Monday, January 27, 2020

Una dintre

... piedicile in calea nasterii de prunci este opinia publica nefavorabila. Sunt si eu patita, desi in cazul meu nu a prevalat aceasta isipta. Si parintii, si socrii, si colegii, si vecinii aveau de comentat mai mult sau mai putin agresiv despre "inconstienta" noastra, desi nu au fost niciodata implicati sa preia responsabilitatile noastre. Am primit zeci de intrebari indecente, ironice chiar si de la necunoscuti pe strada, fiindca populatia noastra are potential huliganic considerabil.

Acesta este un alt motiv al existentei acestui blog: implinirea nevoii de comunicare intre femei prigonite in acelasi mod. Sa stiti ca simpla auzire a unei povesti de viata similare ajuta foarte mult.

Va multumesc mult! Eu stau bine cu teoria, sufletul se impotriveste! E foarte greu caci toti m au facut in fel si chip de la Al treilea copil, salvarea a fost fond baietel, au acceptat mai usor! Stiu ça am multa mandrie, altfel nu mi ar pas asa de mult ce cred altii! Pana si fetita a venit plangand de la scoala caci o colega i a spus ça am o problema ,fiindca a anuntat o de sarcina! In familia sotului inca nici nu am anuntat! Ultima oara am fost facuta moldoveanca, caci stiu sa fac doar copii, ça sunt ça nu stiu ciné ça n am auzit de contraceptie, acum cel mai adesea sunt sfatuita sa mi leg trompéle! Noi suntem in Belgia, financier nu sunt problème. Problema mea este ça nu ma rog si Cad mereu si mereu ! Domnul sa va rasplateasca, m ati mangaiat mult prin aceste cuvinte!

Eu am un baiat, urmat de 3 fete. Tot timpul au fost sicanari, din partea celor apropiati. Mi-am dorit toti copii, chiar daca e atat de greu cateodata. La ultimele sarcini, doar sotului i-am spus rezultatul testului(si ne-am bucurat pentru), la ceilalti abia dupa 3-4-5 luni. Tocmai pentru ca nu vroiam ca gandurile lor negre sa-mi afecteze odorul. Copiii isi mai doresc fratiori(chiar ziceau ieri ca ar vrea sa fiu in fiecare an insarcinata :).
Parintele duhovnic imi zicea: "cand cad in deznadejde, il las pe diavol sa ma judece." Nu trebuie sa ii permitem sa isi bata joc de noi. Mie de Dumnezeu sa imi fie frica.
Legat de rugaciune, am gasit acest cuvant al Arhim. Emilianos Simonopetritul care vorbeste despre Casatorie(cred ca il voi citi periodic ca sa ma intaresc)
http://www.cuvantul-ortodox.ro/casatoria-taina-cea-mare/
TeodoraM

Acestea sunt doar doua din miile de cazuri care traiesc efectiv o prigoana pentru simplul fapt ca au mai multi copii decat majoritatea. Prima marturie este de la o doamna din Belgia la care nu intra in discutie factorul lipsurilor materiale.
Solutia este sa ne intarim interior cu gandul ca daca noi lucram ceea ce este bineplacut lui Dumnezeu nu trebuie sa ne ingrijoreze iritarea altora. Aceia au o problema si nu noi suntem responsabili de solutionarea ei. Sunt oameni care nu stiu sa respecte niste granite de bun simt fata de viata intima a altor familii. Mai este si vrajmasul care ii instiga, le creeaza un disconfort chiar daca nu participa ei la cresterea copiilor.

Situatia se poate detensiona si tinand legatura online cu mame de multi copii si aratand constant copiilor imagini, articole, filme cu familii numeroase. In felul acesta nu se vor mai simti la fel de singuri si ciudati. Voi mai reveni cu idei de slabire a presiunii puse de societatea uratoare de viata noua...

13 comments:

  1. As vrea sa le spun asta tuturor mamelor creștine: noi nu facem copii pe banda rulanta, asa cum fac unii, nu ii lăsăm de izbeliște! Noi creștem viitori creștini, în pântecele nostru e un suflet care este chemat la mântuire, noi ii creștem în frica de Dumnezeu, ii îngrijim cu responsabilitate și toată dragostea! Fiți tari, sa nu va pese de gura lumii, rugați-vă pentru copii voștri, cândva vor fi lumina în lume!
    Și pe mine m-a compătimit lumea, chiar începând cu al doilea copil, dar și în sarcina aceasta. Nu ma interesează deloc. Le arat oamenilor ca am nădejde în Dumnezeu ca va fi bine și pentru noi.

