Wednesday, May 20, 2020

Calugarul...

... se nevoieste cu tacerea. O femeie casatorita care mai este si mama la un batalion de copii nu are ce face cu tacerea. O poate pune in aplicare in prieteniile desarte care o ispitesc si o distrag, dar in caminul ei, o femeie trebuie neaparat sa stie sa vorbeasca. Prin felul in care vorbim ne atragem respectul celorlalti si ii putem ajuta cu sfaturi de viata si credinta. Vorbirea despre Dumnezeu in casele crestinilor este esentiala, fiindca prin ea le putem transmite copiilor prezenta continua si lucratoare a lui Dumnezeu in viata noastra.

Daca vrei sa te faci frumoasa ☺️ priveste putin in oglinda felul in care vorbesti. Repet, nu numai felul in care vorbesti cu strainii, ci si acasa, cu ai tai, in diverse situatii si stari interioare.

*ai grija la tonul folosit: nu tipa, nu te rasti, nu fi morocanoasa sau dispretuitoare. Chiar si cel mai inofensiv continut verbal, insotit de un ton nepotrivit, poate genera o reactie de respingere. Asculta-te si modifica ce crezi ca e dezagreabil!
*nu folosi vulgaritati: este total nepotrivit pentru cineva care are pretentia de formator de caractere. Cu cat cuvintele tale sunt mai dezgustatoare, cu atat mai putina credibilitate si respect vei primi!
*vorbeste cu blandete si dragoste si foloseste limbajul ca pe o modalitate de a aduce binele in viata celorlalti
*cultiva-ti un stil ferm, dar calm. Isteria nu este un semn al puterii. Iti poti comunica dezacordul si poti pune limite si fara sa faci circ
*priveste-ti interlocutorul si da-ti seama din expresia lui daca felul in care vorbesti este de folos. Da-ti seama cand trebuie sa taci
*evita tot ce este distructiv in comunicarea cu altii, mai ales barfele si indemnurile spre rautate
*foloseste un limbaj elevat, chiar daca vorbesti in casa cu copiii, fiindca asa le vei dezvolta si lor vocabularul
*pronunta cuvintele corect, detaliaza intelesurile expresiilor figurate (nu uit ca primul meu copil chiar credea ca il voi manca si s-a ascuns)
*nu vorbi in prezenta copiilor despre subiecte care i-ar putea afecta negativ (gen semnele vremurilor din urma, detalii despre viata intima, probleme financiare acute, boli grave, chinurile iadului)
Schimbarea nu trebuie facuta in sens teatral, ci din dorinta sincera de a fi mai placuta lui Dumnezeu si oamenilor. Motivatia pentru cosmetizarea felului in care comunicam este una iubitoare, nu una perfida si de aceea cred ca este un demers bun in esenta. In numele sinceritatii si al lipsei de prefacatorie nu sunt binevenite "relaxarile" verbale in familie. Grija pentru limbaj nu este o masca a falsitatii, ci un antrenament care va transforma treptat stilul decent intr-o a doua natura.

7 comments:

  1. Ce sfat concret ai da pt.a schimba un astfel de mod de a fi? E grea trezvia, sa fii atent la orice cuvant/ton/expresie faciala, mai ales cand trebuie date indicatii de urgenta... Eu am fost crescuta cu asprime, tipete, reprosuri si o critica permanenta. Daca nu am un dialog de aceasta maniera cu mine, intern, il am extern...cu cei f dragi mie...si vad ce las in urma mea. 😔

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stai linistita, toti avem probleme. Putini oameni sunt de origine sanatoasa☺️. Odata ce ai identificat problema, cu perseverenta si cu ajutorul lui Dumnezeu se rezolva mult din ea. O solutie concreta in afara de rugaciune si grija permanenta nu am, afara de "de cate ori vei cadea, scoala-te" si reusi sa faci o schimbare.

      Delete
  2. Completare: ai o serie de sfaturi practice, dar cand radacina e complet stricata, "reparatia" dureaza ani, iar in anii astia ii poti pierde pe cei din jurul tau, care nu au rabdare sa te astepte pe tine sa revii la omenie si bunatate...

    ReplyDelete
  3. Si eu ma inscriu cu brio la capitolul tipat, rastit , criticat ...mi e Sila si mie de mine dar o iau mereu de la capat...sa dea Domnul sa li se stearga copiilor d'un suflete ranile pe Care le créez. Ce mult as avea de castigat daca n as mai exploda ça un Vulcan.Ma gandesc la rugaciunea Sfantului Siluan cand spune Doamne indrepteaza ne precum o mama duioasa isi indrepteaza copiii saï mici. Imi vine va plang la gandul ca Domnul ar indrepta lumea cu ''duiosia '' mea.

    ReplyDelete
  4. Sa mai scrieti pe tema asta. Suntem, se pare, mai multe crescute intr un mediu ostil, să zic in varianta light.

    ReplyDelete
  5. Eu n-am fost crescuta "intr-un mediu ostil", dar tot am o problema cu rastitul. Stil ferm si calm nu reusesc sa am, ori nu e ferm (in majoritatea cazurilor), ori nu e calm. Mai degraba isteric. Si din pacate vad si la copii ca mai imprumuta stilul asta.
    Adriana

    ReplyDelete