Friday, April 3, 2020

Cu un copil...

... doi, mai ai sanse de supravietuire in lupta pentru alaptare prelungita la cerere, chiar daca esti singura pe baricade. Intr-o familie cu nevoi complexe, daca nu ai sustinere de la fiecare in parte, daca nu ai intelegerea si colaborarea celorlalti, nu vei reusi, oricat de mult ti-ai dori. Asta pentru ca un bebelus alaptat cere timp si resurse vitale pe care nu ai de unde sa o iei, decat tot din fondul tau de sacrificiu, limitat si el de diversi factori. Cu cat ceilalti membri ai familiei ii preiau din grijile zilnice, cu atat mama va fi mai putin stresata si obosita si va putea sa dedice mai mult timp bebelusului.
Acest principiu nu este numai logic, el are o exactitate matematica, fiindca timpul obiectiv nu se dilata, variabilele fiind eficienta si energia personala.

4 comments:

  1. Asa este. Am alaptat continuu 10 ani, in timpul sarcinii și dupa nastere, in tandem, 5 copii. Nu as mai face-o: la ultima sarcina oboseala si stresul cumulate au dus la o dramă.

    ReplyDelete
  2. Regret si te inteleg: la un moment dat orice femeie suprasolicitata asa clacheaza. De exemplu si eu simt ca ma apropii de final cu puterile. As vrea sa se autointarce Sica mea, dar nu stiu cat voi rezista...

    ReplyDelete
  3. Eu din acest motiv, al lipsei de ajutor si intelegere a celor din jur, am alaptat foarte putin fiecare copilas.Acum, cea mica are 7 saptamani si nadajduiesc sa o alaptez cat mai mult. Mereu am spus ca teoria e minunata in carti-cand alaptezi sa fii linistita, odihnita, relaxata, dar realitatea e total diferita cand vin copiii unul dupa altul si trebuie sa faci fata la toate. Acum e si varsta, epuizarea fizica, slabiciunea trupeasca aproape permanenta...nu stiu cat voi putea alapta si de data asta😓

    ReplyDelete
  4. Trebuie educatia tuturor membrilor familiei, daca exista bunavointa, in sensul de a participa colectiv, indirect la hranirea naturala, sanatoasa a noului membru

    ReplyDelete