Wednesday, April 1, 2020

Cand ascult...

... materialele audio despre cum ar trebui sa ne dezinfectam ca sa ne ferim de Covid, imi dau seama clar ca familia noastra nu se califica la maratonul asepsiei generale. Cu toate ca am fost mai constiinciosi la spalat pe maini si pe jos in ultimul timp, ba chiar am frecat cu spirt si clantele usilor si robinetii chiuvetelor mai ceva ca alte dati, ma simt neputincioasa in combaterea expunerii la virus.

Am avut niste sugestii despre cum sa limitam mai drastic circuitul obiectelor contaminate, dar nu am avut colaboratori in a le institui ca reguli. As fi propus ca in perioada asta
*sa ne descaltam la usa, in exterior si sa depozitam imediat incaltarile in pantofar, apoi sa inchidem usile.
*sa fim atenti sa nu depozitam temporar sacosele de cumparaturi pe jos si apoi sa le asezam pe parchetul proaspat spalat
*sa avem grija la hainele de strada si sa le punem direct in cuier, nu sa le atingem temporar de alte tesaturi

Unde mai pui ca Sica (Anastasia) a scapat de cateva ori in talpile papucilor pt exterior, a scarmanat bine matura, si-a infipt coltisorii in coji nespalate de mere si portocale, a supt nasurii de jos ai hainelor agatate in cuier: dezastru epidemiologic!

La drept vorbind, cred in sinea mea ca nimeni nu se poate ridica la standardele de meticulozitate in ale dezinfectarii propuse de luptatorii tenace cu transmiterea aeriana a acestui virus. Sa crezi ca poti eradica toti aerosolii prinsi de tine sau obiectele pe care le folosesti este ceva utopic. Daca alergi sa concretizezi asa ceva sfarsesti clar cu diagnostice pe la psihiatrie. Ideea e sa nu fii chiar nesimtit si sa te expui masiv, dar nadejdea ramane totusi la mila Domnului.
Voi cum va famdositi cu dezinfectia zilele astea😊?

9 comments:

  1. am pus pres dezinfectant si carpa pe clanta de la intrare.am sters holul cu clor dupa fiecare intrare...dar cu cat ma stradui mai tare cu atat dau gres.intra tata respecta protocolul si pana sa vin cu mopul din baie,cei mici dantuiau in fata usii de la intrare..repede am schimbat sosetele,i.am spalat pe maini ..totul e la Domnul noua ne scapa multe.

    ReplyDelete
  2. Folosim mai des săpunul antimicrobian, dar nu toată ziua! Avem și altul pt hidratarea pielii... Șterg podelele cam de fiecare data când vine soțul de la lucru, cu un amestec de clor sau dettol. La noi e un avantaj ca nu avem covoare în casa, astfel e mai ușor de aspirat și dat cu mopul.
    În rest cam atât, nici spirt nu folosim, nici măști sau manusi când ieșim afară pt cumpărături.

    La fel, speranța e în mila Domnului!
    Teama o am ca moartea sa nu ma găsească nepregătita dpdv duhovnicesc. Sper ca să reușesc să mă spovedesc și sa pot merge măcar pt a lua Lumina de sfintele Paști!

    ReplyDelete
  3. Am uitat sa trec apa de gura de la Favisan cu propolis, o folosim după ce ne-am spălat pe dinti😍🤗😘🙏
    Apa de gura avem mereu în casa, însă aceasta am găsit-o ultima data la plafar😊

    ReplyDelete
  4. Nici noi nu umblam cu masti si manusi

    ReplyDelete
    Replies
    1. păi de unde ca nu se gasesc măști...avem cateva si le tinem pe cand s-o înrăutăți situația. Mila Domnului cu noi toti până la urmă...propice perioada sa ne întărim in credința!

      Delete
  5. Inseamna ça eu sunt total pe dinafara la capitolul désinfecte!Desi sotul este infirmier nu reusesc sa fac nimic cum trebuie! Bine macar ça el se descalta la usa , apoi se dezbraca repejor si duce hainele pe cuier in beci. Se spala pe maini. Ne spalam si noi des pe maini, de iesit iesim in locuri nepopulate( avem noroc ça stam intr un orasel foarte mic , eu as zice sat, cu ferme, si ne plimbam pe drumuri de tara , singuratice, nu merge decat tati la magazin, si in rest cam atat fac! E drept , ar trebui sa spal mai des, dar ne descaltam cu totii in hol, nu dezinfectez cu clor ça nu support mirosul din pacate! In rest mila Domnului! Eu ma panichez doar daca citesc ce mi trimit altii, dar am renuntat la asta si ma simt mult mai bine! Slava Domnului !

    ReplyDelete
  6. Doamne ajuta! La concluzia asta am ajuns si eu: cand ai o casa plina de copii, doar mila Domnului te poate ocroti. Ne dam silinta sa ne spalam mai des pe maini si sa ne dezinfectam cu spirt la nevoie, stergem clantele la usi cu spirt, apa si clor gresia, lasam papucii la usa sau direct in dulap si cam atat. Parintele foloseste manusi si masca atunci cand merge la spovedit...Dar, clar, daca Dumnezeu nu ne ocroteste, noi suntem neputinciosi in fata oricarei boli. Am o intrebare-ati folosit/folositi uleiuri esentiale, mai ales in perioada asta? Daniela

    ReplyDelete
  7. Nu folosesc nimic, cel mult ceaiuri

    ReplyDelete
  8. Asa zic si eu. Suntem la mila Domnului. Sa ne luam niste masuri de protectie, dar sa nu exageram cu nimic, ca altfel o luam razna. Oricat te feresti, te poti imbolnavi. Luam vit C, vit D3, apa alcalina cu lamaie, spirt, clor pt dezinfectare...a cumparat sotul si dezinfectant pt haine, dar il folosim doar la hainele celui care iese la magazin sau merge la serviciu. La hainele copiilor nu, pt ca produce alergii. Toata nadejdea este la Domnul, numai El ne protejeaza. Sanatate tuturor!

    ReplyDelete