Monday, April 20, 2020

Sf Simeon - rugaciuni 2


Mângâietorule bun, Duhule Sfinte, Duhule al adevărului,
Cel ce purcezi negrăit și neînțeles din Tatăl,
Cel ce ești plinitorul Treimii celei sfinte și începătoare de viață, Dumnezeul nostru,
Cel ce ești închinat și slăvit împreună cu Tatăl și cu Fiul;
Dumnezeul cel adevărat și îndumnezeitor,
Cel ce sfințești și luminezi și-Ți faci locașuri vii din cei vrednici de a primi darul Tău,
Cel ce ești ziditor a toată făptura gândită și simțită, împreună cu Mintea cea dintâi și cu Cuvântul,
Cel ce împreună ai voit ca să vină către noi și să se întrupeze Cuvântul cel împreună cu Tine veșnic și ați sfințit firea noastră,
Cel ce te-ai pogorât mai din belșug pe pământ, după slăvita înălțare la cer a Mântuitorului nostru,
Cel ce pretutindenea ești și toate le plinești,
Cel ce în chip de limbi de foc Te-ai arătat peste Sfinții Apostoli și i-ai umplut de darul și puterea Ta cea negrăită și, prin ei, toată lumea ai povățuit-o la cunoștința adevărului
Insuți Împărate ceresc, iubitorule de oameni, dăruitorule de daruri mari, lesne îndurate și mult milostive, vistieria bunătăților și dătătorule de viață, caută cu blândețe din înălțimea cea sfântă a slavei Tale spre ticăloșia și smerenia mea în ziua și ceasul acesta, în toată vremea și în tot locul în care, cu nevrednicie, voi chema numele Tău cel preasfânt și închinat.

Să nu te îngrețoșezi de mine, Iubitorule de bunătate, pentru faptele mele cele necuvioase, pentru gândurile cele rele și păcatele pe care le-am săvârșit din pruncie și până acum. Ci precum ai ajutat de demult lui Manase și lui David spre pocăință, tâlharului celui necunoscător pe cruce, desfrânatei spre întoarcere,
precum ai insuflat pe Sfinții Prooroci și cuvântătorii de Dumnezeu și ai grăit prin ei,
precum și acum și până la sfârșitul veacului vei ajuta, spre săvârșirea faptelor bune, tuturor ce voiesc,
așa ajută-mi și mie, păcătosului, celui ce alerg la blândețea și darul Tău.

