Monday, April 13, 2020

Voi nota...

... cateva ganduri proprii pe marginea subiectului educatiei sexuale, fiindca vad multa agitatie. Nu am timp pentru compuneri literare, ma intereseaza sa transmit niste idei, lucru pentru care e potrivit si stilul schematic de expunere.
-consider ES necesara si binevenita, dar gandita pe etape de varsta si pe sexe.
-in primul rand ES la scoala apare pe fondul lipsei de abordare de pana acum din partea parintilor, fiindca sunt familii unde tot ce tine de acest aspect este tabu.
-daca prezenta interesului pentru sfera sexuala exista la copiii societatii noastre (si e o mare ipocrizie sa negam acest fenomen) atunci nu e inteligent sa aruncam gunoiul sub pres, ci oamenii responsabili cu formarea copiilor ar trebui sa fie constienti, sa analizeze realist situatia si cauzele ei si sa ia atitudine.
-multor oameni le este mai comod sa se ocupe altii de ES a copiilor proprii (eu am fost personal abordata de cateva mamici si rugata sa vorbesc cu fetele lor sau sa le spun cum sa vorbeasca ele despre menstruatie)
-unii dintre cei oripilati de ES dau copiilor acces necontrolat la internet fara nicio retinere a constiintei si se autoamagesc ca nu le afecteaza curatia
-ES oricum se desfasoara la nivel subteran in grupurile de copii, mai ales intre baieti, aviz tuturor celor care au copiii in colectivitati, mai ales celor care dorm peste zi acolo.
-nu mi se pare realista viziunea stil puritan in care sexualitatea apare strict si bine delimitat dupa casatorie, iar pana atunci respectivul capitol este inexistent.
-trebuie facuta ES mai ales ca fundament si argument pentru eradicarea promiscuitatii si pentru pastrarea sanatatii fizice si psihice a membrilor societatii, nu ca ghid pentru savarsirea perversiunilor sexuale si promovare a acestora
-imposibil ca oamenii situati in pozitii cheie in domeniul invatamantului si sanatatii sa nu aiba acces la informatii care sa ateste efectul nociv la nivel individual dar si social al unei vieti sexuale incepute prea devreme, cu parteneri multipli si practicate in maniere care deviaza de la rolul ei reproductiv. Pentru inceput cateva repere rezonabile sunt oferite de domnul Virgiliu Gheorghe.
-copiilor foarte mici nu mi se pare ok sa le vorbesti despre ES decat daca pun intrebari, si atunci sa vorbesti ca despre orice alt aspect al vietii limitand descrierile la ceea ce este accesibil intelegerii lor si intr-o maniera cat mai favorabila pastrarii unei curatii a mintii
-sunt pentru abstinenta pana la casatorie si acest principiu poate fi concretizat prin educatie timpurie pentru a cultiva sentimentele si mintea si amanand atentia pentru aparatul reproducator pentru perioada in care observam ca incep sa se produca schimbari in zona.
-e clar ca un copil neglijat, nestimulat intelectual si privat de afectiune va gasi o scapare in placerile sexuale si un surogat de iubire in atingerea persoanelor interesate de sex
-raul primordial vine din familie, copiii mostenind aprinderea trupeasca a parintilor, multi dintre ei fiind micuti si nestiind ce anume este acel foc care ii mistuie.
-nu imi place ca prin sistemul actual se induce si se impune un anumit mod de gandire, strain de invatatura biblic
-chiar daca inca se tace si se minte in legatura cu asta, in societate exista multe cupluri cu disfunctionalitati in viata intima carora putina ES le-ar fi utila.
-ar trebui cerut acordul parintilor cu privire la temele abordate la ES precum si la modalitatea de expunere
-nu e o idee buna sa fie ore ES, nu e un gen de educatie care se preteaza la abordarea in grup la copii.
-se prea poate ca anumitor copii (care au mintea preocupata de alte lucruri) ES sa le focalizeze atentia pe placerile sexuale, distrugandu-le inocenta si dezvaluind mai mult decat au ei in realitate nevoie
-teoria conspiratiei se poate valida si in cazul ES, dar fiecare dintre noi este complice mai mult sau mai putin, fiindca toti am fost candva pe parcursul vietii atinsi de patima desfranarii si am lasat amprenta ei negativa asupra cuiva.

14 comments:

  1. De la ce vârstă le -ati vorbit copiilor despre viața sexuală? Cea mare are 9 ani, i-am vorbit despre menstruație, știe cum se nasc copiii, dar nu știu când ar fi bine sa discutam cu ea despre partea sexuala.

