?

    ReplyDelete
    Replies
    1. La ciorba. Am un mesaj de la tine, despre niste postari ale tale pe care spui ca nu le-am publicat. Eu am inteles ca tu insati mi-ai cerut sa nu le public, fiind foarte personale. Eu public orice, numai sa imi spui daca asa vrei. Astept si nu sterg ultimele comentarii pana nu imi spui ce sa fac cu ele. Ok?

      Delete
    2. Of vedeti cum intru eu in incurcatura? Sigur Dumnezeu vrea sa mi arate ceva prin asta! Sa stiti ça am mai pus doua comentarii la alte postari si cand am vazut ça nu apar am tras concluzia ça v am suparat , mahnit cu ceva. Imi pare tare rau dar ma si bucur ça mi dau seama ça am o problema adanca: si daca nu mi postati intentionat mesajele, tôt nu ar fi trebuit sa ma afecteze asa. O fi mandrie, o fi prostie, nici eu nu stiu dar bine nu i! Iertati ma , mi se intampla numai cu oamenii Care mi sunt dragi☺️

      Delete
    3. Si am uitat sa va spun dar cred ça ati inteles,nu le postati!

      Delete
    4. In afara de cele cu caracter privat nu am primit altceva. Nu obisnuiesc sa nu public. Am dat unda verde si la rautati, cu atat mai mult la comentarii neutre. E o incurcatura din server probabil.

      Delete
    5. Asa cred si eu...vedeti ce incurcatura am créat? Totul vine d'un interior, acolo e problema mea!Va multumesc

      Delete
  2. Ha! Ce simpatica esti 😁. Ce ar fi sa facem un colaj cu chipuri de mame epuizate si abia trezite?😂. La punctul 2....pe vremea cand imi zicea soacra: ,,trezeste te inaintea lor ca sa ai timp" , credeam ca are ceva cu mine 🤭. Acum, desi am 1 an si 3 luni de alaptare, inca nu ma poy trezi la 5 (nici macar la 6!), desi in ,,gravidie" eram atat de verde si energica...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si copiii s-au agitat ca am pus o poza cu mine abia trezita. De asta am folosit putin blur

      Delete
  3. Si inca ceva , stiu ça unii dintre noi suntem inca departe de ceea ce ar trebui sa fim ça si crestini, dar mai stiu ça Dumnezeu ne iubeste si ne asteapta pe toti si eu pentru asta traiesc, si nu mi pierd nadejdea ça azi cazand dar ridicandu ma iar si iar, Domnul nu ma va lasa. Doamne ajuta si sa dea Domnul sa nu va fi mahnit sau scarbit cu ceva!

    ReplyDelete