Sunday, March 3, 2019

Mi s-a stricat...

...aragazul in garantie fiind. E un Bosch cumparat anul trecut al carui cuptor pe gaz  nu mai coace bine painea de aprox doua luni, flacara fiind prea slaba. La inceput era suficient sa o las mai mult, dar treptat situatia s-a inrautatit si chiar nu mai puteam sa il folosesc.
Domnul care a venit sa il repare a venit croit sa caute motive ca sa nu il repare pe garantie.

In primul rand a obiectat ca bonul era decolorat.
-Si ce vina am eu???
-Pai e hartie termosensibila si daca l-ai tinut la caldura, de asta s-a decolorat.
-L-am tinut in camera, unde era sa il tin, in frigider?!
-Uite, nu se vede nimic pe el.
-Daca eu vad, sa stii ca se vede. Pune-ti ochelarii si priveste.
-Mda. Dar cand ii faci fotografie nu se mai vede nimic.
-Lasa ca fac eu cu telefonul meu si iti trimit pe wapp.
-Da, dar cand il trimiti pana la reprezentanta la Bucuresti nu se mai vede la fel de clar.
-Poftim? Nu are nicio legatura cu distanta. Poti sa trimiti si in America.
-La fiecare transfer se pierde din informatie vreau sa zic.
-Ce vorbesti, pai la cate redistribuiri de poze se fac ar trebui sa primim numai imagini sterse. Fii serios!

Daca vede el ca mai am cate ceva creier pe sub batic, incepe cu nazurile de ordin tehnic:
-Regulator de presiune aveti?
-Da, uitati-va in spatele aragazului.
-Pai bine, doamna, asta e unul foarte prost. Sunt preturi si preturi pe lumea asta. Ne zgarcim si apoi ne miram de ce nu merge treaba bine.
-Pe asta nu l-am ales eu, ci firma care ne-a montat centrala. Nu lucrez in domeniu sa ii iau la intrebari ce fel de piese folosesc. In plus, nu ai nicio dovada ca e deteriorat, mai ales ca focurile de sus de la plita merg foarte bine.

In sfarsit scoate aparatura pe care o avea si  deschide cuptorul. Scoate capacul de pe flacara (am aflat ca ii zice dispersator) baga un fir receptor termic inauntru si incepe masuratorile. Imi demonstreaza ca se ating 270 grade inauntru (dupa vreo juma de ora) Deci totul e in regula.
-Probabil nu stiti dvs sa coaceti painea..
-😶...noi mancam de ani de zile paine facuta de mine si coapta in acelasi fel.
-Va spun ca majoritatea reclamatiilor se datoreaza utilizarii necorespunzatoare de catre clienti.
Daca am dat sa ii spun ca masuratoarea lui e inexacta fiindca a pus firul chiar deasupra flacarii si ca ar trebui sa masoare cu dispersatorul montat, m-a luat tare:
- De cand te pricepi dumneata la depanari? Eu dau dispersatorul jos ca sa vad daca moduleaza flacara...
- Pai nu poti sa faci doua diagnostice separat: unul de modulare a flacarii si apoi sa vezi temperatura? Nu gandesti ca orice material interpus intre produsul de gatit si flacara influenteaza transmiterea caldurii? Faptul ca scoti placa asta metalica iti da o eroare la determinare.
- Ma faci si imbecil acuma?
Intre timp m-a sunat cineva si individul a sters-o in absenta mea. Dupa plecarea lui am pus un ibric cu 500 ml apa in cuptor si nu a fiert in 40 de minute.

12 comments:

  1. Deși este un brand mult lăudat și arhicunoscut, eu m-am convins în timp de proasta calitate a aparaturilor Bosch. Am abandonat la deșeuri electrice un robot BoschMum, o bormașină, un aspirator de mână și apoi le-am evitat pe toate.
    Chiar azi preotul nostru a amintit la predică, legat de "unora dintre aceștia mici ați făcut, Mie Mi-ați făcut", de atitudinea pe care românii o au unii față de alții, simpli angajați față de clienți și invers, șefi față de subalterni și invers, părinți față de copii și invers etc, comparativ cu cea de slugărnicie față de străini,veniți din alte țări sau zone geografice și cu care nu am avea nimic în comun, în privința bunăvoinței și servilismului. Apropiații, vecinii, localnicii aceluiași oraș se tratează de parcă ar fi dușmani, nu frați care să se întrajutoreze, în timp ce pe străini îi primesc mai bine ca pe proprii copii...
    Ciudate caractere, mie îmi dă de gândit!
    Andreea

    ReplyDelete
  2. Protectia consumatorului, o plangere in scris si se ocupa ei. Mentionati acolo ca aveti aragazul in garantie si nu va puteti repara produsul in consecinta. Nu stiu cum e in judet la voi, dar aici la noi sunt prompti si se rezolva orice solicitare.