    ReplyDelete
  2. Nu sunt in masura sa spun. Dumneavoastra o puteti simti cat este de dezvoltata si ce risc are sa fie contaminata cu informatii distorsionate. E bine sa o luati inaintea educatiei de la colegi.

    ReplyDelete
  3. Puteți citi împreună sau doar să îi povestiți copilului din "Cartea fetelor" (pr. Alexei Gracev), pentru băieți există "Cartea băieților". Au fost reeditate de mai multe ori, sunt manuale frumoase, ortodoxe, de educație sexuală (de educație morală per ansamblu).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc tare mult pentru sugestii de cărți!

      Delete
  4. Acum, la ultima ediție, poartă alte titluri: "Ce ar trebui să știe orice fată", respectiv "Ce ar trebui să știe orice băiat".

    ReplyDelete
  5. Multumim frumos, foarte folositor, nici nu am stiut ça exista asemenea carti! E adevarat ça trebuie sa le explicam copiilor anumite lucruri , eu am aflat de la Maria a mea- o sa implineasca 11 ani niste lucruri care m au socat, lucruri auzite la scoala si cum ati spus mai bine sa le spunem noi decat sa ramana cu asemenea idei gresite...

    ReplyDelete
  6. Ceea ce un părinte nu poate/nu vrea sa explice propriului copil, nu o va putea face un străin.Explicarea unor lucruri atât de sensibile poate duce la o negare din partea copilului a unor lucruri care sunt firești și poate chiar la o repulsie din partea acestuia care nu va trece ușor sau niciodată. Pe de altă parte, programa în vigoare a ES nu este gândită de oameni ce vor binele copiilor, ci distrugerea lor morală și psihică.Intr-adevar, în școli se discuta între colegi tot felul de informații, dar asta nu da dreptul.nimanui să prezinte ES ca ceva benefic, ca vezi doamne, astăzi sunt altfel copiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Partea bună a situației este că nu va face parte din programa școlară săptămânal, ci va fi o oră susținută o dată pe semestru. Atunci copiii noștri vor absenta.

      Delete
  7. Totusi mereu se voir gasi ''binevoitori'' Care sa le explice spre exemlu Inca de la gradinita ça e normal ça doua femei, doi barbati sa poata fi impreuna, ça e normal ça doua'' mame'' sau doi'' tati'' sa si doreasca un copil si ça bine ça acum il pot avea, ça e normal sa fii altceva decat esti , ça te ai nascut chipurile intr un corps gresit etc. Bine poate aici lucrurile sunt mai avansate din pacate. Cred ça asta tine oarecum tôt de educatia sexuala si eu ma bucur ça le am explicat asa cum AM stiut ce e normal si ce nu.

    ReplyDelete
  8. Este sigur că va fi o dată pe semestru? O sursă, va rog?

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.portalinvatamant.ro/articole/legi-25/legea-a-fost-promulgata-orele-de-educatie-pentru-viata-si-sanatate-inclusiv-educatie-sexuala-vor-fi-obligatorii-in-scoli-9277.html Nu cred că se vor lega la cap să o susțină de mai multe ori (sper)...

      Delete
  9. Aveti dreptate. Eu imi amintesc ca eram prin clasa a 3a sau a 4a cand am intrebat.o pe mama ce inseamna "a viola",tot auzisem la stiri... nu mi.a explicat exact, am dedus eu, dar mai tarziu, dupa ce am aflat din alte surse... ma rusinam sa o intreb daca am vazut ca si ea se rusineaza.
    Cred ca cel mai bine inteleg sexualitatea copiii atunci cand ingrijesc animale si afla despre reproducerea lor. Al meu, la 7 ani asa intrebari dragute mi.a pus..., a intrebat de ce iepurita nu sta tot cu acelasi iepuroi, ca puii ei au tati diferiti. La fel analizeaza problema si in cazul cainilor sau al gainilor. Si urmareste si barza, ca are cuib pe un stalp langa noi, a vazut ca unele pasari sau animale au acelasi partener toata viata,precum oamenii, altele nu raman impreuna cu partenerul si isi gasesc altul pentru a face pui

    ReplyDelete
  10. Despre educatia sexuala:
    https://marturieathonita.ro/film-razboiul-impotriva-copiilor/
    In mod clar interesele nu sunt pentru educarea copiilor, ci pentru distrugerea lor sufleteasca.
    In filmulet sunt prezentate chiar si manuale din alte tari.

    ReplyDelete