Friday, April 24, 2020

Sf Simeon - rugaciuni 3

La Tine, Duhul cel singur bun, cu totul sfânt și făcător de viață, cad eu cel vinovat de toată osânda și vrednic de toată pedeapsa si pe Tine, Doamne al meu, Dumnezeule , Viața cea de-a pururea vecuitoare, Lumina cea adevărată și neînserată, Te rog să nu lași să mă surpe până la sfârșit potrivnicul. 

Impărățește întru mine Tu:
Puterea cea peste toate și nepovestită, 
Stăpânirea cea deplină, necuprinsă și neajunsă, 
Bunătatea cea desăvârșită și pricină a tot lucrul bun și de folos,
Cel ce înnoiești toată zidirea, făcându-i tari pe cei neputincioși, înțelepți pe cei neînțelepți, luminați pe cei întunecați, ca să vadă, prin Tine, 
Domnul, Izbăvitorul și Mântuitorul nostru, 
Cel prin care toate viază și dăinuiesc, înțelepciunea cea negrăită, 
Cunoștința cea mai presus de minte, 
Strălucirea cea neajunsă, 
Viața , Puterea, Slava, 
Dumnezeul cel milostiv și purtător de grijă al tuturor. 

Binevoiește ca să mă fac cu totul al Tău și să viețuiesc după voia Ta. 
Întărește mădularele mele slăbănogite de păcate. 
Luminează inima mea pe care a întunecat-o pofta cea rea. 
Înviază-mi sufletul cel omorât cu păcate.
Încetează valurile cele întreite ale patimilor mele. 
Miluiește sărăcia mea și dă pricepere nesimțirii mele. 
Izbăvește-mă de tot vrăjmașul care se scoală asupra mea dinăuntru sau din afară și de tot lucrul rău. 
Iartă-mi toate greșelile și nelegiuirile mele și sădește întru mine dragostea Ta cea desăvârșită. 
Scrie numele robului Tău în cartea vieții și-mi dăruiește sfârșit bun, ca biruind pe diavolul, să mă închin fără de rușine înaintea scaunului împărăției Tale. 
Inima mea să se facă mântuitoare și rourează darul Tău întru ea, rouă de viață veșnică, ca să seceri din ea snopul de fapte bune: închinăciune, umilință, înfrânare, priveghere și lacrimi. 
Întoarce sufletul meu la odihna Ta prin post și-l du în staulul raiului prin pătimirea cea rea și prin scârbă, și-l sălășluiește, Doamne, întru Lumina Ta cea negrăită împreună cu ceata sfinților Tăi. 

Așa, Stăpâne al tuturor, necuprins și neînțeles, ascultă-mă pe mine și netrebnicul și nevrednicul robul Tău și mă ajută să trec și să săvârșesc calea cea strâmtă și necăjită, ca astfel să mă învrednicesc a dobândi făgăduințele Tale, și să strig întru desfătarea raiului: 

"-Slavă Tatălui celui fără de moarte și Fiului celui fără de moarte și Duhului Sfânt celui fără de moarte, in vecii vecilor!Amin!"

No comments:

Post a Comment