    Telefon: 021 9615
    WhatsApp: 0732 008 969
    E-mail: dolj@infocons.ro
    Reclamații: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

    Trimiteti un email in care scrieti tot...ca aveti produsul X, inca in garantie, ce nu mai functioneaza la el, ca ati solicitat o persoana sa-l repare pe garantie...puteti chiar detalia si atitudinea de care ati scris mai sus. Veti avea succes de cauza.

    ReplyDelete
  3. Voi face si asta. Deocamdata am mai facut o sesizare telefonica la Bucuresti la firma si asteptam consultatia nr 2. Daca la fel se vor raporta, ramane protectia consumatorului ca varianta

    ReplyDelete
  4. Rugaciune la Sf Mina si as mai astepta putin cu ANPC, mai ales ca suntem in perioada Triodului.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Triod, triod, dar fara cuptor in care sa facem painea de toate zilele ne e tare greu. Si daca apelez la alt service decat acesta cu care au ei contract imi iese din garantie.

      Delete
    2. va găsi sf Mina o soluție:))

      Delete
    3. Gata, depun o cerere la sf Mina😊

      Delete
    4. Sf Mina si consultatia nr 2 de care ai spus. Am fost si eu intr-o situatie oarecum similara dar cu miza mai mare. Prima solutie era sa il las pe Sf Mina sa faca cum e mai bine. A doua sa intru in tribunal sa mi se faca dreaptate. Dupa cateva rugaciuni la sf Mina si cu gandul: Doamne faca-se voia Ta dar eu la tribunal nu merg s-a gasit o solutie de 100 de ori mai buna decat cea pentru care luptam eu initial. Gandul bun care a rezolvat problema mi-a venit ridicandu-ma de la unul din acatiste. Din nefericire initial jumatate de zi m-am agitat, suparat, gandit mii de ganduri de interventie, contactat avocat etc. Odata ce am pus gandul bun insa sau aranjat toate. Si asta nu s-a intamplat doar intr-o situatie...in mai multe.

      Delete
    5. Am avut si o situatie anul trecut cand am primit o masina de vase Bosh care curgea la propriu. Am discutat cu furnizorul si a schimbat-o e drept ca, cu multe peripetii si in aproape o luna. Nah...era post. Acum realizez cand nici prin cap nu mi-a trecut atunci prin cap sa ma rog la Sf Mina....Uneori simt ca rezolv eu si rezolv greu si cu f f multe enervari si piedici.

      Delete
    6. Acum ca incepe postul incep ispitele sa curga si inima nu e inca gatita de ispite din pacate. Iertare Ecaterina, a fost doar o idee. Fa cum crezi tu ca e mai bine. Te imbratisez!

      Delete
  5. Și eu am plita, cuptor și hota Bosch, de 13 ani și jumătate. Cuptorul e pe curent. Nu s-au defectat niciodată dar la cuptor a ruginit masca de la ventilator si o piesa din partea de sus. Periodic curat pentru că altfel mă trezesc cu rugina in preparate. Din cauza asta nu mai folosesc nici ventilația. Și au fost enorm de scumpe la vremea lor, am dat in jur de 25 milioane vechi pe ele. Am fost dezamăgită de chestia cu componentele ruginite, asta pentru că în mod normal trebuia să ventileze bine și să elimine condensul. In plus, sunt din inox, dar partea din interiorul cuptorului e probabil din fier teflonat care s-a dus rapid. Nu am înlocuit cuptorul conștientă fiind că acum sunt și mai slabe calitativ. Așa trag și de mașinile de spălat, la fel de bătrâne, repar cate una pe rând și prefer sa mai schimb o piesă decât să cumpăr una noua care după 3 ani ajunge la fier vechi. Cine mi le repara a apreciat că au componente mult mai sănătoase, cuve din inox, spre deosebire de cele actuale cu cuva din plastic. Astea nici nu mai ajung sa depășească termenul de garanție și de-aia caută băieții fel de fel de subterfugii și de culpe la proprietari, pentru că în mod normal ar trebui sa inlocuiasca produsele spre finalul perioadei de garanție pentru că atât le e viața, efectiv. Sper sa reusiti!

    ReplyDelete
  6. Si eu aveam un aragaz whirlpool vechi inainte, lasat in apartament de fosta proprietara. Am incercat sa il reparam, dar piesa care se defectase nu a mai putut fi gasita pe piata. Asa l-am cumparat pe acesta.

    ReplyDelete