Monday, February 18, 2019

Tot omul...

...este mincinos, asa spune psalmul, inspirat de Duhul Sfant. E bine sa pleci de la premisa asta, nu ca sa dispretuiesti sau sa urasti omul, ci ca sa eviti durerea dezamagirii. Nu incerca sa iti sprijini sufletul ca intr-un toiag doar in iubirea omeneasca pe care o primesti, fiindca adesea vei fi lasat sa cazi la pamant ca sa inveti Cine este Iubirea. Deprinde-te sa te refugiezi in dragostea lui Dumnezeu si sa te hranesti cu ea. Din adapostul ei dulce poti sa te bucuri mai adevarat de dragostea pe care o primesti de la oameni si mai ales, poti revarsa asupra celor de aproape o iubire mai adanca.

Scriu astea cu gandul la fetele mele, indragostite de baieti buni, cuminti dar oameni si ei, fiecare cu framantarile lui, cu grijile lui si cu un anumit prag al sensibilitatii in relatie. Privindu-le, pot vedea pe obrazul lor cum se inteleg cu ei: cand iubirea lor incepatoare se poticneste in vreo ispita parca se ofilesc si ele, apoi, cand iarasi primesc deschidere si gingasie parca le stropeste cineva cu apa vie.

Am o nesfarsita mila pentru toti oamenii care se iubesc si totusi se ranesc reciproc, necunoscand inca in ce fel sa se odihneasca si sa se mangaie unul pe altul in chip tainic, nici cum sa isi marturiseasca unul altuia indoielile si durerile, nici cum sa primeasca in inima particularitatile omului iubit si sa le cuprinda in dragoste.


7 comments:

  1. O postare minunata. Si eu am ajuns la aceiasi concluzie acum vreun an si de atunci mare parte din suferintele casniciei s-au dizolvat si s-au transformat din supararea ca nu imi implineste asteptarile in atentie la nevoile celuilalt. Pentru ca atunci cand descoperi Izvorul, totul are alt sens.

    aici sunt randurile mele, care transmit acelasi mesaj:
    http://dedimineata.blogspot.com/2018/01/despre-viata-2.html

    cu pretuire,
    Diana

    ReplyDelete
  2. Sunt unii, nu zic cine :)) care inca mai trec prin starile astea desi iubirea lor are ceva ani in spate: "cand iubirea lor incepatoare se poticneste in vreo ispita parca se ofilesc si ele, apoi, cand iarasi primesc deschidere si gingasie parca le stropeste cineva cu apa vie". E semn ca inca nu e viu Hristos in noi!

    ReplyDelete
  3. Sunt inca foarte tineri, se șlefuiesc unul după altul în timp. Am trecut prin asta in tinerete. Important e că sunt copii buni toți. Să le netezească Dumnezeu calea!

    ReplyDelete
  4. Sa fie fericiti , au viata inainte.

    Cu interpretarea psaalmului eu bineinteles :) ca nu sunt de acord. Am zis sa nu scriu dimineata cand am citit dar culmea exact azi mi-a mai tinut cineva la pranz pledoaria iertarii minciunii ca un facut .

    Nu, nu consider ca e bine sa treci peste minciuni pt a evita durerea dezamagirii si asa imi invat si fetele acum. Eu am fost sfatuita asa si an ascultat si a fost rau . Mincinosii nu se vindeca asa . Doar se autoindreptatesc .

    Iar psalmistul desi am citit in timp ca intradevar asa este interpretat cuvantul lui eu nu cred ca asta a vrut sa spuna.
    Cred ca se referea la neputinta omului de a isi indeplini promisiunile fata de Dumnezeu nu la a se minti oamenii unii pe altii .

    MariaM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt intr-un gand cu tine, nici eu nu ma refer la mincinosi ci la acea neputinta si cadere involuntara

      Delete