Friday, March 18, 2011

Căsătoria - primul an

      Familia Duggar (19 copii)-traducerea nu este tocmai fidelă. Am vrut să nuanţez puţin ideile.
"Ce sfaturi aţi da tinerilor căsătoriţi? JB: Suntem căsătoriţi de aproape 25 de ani, timp în care am învăţat multe... M: Eu probabil că le-aş spune ceea ce mi s-a spus şi mie -am fost şi noi consiliaţi înainte de căsătorie- să nu aibă televizor. Îmi pare rău, dar asta este. Noi am ţinut cont de acest sfat şi pot spune că acel prim an de căsătorie a fost nepreţuit. Am putut comunica fără atâtea întreruperi. Este important să ajungeţi să vă cunoaşteţi în acest prim an, pentru că după aceea în viaţa de familie lucrurile se precipită (apar copiii) JB: De asemenea ne-am înţeles ca totdeauna să-l încurajăm pe celălalt, şi cu copiii tot aşa procedăm: încercăm să gândim pozitiv şi, în loc să-i corectăm, să le arătăm că-i apreciem când se comportă frumos. Încerc să o înveselesc pe Michelle prin ceea ce spun şi prin ceea ce fac, să-i fac complimente. În felul acesta clădesc o relaţie de tip "dragoste pentru dragoste" M: Uneori, accidental, unul din soţi poate spune lucruri care dor cu adevărat, sub formă de glumă sau tachinându-l pe celălalt. De aceea, cu mult timp în urmă, ne-am hotărât să nu spunem lucruri neplăcute celuilalt nici măcar în glumă. Acestea sunt ca nişte mici seminţe ale divorţului care distrug căsnicia."

No comments:

Post a Comment