Wednesday, May 20, 2020

M-a rugat...

... cineva sa povestesc cum ma pregatesc in seara asta pentru pomenirea de maine a Elenitei.
Eu nu cred ca sunt un exemplu tipic. Daca doriti invataturi despre pomenirea mortilor gasiti (aici sau aici)
Cand vreau sa fac pomenirea fetei mele incep prin a ma gandi cu drag la ea si a incerca sa o simt mai aproape. Uneori aprind si o lumanare in casa (in plus fata de candela care arde pentru ea aproape tot timpul, pe care o ingrijeste sotul meu). Incep sa prepar coliva si colaci pentru parastas. Nu sunt adepta cantitatilor mari fiindca nu cred ca asta asteapta ea de la mine. Nu am ornat coliva de data asta deloc. Se poate si asa, "smerita" de tot. Am facut colacei mici si multi. E prima data cand am facut asa, fiindca am vrut sa lucreze si Ghe cu mine, ca sa simta ca pregateste si el ceva pentru ea. Voi lua cu mine si niste vin curat. Atat: materiile necesare pentru a fi binecuvantate si gustate.

Restul de milostenii nu se pun in postari de blog, ca sa nu stie stanga ce face dreapta ☺️. Tot in seara asta am si gatit pentru noi maine, fiindca dimineata vom fi la liturghie. Cam asa mi-am pregatit ziua de maine... 
Cei care aveti nelamuriri legate de ce trebuie sa faceti atunci cand pomeniti pe cineva, aduceti-va aminte sa nu transformati momentul intr-o grija de multe, pagubindu-va si cartind impotriva bisericii. De asemenea, cu putina smerenie, se poate trece peste ispita conformarii orbesti la obiceiul locului. Nu va comparati cu vecinii, comparati-va cu invatatura curata despre cei adormiti din cartile ortodoxe. Puteti recurge la orice tip de lucrare (fapta buna, nevointa) bineplacuta lui Dumnezeu pentru a o oferi in dar sufletului celui adormit, nu va limitati numai obisnuita milostenie cu haine sau mancare. Puteti sa cititi la Psaltire pentru cel plecat dintre noi. Daca puneti o masa, sa fie o masa a bucuriei si milei, o agapa frateasca in amintirea defunctului, nu un prilej de a va lua revansa sau a va achita de cineva. Asezati tot ceea ce faceti inaintea lui Dumnezeu in simtirea pe care o aveti pentru cel raposat. Nu va complexati de lipsa posibilitatilor: am vazut parastase facute doar cu o felie de paine si putin vin. Mortii nu mananca si nu beau. 

No comments:

Post a Comment