Friday, May 22, 2020

Niciodata...

... nu stii cat poti interveni in viata altuia fara sa te alegi cu resentimente. Cine isi "periaza" constiinta frecvent, isi pune si astfel de probleme.

Acum cateva zile eram cu Anastasia afara. Ea se juca linistita cu un servetel umed iar eu vorbeam la telefon, paremi-se. Erau si baietii cu bicicletele in apropiere, cu mai multi prieteni. Deodata am observat ca doi dintre ei au inceput sa se certe, sa se ameninte si chiar sa se impinga putin unul pe altul. Mama unuia dintre cei doi era si ea in zona, asa ca am facut-o atenta: "Hei, vezi ca se cearta copiii!" Ea imi face semn cu mana sa ma linistesc, ca ea controleaza situatia.

Mi-am vazut mai departe de conversatia telefonica, dar nu am putut sa nu observ ca pe terenul de joaca din fata mea lucrurile se inrautateau considerabil. De fapt, doamna respectiva nu facea decat sa asiste ca la luptele de caini, linistita fiind ca fiul ei avea sorti de izbanda.
Am intervenit atunci eu si am strigat la ei de departe sa nu se mai bata asa. De rusinea unui adult, copiii au incetat. Au mai bombanit ei cate ceva apoi si-a vazut fiecare de ale lui.

Mi s-a parut insa ca am deranjat-o pe femeia aceea, ca am intrerupt meciul de box pe care il savura cu cruzime si ca nu am avut incredere ca stie sa gestioneze situatia.
"Nu se intampla nimic. Eram eu aici."
Intr-adevar baietii mei nu erau implicati, dar nu puteam sa asist la asa ceva si sa las totul sa se desfasoare de la sine.

Din pacate viata de zi cu zi abunda de situatii in care se vadeste caracterul urat al oamenilor si care ne pun la incercare delicatetea si dorinta de a fi placuti lui Dumnezeu. A-ti pastra pacea inimii si constiinta curata este un obiectiv din ce in ce mai greu de atins in aglomeratiile urbane, unde interactiunile sociale sunt mult mai numeroase decat pentru taranul de odinioara.

2 comments:

  1. Si totusi cat de cruzi putem fi...sa stai sa te uiti cand cineva este lovit si sa nu te doara...

    ReplyDelete