Thursday, March 14, 2019

Printre alte...

...analize banale pe care mi le-am facut ca sa nu zic ca nu m-am cautat deloc inainte de nastere (ma interesa mai ales sa vad daca nu m-am ales, mi-a venit ideea sa imi dozez si un colesterol si trigliceride. Valorile  (dupa saptamana de harti si cea a branzei in care recunosc ca am poftit sa mananc ultragras) erau cam astea:
Cunoscutii si rudele carora le-am spus ce rezultate am au avut doua tipuri de reactii: unii pareau ingrijorati, altii neincrezatori in corectitudinea masuratorilor. 
E bine de stiut ca toate categoriile de lipide cresc in sarcina, mai ales in ultimul trimestru, si ca acest lucru este chiar benefic pentru fat. Mai citisem pe undeva ca pentru a ajuta in mod natural fertilitatea femeilor li se suplimenta dieta cu grasimi saturate.
Aceste modificari metabolice revin la normal in mod echilibrat datorita alaptarii (cu atat mai rapid cu cat folosesti mai putin lapte praf in completare) ce urmeaza in mod firesc nasterii. Un motiv in plus pentru a intelege alaptarea exclusiva ca factor de restabilire a sanatatii materne😊

4 comments:

  1. Poate că și oboseala cumulată cu stresul au un rol important aici... Măcar vă puteți odihni corespunzător în timpul nopții?

    ReplyDelete
  2. Daca odihna corespunzatoare inseamna sa simti ca ti-a ajuns somnul, apoi chiar nu am mai trait asa ceva de vreo 20 de ani.

    ReplyDelete
  3. Oricum, ginecologul a zambit (erau de fapt in cabinet un grup de ginecologi care asteptau sa isi vada pacientele la ecograf si au comentat si ei informatia in acord cu el) si mi-a spus ca e totul ok si ca dc vreau valori reale sa le masor la 6luni dupa nastere. Un indicator al faptului ca nu am probleme este tensiunea normala, chiar mica precum si eco cord pe care l-am facut acum cateva luni unde mi s-a spus ca am pereti vasculari subtiri, supli.

    ReplyDelete
  4. Eu inainte de ultima nastere am avut colesterolul peste 400, iar acum, la 6 luni după abia a scazut putin sub 300. Nu m- am prea ingrijorat, dar se pare ca e o problema reala. Trigliceridele sunt bune acum. Ce pot adauga este ca intr- adevăr exagerez cu carnea (nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi fara zilele de post randuite de Biserica).
    Multă sănătate si sa nasteti cu bine!
    Va pomenim si noi.

    ReplyDelete