Sunday, February 9, 2020

Mi-aduc aminte...

... de parintele Teofil cum venea la conferinte la Ascor. El este primul om de la care am auzit de rugaciunea inimii.

Imi placea mult cum stia sa ofere o libertate de opinie dezarmanta celor care il iscodeau si ispiteau cu intrebari prin care voiau sa arate cat ii constrange Biserica: raspundea simplu "draga, invataura Bisericii asa si asa este..." (adica esti liber sa aderi sau nu).

Mi-a ramas foarte bine in minte un fragment in care povestea ca unii il intreaba daca nu se simte chinuit ca sunt slujbele lungi sau daca nu se plictiseste sa citeasca la Psaltire." Draga, eu asa ma distrez, cum ziceti voi. Pe mine toate astea ma bucura si le fac cu mult drag" Colosal!

Asa am simtit si eu azi liturghia. Efectul ei este acolo, in mine, de fiecare data, dar azi am fost fara bb si am putut constientiza inca o data ce anume ma cheama in fiecare Duminica la sfintele slujbe.



2 comments:

  1. Pr Teofil este un parinte al bucuriei. Ii ascultam cu mare drag predicile de la manastirea Sambata. Bucuria care ne-o da sfintele slujbe nu o mai gasim/simtim nicaieri. Duminica linistita!

    ReplyDelete
  2. da asa este....Biserica este distracția si relaxarea crestinului iar postul este prăjitură duhovnicească asa cum bine spune un parinte. tin post =mănânc o prajitura

    ReplyDelete