Monday, January 7, 2019

Din oameni...

...se mai fac crestini, dar din unii crestini nu mai faci oameni. Vorba asta am auzit-o rostita de pr Iustin Parvu si nu mi-a picat deloc bine pe moment.

Cu cat trece timpul insa, cu atat mai mare dreptate ii dau. Faptul ca un om frecventeaza intens biserica nu este o garantie ca e o persoana plina de seriozitate sau sensibilitate, de blandete si bune maniere, de corectitudine si loialitate si cu atat mai putin de profesionalism.

Atentie, deci, cand facem alegeri pentru a colabora/convietui cu cineva. Sunt multi oameni care se invart in jurul bisericii din diverse motive si poti avea surpriza ca nu au ca prioritati curatirea de patimi si lucrarea jertfitoare.  Uneori acestea pur si simplu nu sunt in agenda lor de lucru.

In schimb se pricep foarte bine sa pretinda din partea altor crestini performante duhovnicesti inalte, doar pentru ca ei sa isi poata "lati" patimile in voie, nestingheriti de vreo exigenta sociala.

13 comments:

  1. Da, cuvinte adevărate ale Pr. Iustin!

    ReplyDelete
  2. of chiar asa?
    eu nu am ocazii sa ma smintesc asa....mai bine poate...

    ReplyDelete
  3. Oho! Eu nu as numi-o sminteala, ci o realitate din scoala vietii de care e mai bine sa tii cont.

    ReplyDelete
  4. Asa e. Eu am avut cele mai mmari surprize in viata de la oamenii ce frecventeaza bierica.
    Atat de mult incat in general prefer sa nu fie copiii mei in afara slujbelor in cercuri cu copiii oamenilor din biserica .
    Sa ii tina Dumnezeu sanatosi si voiosi dar eu doar ce incepe cineva la scoala , in parc etc sa imi povesteasca faptul ca merge constant la slujbe spun bravo dar rup relatia in afara curtii bisericii. Termin cu parcul urgent.
    MariaM

    ReplyDelete
  5. Se intampla. Eu nu as merge pe a generaliza, sunt oameni cumsecade in ambele tabere. Doar ca e o naivitate sa presupui ca daca X pare mai bisericos e neaparat si mai "de treaba"

    ReplyDelete
  6. Da, nici eu nu as generaliza. Noi am fost si in scoli ortodoxe ( vreo 2 din Bucuresti) suntem acum si la scoala normala. In ambele tabere au fost oameni cu bune si cu rele. Continui sa imi doresc insa pentru copii mei compania copiilor din Biserica. Fara a exagera insa. Cred ca suntem o generatia de parinti crestini noi insine "in lucru" cum se spune. Dar de cand am avut aceasta exp a scolilor ortodoxe m-am relaxat si mi-am dat seama ca tot ce trebuie sa fac e sa ma rog mai mult. Va face restul Domnul cum stie el mai bine pentru ei. Chiar daca se vor izbi mai brusc de unele realitati urate ale vietii nadajduiesc sa ii pazeaza Domnul. Asta e viata pana la urma trebuie sa invete sa " innoate" prin ea.

    ReplyDelete
  7. Maria nu e o abordare tocmai ok, doar ca e mai bine sa nu avem asteptari, in general...doar experientele avute ne fac sa ne luam masurile necesare, una ar fi sa nu mai ne facem niste pareri despre cutare care merge la biserica, nu inseamna ca acea persoana este si cum am dori noi sa fie, sau cum ne-am imagina sa fie...
    uneori si noi putem sa aratam altfel, sa avem zile mai grele etc

    ReplyDelete
  8. Bineinteles ca nu vor fi tot timpul probleme dar nu poti sa stii de la inceput unde vor fi si und nu . Deci dupa oa numita varsta am ajuns la concluzia ca frica pazeste pepenii. Clevetirile oamenilor din biserica lovesc mult mai subtil decat a celorlalti asa ca prefer sa evit dintru inceput decat sa judec cine e asa si cine nu. E prea complicat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andreea Naparlica ba da, e foarte OK .
      De cativa ani de cand evit suntem mul;t mai linistiti.
      Fiecare familie se organizeaza cum crede . Nu asta are importanta in fata lui Dumnezeu. Tu vrei sa iesi la iarba verde cu oamenii din biserica si nu cu oameni care nu merg la biserica regulat eu contrariul. Amandoua alegem. Doar ca situatiile opuse.
      E foarte OK
      MariaM

      Delete
    2. Maria, nu te cunosc și nu contează acest aspect... Dar nu ai înțeles exact... Eu nu pot sa zic ca am prieteni bisericosi sau nu, în general caut ca cei din jur sa fie oameni de bine, și normal ca dacă se nimerește sa fim și în aceleași gânduri e și mai bine, dacă nu respect pe oricine, dar e bine sa ne îmbată cu apa rece, mi s-a întâmplat adesea sa îmi fac o părere despre cineva dinainte și sa ma înșel...

      Delete
  9. Nu v-a picat bine cuvântul luându-l ca pe un echivalent al "Ia seama la tine însuți, ca să nu cazi și tu în ispită"? 😬

    ReplyDelete
  10. Nu mi-a picat bine fiindca ma scotea din lenea asteptarilor fals intemeiate. E mai comod sa crezi ca toti membrii comunitatii sunt "usa de biserica" decat sa fii precaut si sa duci o munca de identificare a persoanelor cu adevarat de incredere.

    ReplyDelete
  11. Asa e, faptul ca frecventezi biserica nu e o garantie a cum esti, si eu cred ca trebuie precautie. Cat despre copiii altora, nu i-as judeca, cum a scris Ecaterina in postari mai vechi i-as tine pe ai mei aproape.

    ReplyDelete