Thursday, February 7, 2019

Vacanta...

...asta Ionica al meu a fost plecat in Athos. Nu stiu cata pondere are lucrarea duhovniceasca facuta din exterior spre interior si cat locul sfinteste omul, dar faptul ca a ajuns acolo printr-o minunata intorsatura a lucrurilor ma incurajeaza ca ii va fi de folos.




Planurile lui Smecherie pentru vacanta sunau cu totul altfel: iesiri in parc cu doua colege de clasa si prietenul uneia dintre ele. Nu prea ma incanta sa il stiu cuplat serios cu o fata. Nu zic sa nu iasa in grupuri mixte, dar nu din acestea in care implicit iti trebuie pereche.

Cred ca la varsta de 15 ani (spre deosebire de o fata la aceeasi varsta) un baiat e prea mic pentru a putea identifica realist o partenera eligibila de perspectiva. Imaturitatea e ghidata dupa glasul instinctului si cam atat. Cel putin asa simt eu in cazul nostru. Mi s-ar parea mai util ca baietii adolescenti sa isi petreaca timpul in compania unor "masculi" de varsta mai mare, de la care au ce invata, pe care ii pot avea drept modele comportamentale si in general, de viata. Daca in perioada de formare a ta ca barbat stai intre femei nu cred ca te ajuta prea mult. Imi pare chiar ca te moleseste cumva.

Dupa indelungi insistente din partea lui, am zis in sinea mea ca nu are ce accident grav uzurpator al curatiei sa se intample iarna, in parc. Fiindca totusi imi fortase mana sa iau o decizie care nu imi convenea in principiu,  am pus problema inaintea intelepciunii lui Dumnezeu: "Doamne, eu poate sunt exagerata, poate prea precauta, poate trunchez dezvoltarea normala a copilului cu restrictiile mele. Tu stii mai bine. Opreste Tu ce nu ii e de folos!". Nu am facut canon special pt asta, dar la rugaciunea de toata vremea nu trecea zi sa nu imi amintesc de cateva ori.

Treburile s-au aranjat asa: parintii fetei cu care trebuia sa iasa au dus-o la tara la bunici. Dar nu numai atat: tati avea de multa vreme planificata in vacanta o iesire la sf munte. Desi ii mai propusesem sa mearga si el, Ioan nu era prea atras de idee. In ultimele doua zile inainte de plecare a aflat doua amanunte care l-au atras: in grupul nostru s-a mai anuntat un baietel de 12 ani si impreuna cu un alt grup din alta localitate a aflat ca vine (si vor avea cam acelasi traseu) un prieten de-al lui cu care mergem la mare de obicei. Asa, in loc de plimbari siropoase prin parc, Dumnezeu i-a indreptat pasii spre locuri sfintite cu multa rugaciune.

3 comments:

  1. Un articol plin de: umor, intelepciune si final fericit, mi-a placut mult, Doamne ajuta!va pretuiesc mult

    ReplyDelete
  2. Baiat frumos "manachinul". Dupa "feeleingul" meu trebuie sa te rogi mai mult pentru el decat pentru fete. Asa e....daca punem totul la picioarele Domnului e imposibil sa nu faca El sa iasa bine. Slava Domnului pentru toate si multumim de marturie!
    La mine cel mai mare baiat are 8 are jumatate dar dupa ochii verzi pe care ii are trebuie sa ma pun pe rugaciune din timp.

    ReplyDelete
  3. Si eu sunt oarecum in alerta pt el. Vedem ce va fi pana in sfarsitul bataliei cu duhurile si ispitele care bantuie prin lume.

    ReplyDelete