Wednesday, February 13, 2019

Pe fondul...

...faptului ca multi se simt complexati fiindca imaginea tipica a omului religios nu pare compatibila cu ideea de divertisment, observ un curent in biserica: preocuparea preotilor de a face tot felul de activitati distractive pentru a mentine totusi un nucleu de tineri si copii in jurul bisericii.

Canalizand energia, entuziasmul si curiozitatea lor copilareasca spre zone inofensive, dand eventual cu o usoara nota spirituala intalnirilor ofera o alternativa mai "safe" de agrement si vin de fapt in intampinarea nevoii tinerilor de a socializa si de a se distra pur si simplu.

Este o lucrare buna, poate fi o prima etapa a pescuirii de oameni si nu tine de specificul misiunii preotesti, ea putand fi pusa in lucrare de orice crestin cu idei organizatorice in acest sens, timp suficient si posibilitati materiale de a-si pune planul in aplicare. Nu consider ca duce la un mare salt in evolutia spirituala. Pentru unii tineri mai induhovniciti (dar nu foarte intariti) poate fi chiar un regres implicarea in aceste grupuri. Pentru cei debusolati poate fi o barca de salvare din noianul de ispite care inconjoara copiii zilelor noastre.

Daca toate astea sunt folosite ca rampa de lansare catre o cunoastere mai profunda a traditiei crestine, o implicare mai adanca in viata bisericii si o apropiere adevarata de Hristos, nu pot spune decat ca ma bucura. Daca se ramane insa la un stadiu al superficialitatii, al intalnirilor intre oameni si de dragul oamenilor, nu stiu cum se vor mai coace in focul ispitelor toate, nici daca se vor preface in pulbere sau se vor lamuri ca aurul...

8 comments:

  1. Doamne ajuta! la ce fel de activitati va referiti?

    ReplyDelete
  2. Un spectru larg: sportive, iesiri in natura cu grupul de la parohie, vizionare de filme cu mesaj pozitiv, excursii (nu neaparat pelerinaje), ateliere creative, cursuri pt instrument muzical, chiar "baluri" cu atmosfera decenta, bineinteles.

    ReplyDelete
  3. Soțul meu are un cuvânt pentru ieșirea din situații similare acestui stadiu prin care și noi am trecut la început: "Să nu fim ascoriști la cap!"...
    Andreea

    ReplyDelete
  4. Eu nu sunt de acord cu asa ceva. E ca si cum am inlocui o distractie cu alta ( mai putin atractiva oricum am face). Poate merge cat sunt tinerii sub urmbrela bisericii dar nu o sa mai functioneze cand ajung pe picioarele lor, pentru ca prin aceste intalniri nu ajung la Hristos. Biserica trebuie sa isi prezinte Adevarul profund, scrierile, prin cateheze, priveghere si impreuna lucrare: milostenii etc.
    Mai bine sa vina putini dar fierbinti decat multi caldicei care se vor pierde pe parcus chiar si ajunsi in Biserica.

    ReplyDelete
  5. Ei, se nadajduieste ca aceste artificii sa tina caldiceii in stand by pana in momentul in care se vor infierbanta😊
    Daca se va intampla asta

    ReplyDelete
    Replies
    1. dacă se va face si ce am zis mai dus adica duhovnicie, poate merg si cateva artificii altfel nu prea cred.

      Delete
  6. Eu cred că beneficiile sunt clar mai mari decât riscul unor întâlniri superficiale care sa dăuneze. Tinerii din biserica trebuie încurajați să comunice, să se simtă ca într-o familie. Să avem în vedere faptul că nu toți acești copii sunt la fel de evoluați duhovnicește. Mi-ar fi plăcut enorm un astfel de grup pe lângă biserica de parohie, în tinerețea mea! Din păcate, pe vremea mea nu exista așa ceva și eu am legat greu prietenii. Am avut de suferit din cauza izolării, pentru că nu cunosteam mulți adolescenți credincioși și nu m-am simțit înțeleasă și fericită intre colegii care nu aveau asemenea preocupări. Îmi este drag de tinerii din biserica și îi văd ca pe niște viitori adulti de nădejde! Am convingerea că ei trebuie sprijiniți sa tina aproape unii de altii, mai ales în vremurile actuale. Doar nu se fac toți călugări și pustnici! Mulți vor avea peste puțin timp familii, vor trăi tot în lume, vor avea din ce in ce mai multe responsabilități și o viață duhovnicească mai matura si probabil, pe măsură ce trece timpul, mai profundă. Mă mai gândesc și la cei care trebuie câștigați pentru biserica, nu toți copiii ăștia au crescut pe treptele bisericii! Ei trebuie sprijiniți mai mult decât cei care au deja o buna așezare lăuntrică, ei au nevoie de exemple. In plus, sunt multe activități folositoare, nu cred că se destrăbălează cineva pe-acolo!

    ReplyDelete