Monday, March 26, 2018

De ce...

...sa nu mai porti verigheta odata ce te-ai preotit? A renunta din paruta ravna la un simbol al legamantului religios care te uneste cu sotia nu cred ca nu altereza catusi de putin atitudinea voastra interioara fata de casatorie. Spun asta dandu-mi perfect seama ca iubirea si fidelitatea nu stau intr-o bucata de metal pe care o tii sau nu pe deget.

Nu e nimeni indreptatit ca dupa ce si-a luat jugul casatoriei sa priveasca inapoi si sa pretinda timp de linistire in singuratate cu pretul frustrarii celuilalt. Acestea se fac prin buna intelegere si se anunta de la bun inceput. Dar cine te-ar mai lua daca te prezinti asa: "Vrei sa te casatoresti cu mine? Stii, trebuie sa iti spun ceva: pe parcurs ma voi preoti. Atunci casatoria noastra va expira si s-ar putea sa traiesti ca o vaduva, desi eu voi fi traind". De cand este preotia temei pentru a isi neglija cineva rolul de sot si tata?

"Am de acum o noua legatura, mai mare, cu biserica." Asta suna de parca nu s-ar fi lamurit problema celibatului la preoti inca. De ce gandesti ca odata cu preotia trebuie sa pui casatoria in stand by? Se exclud una pe alta? Eu credeam ca tocmai, fiind preot, se presupune ca excelezi in virtute ca sot mai intai, ca sa ai indrazneala sa sfatuiesti pe altii in ale familiei. Daca aspiri la inalta treapta a preotiei probabil ca esti destul de dibaci sa faci fata la amandoua legaturile. Daca nu, lasa locul altora care nu au nevoie sa "divorteze" ca sa fie apti de preotie.


12 comments:

  1. E scris insa undeva asta cu scoaterea verighetei sau doar unii o fac dupa
    capul lor si pentru a se simti indreptatiti sa nu isi asume indatoririle de sot?
    Eu am vazut si preoti ce poarta verigheta si preoti ce nu o poarta .

    MariaM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu sa fie scris undeva. Daca ar fi o conditie sine qua non cred ca s-ar scoate inelul in cadrul slujbei de hirotonie😊
      Se spune insa ca nu dintotdeauna au fost folosite inele pentru intarirea logodnei.

      Delete
  2. Acesta este un obicei rusesc, mie mi se pare habotnic (rușii au tendința spre o habotnicie ce mă sperie) să renegi în acest fel unirea cu femeia pe care ti-a randuit-o Dumnezeu. Preotul este, înaintea tuturor, cel mai ispitit, cel mai încercat și dacă își știe slăbiciunile nu își asumă preoția ca celib, ci ca preot căsătorit - asumare TOTALA! A mentionat o doamna pe aici un cuvânt de la duhovnicul său ce mie mi-a plăcut mult: "primul enoriaș care are nevoie de tine este soția ta!"
    Clar, nu ai voie ca preot sa renunti la ea și la familia voastră ca să pui în primplan parohia, este o dovadă de prostie, îți surpi casa și vei dărâma cetatea... Ea cu tine și copiii voștri sunteți văzuți ca model de viață, ca întreg, chiar dacă oamenii se raportează în general la preot ca un individ nepamantean, este nevoie de firesc, de ancorare în realitate prin asumare. Restul este închipuire, se ajunge la înșelare, pentru că încă nu ai ajuns la nepatimire îngerească să te crezi demn de a nu purta verigheta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu de unde provine, dar stiu sigur ca sotul meu a fost apostrofat de cativa monahi din sf munte ca poarta verigheta desi este preot. Nu stiu daca erau din Russikon, dar oricum imi pare o exagerare.

      Delete
    2. Serios? Ar fi trebuit sa vorbeasca cu egumenul.

      Delete
  3. In Grecia preotii nu mai poarta verigheta dupa hirotonie. Si sotului meu i s-a spus in Sf Munte sa o scoata. A scos-o si nu s-a schimbat nimic in atitudinea lui si in asumarea jugului casatoriei.
    Eu m-am ingrasat foarte mult dupa nasterea celui de-al treilea copil si am amanat o vreme sa ma duc sa o largesc, dupa care am pierdut-o. De fapt una dintre feite s-a uitat in cutiuta cu bijuterii, a scapat cutia pe jos si nu a spus nimic de teama sa nu o cert. Nu a observat nici ea atunci ca a cazut si verigheta, ci mi-a povestit incidentul abia cand am intrebat de ce nu se mai afla in cutie. Probabil am aspirat-o, pentru ca nu am mai gasit-o oricat am cautat-o. E adevarat ca am o mahnire din cauza asta, dar nu pana intr-acolo incat sa cred ca relatia noastra s-ar deteriora din cauza lipsei inelelor. Taina aceasta a Cununiei este atat de sfanta, incat are putere extraordinara de a repara chiar si probleme grave, cata vreme este pastrata neintinata.

    ReplyDelete
  4. Eu am pierdut verigheta toamna in gradina fara să îmi dau seama. Când am realizat că nu o mai am eram la o școală și am bănuit că am pierdut-o acolo, mi-am și luat gândul de la ea. După câteva luni, într-o zi calda de primăvară, un prieten a venit la noi și ne plimbam prin gradina cu el, la un moment dat a văzut ceva strălucitor în pământ și când s-ar aplecat sa o ia a văzut că era o verigheta... Verigheta mea 😀 mare bucurie a fost atunci... Că mă simțeam prost sa sa vadă lumea fara verighetă

    ReplyDelete
  5. Alta e sa se piarda alta sa nu o mai poarte pentru ca s-a hirotonit. O taina nu o anuleaza pe cealalta. Verigheta s-a pus in cadrul tainei cununiei pe mana lui.
    In Grecia unii poarta unii nu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Scuze la logodna se pune dar pentru ca se fac impreuna slujbele nu am facut diferenta.
      Maria M

      Delete
  6. Nu vad nici un fundament teologic in scoaterea verighetei. Preotul de mir este căsătorit, sigur că trebuie să poarte verigheta. Nu l-a căsătorit nimeni cu forta, avea de la început posibilitatea de a opta pentru călugărie. Nu înțeleg problema verighetei pentru monahi asa cum nu înțeleg aversiunea multora dintre ei față de femeie în general. Am auzit și pe la noi monahi făcând analogie între femeie și diavol, chiar mă întreb cum privește Maica Domnului asemenea judecati. Înțeleg neputinta, teama de păcat, dar nu comparația cu demonii. Deh, mai sunt și erori...

    ReplyDelete
  7. Asa e sotia e primul enorias care are nevoie de preot ...sotul meu este preot si duhovnicul meu si asta ma mangaie foarte mult ...nu stiam de scosul verighetei parintele o poarta la un moment dat era prea mica si i-a taiat-o cu clestele bijutierul sa o largeasca ...

    ReplyDelete

  8. Nu am crezut niciodată că există încă putere în vrajă până când am găsit un vrăjitor mare care mă ajută cu numerele mele norocoase pe care le-am folosit în câștigarea loteriei de milioane de euro, acel om a ajutat atât de mulți oameni în moduri diferite , am fost atât de norocoasă să găsesc acești mari doctori. Împărtășesc aceste mărturii spectatorilor acolo, pentru că l-am găsit și pe internet de la cineva pe care îl ajutat odată să câștige potul Euro Jack dacă ai nevoie de ajutorul lui aici este adresa lui de email AKHIGBESPELLHOME@GMAIL.COM
    pentru o comunicare ușoară, puteți ajunge la el prin e-mailul său
    ceasapp +2349035428122

    ReplyDelete