Scoate-mă din adâncul deșertăciunii, al neștiinței și al orbirii, Cel ce ai izbăvit lumea din înșelăciunea vrăjmașului.
Sfințește-mă cu puterea Ta cea făcătoare de viață, Cel ce ești firea cea sfințitoare, Lumina cea mai înainte de veci, de la care izvorăște toată darea bunătăților către toată zidirea.
Arde-mi mulțimea cea nemăsurată a greșelilor mele, Cel ce ai ars cu focul cel nematerialnic al dumnezeirii Tale meșteșugurile balaurului celui potrivnic.
Zdrobește capul lui sub picioarele mele.
Îmbracă-mă cu armele luminii, apără-mă cu pavăza credinței și mă îngrădește cu platoșa dreptății.
Sfințește-mi gura cu cuvântul lui Dumnezeu. Duh drept înnoiește întru cele dinlăuntru ale mele și cu duh stăpânitor întărește alunecarea cugetului meu.
Încununează-mă cu cununa cea veșnică a slavei Tale.
Împodobește-mă cu podoaba cea sfințită a faptelor bune, Cel ce ții toată puterea cerurilor.
Proslăvește-mă,Mângâietorule bunule cu darurile Tale cele multe.
Dăruiește-mi duhul înțelepciunii, al priceperii, al sfatului, al tăriei, al cunoștinței, al dreptei credințe și al temerii de Dumnezeu.
Hrănește-mă cu roadele Tale cele sfinte Cel ce umpli toată vietatea de bună voință și de dar.
Pecetluiește-mi viața cu înfrânarea și nepătimirea.
Îmbunează-mi inima cu bunătatea blândeții, zidește-mi casa sufletului cu credința cea tare.
Păzește-mi gândurile cu liniștea Ta.
Înmoaie-mi sufletul cu milostivirea îndurărilor Tale.
Scoate-mă din lenevire cu îndelunga Ta răbdare.
Dăruiește puterilor sufletului meu pacea Ta cea dulce.
Pierde mâhnirea mea cea pricinuită de păcat cu bucuria cea desăvârșită și prin dragostea cea curată către aproapele, desăvârșește-mă întru dragostea Ta.
Luminează-mi, Mângâietorule bune, mintea mea cea întunecată de ceața patimilor, cu strălucirea luminii Tale celei mântuitoare.
Înțelepțește-mi partea cea cuvântătoare a sufletului meu, care s-a supus necuvântării, întărește-o să stăpânească poftele cele necuvântătoare și povățuiește-o la calea cea dreaptă a voii Tale celei sfinte.
Duhul meu cel sfârșit de răceala lenevirii și omorât de gerul păcatului, încălzește-l cu darul Tău cel de viață făcător.
Mânia întoarce-o numai asupra păcatului și asupra șarpelui celui pierzător și pofta mea numai către Tine, Cel ce ești vârful doririi.
Cuvântarea să-mi ocârmuiască toate și să le îndrepteze după voia Ta cea sfântă.
Și mă învrednicește ca, în duh și adevăr să mă închin Ție, Mângîietorul Dumnezeu, Ție să-Ți slujesc, pe Tine să Te măresc, pe Tine să Te laud și Ție să-Ți mulțumesc întru toate, Cel ce totdeauna ești slăvit în veci întru cele înalte, de puterile cele sfinte și fără de trupuri.
Tu, Mângâietorule preabune, Dumnezeule, ești săvârșitorul Sfintelor Taine ale Bisericii.
Prin Tine m-am născut a doua oară, m-am înnoit și m-am apropiat de Dumnezeu.
Prin Tine m-am pecetluit cu ungere împărătească, sălășluindu-mă de partea lui Dumnezeu, prin dăruirea darului Tău.
Prin Tine m-am învrednicit de masa cea fără de moarte a tainelor celor făcătoare de viață, făcându-mă în chipul lui Hristos și Dumnezeu după dar.
Tu ești lucrătorul preoției, Ajutătorul spre înfrânare al celor însoțiți,
Dătătorul curăției celor feciorelnici și
Povățuitorul către pocăință al celor ce se întorc.
Tu ajută-mi și mie, celui ce mă primejduiesc, sprijinește neputința mea cu puterea Ta cea negrăită și mă slobozește de lenevia și trândăvia mea.
Nu mă lăsa de ocară diavolilor celor vătămători de suflet și nu mă lăsa în robia patimilor celor de rușine, ci dă-mi lesne îndurare, ca, în curăție, în luare aminte și în frică de Dumnezeu să-mi petrec rămășița vieții mele și încredințându-mă de aici de câștigarea vieții veșnice, să dobândesc bunătățile cele cerești,
iar pe Tine, Mângâietorule, Dumnezeule Cel preaslăvit să Te slăvesc, să-Ți mulțumesc și să mă închin, împreună și Tatălui și Fiului în vecii vecilor. Amin.

2 comments:

  1. Hristos a înviat!
    O îmbrățișare strânsă, draga sora preoteasa, în ciuda restricțiilor, îmbrățișare în Hristos Domnul, cu mulțumire pentru aceasta minunata rugăciune, dar si pentru celelalte postari.
    A fost un Post Mare cu ispite cumplite si personal, rareori m-am regăsit în fiecare cuvânt al unei rugăciuni ca cea de mai sus, dar de această dată m-am oglindit complet in ea.
    Bucuria Învierii Domnului a umbrit, totuși mâhnirea prin revărsarea de Sfanta Lumina din belsug, cu mila si cu îndurare.
    Fii binecuvântată, întărită, ocrotită, harnică lucrătoare a ogorului lui Hristos, Amin!

    ReplyDelete
  2. Si eu am in ultima perioada o dragoste tot mai aprinsa pentru aceste rugaciuni. Vreau sa le postez pe rand si aici si pe ytb, corectate gramatical putin fata de cum se gasesc in linkul original si sistematizate logic in niste alineate care instituie niste pauze in lectura pentru adancirea cugetarii si a simtirii.
    Ma bucur nespus ca te regasesti in ele. Pentru multi par greoaie, plicticoase si incifrate.

    ReplyDelete