    ReplyDelete
  2. Buna ziua ! Sa va fie sanatosi copilasii si toti copiii din lume , in antiteza eu vin si spun ca si femeile ce nu au copii , se lovesc de comportamente urate, de judecati , de iscodiri si in final etichetate dar durerea de anu avea copii si a fi stigmatizata ppt aceasta este cred la fel de mare .... Insa , dragostea ce o putem oferii oricarei fiinte cu viata asta nu ne o poate lua nimeni , grija de a ne purta cuviincios si cu iubire pt tot la fel nu ne o poate lua nimeni , dar uneori si pt asta suuntem judecati ! Asadar , sa fiti binecuvantati si Bubul Dumnezeu sa va aiba in paza pe cei cu copilasi si pe cei far!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu diferenta ca acelea care nu pot avea copii si sunt judecate nu sunt ispitite la acelasi tip de pacate grave ca femeile fertile. Durerea la interactiunea cu rautatea umana ramane, dar pericolul e altul... Dumnezeu sa ne ajute!

      Delete
    2. Am vrut sa scriu si eu dimineata ca tot ciudat si singur te simti si cand nu ai copii.
      Dar m-am oprit, am zis sa las locul acesta pentru mamicile care simt nevoia sa-si verse mahnirea.
      Ecaterina, sa stii ca sa fii ispitit la pacate grave depinde de motivul pentru care nu poti avea copii. Daca nu se cunoaste o cauza anume, atunci ok. Dar daca exista o afectiune medicala incompatibila cu sarcina, care va duce, inevitabil, de fiecare data, la pierderea unei sarcini, atunci nu e usor. Mai mult nu detaliez ca-mi face rau.
      Gura lumii nu poate fi inchisa niciodata, asadar va sfatuiesc, dragi mamici, sa va straduiti cat puteti sa-i lasati pe oameni sa vorbeasca, iar voi sa va vedeti de treaba, de ale voastre. Daca vreunul va raneste tare, plangeti pe moment sa va racoriti daca asta va face bine, puneti durerea voastra in fata Maicii Domnului, apoi puneti-va nadejdea in ajutorul de Sus. Continuati-va lucrarea voastra grea, dar minunata cu adevarat.

      Delete
    3. Inteleg. Nu luasem in calcul aspectul acesta.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Da...cam asa si la noi, incepand cu sarcina asta (a 3 a)...au fost comentarii de la cine ne asteptam mai putin, chiar si din familie, dar pana la urma "i-a calmat" cineva de acolo de Sus. Oricim comenteaza rautacios doar cine nu ne ajuta la cresterea copiilor sau se ingrijoreaza fara rost pt noi, in cazul celor din familie. Ff adevarat este faptul ca orice copil vine in lume cu tot ce e nevoie pt cresterea lui. Uimitor cum lucreaza Doamne, cum brusc iti mareste salariul, cum brusc mai primesti niste hainute ce lipseau, si exemplele pot continua... Rugaciune multa...si de neluat in seama orice rautati vis a vis de nasterea copiilor, de oriunde ar veni ele...

    ReplyDelete
  5. Doamne ajuta! Numai Dumnezeu m a indrumat sa postez acest mesaj, sa stiti ca ma ajuta mult sa stiu ça nu sunt singura,mi ati alinat mult sufletul !Maica Domnului sa va miluiasca si sa dea putere tuturor mamelor !
    Pentru mine, Care sunt mai Slaba sufleteste , ma macina mult aceste vorbe, plang foarte mult si devin trista! Astazi i a anuntat sotul si pe ai lui, soacra mea mi a spus ça chiar a mai vorbitcu nu stiu ciné ça s ar putea sa mai fac unul! Si totusi mie mi se reproseaza de parca as fi singura '' vinovata''. Bunul Dumnezeu sa ne lumineze pe toti!

    ReplyDelete
  6. Ecaterina, şi când ai doi copii pot exista ispite de-a dreapta,care sună ceva de genul „voi nu mai faceţi copii?”. Eu pur şi simplu urăsc această exprimare. Copiii nu sunt nişte lucruri pe care le faci azi şi mâine beneficiezi de ei. Dumnezeu dă fiecăruia după puteri şi nu voi da nimănui detalii despre viaţa mea intimă, la fel cum nici eu nu stau să contabilez nimănui perioada fertilă. În faţa lui Dumnezeu să avem inima curată, nu în faţa oamenilor.Cred cu tărie că împlinirea femeii este în naşterea de prunci, deci cine nu îşi asumă, acela judecă.

    ReplyDelete
  7. In general iscodirea vietii intime a altora e o marlanie.

    ReplyDelete
  8. Poate oi mai fi intrebat si eu pe altii de copii, dar am facut-o cu dragoste si ca dorinta de apropiere sufleteasca si de sustinere la nevoie, nu in stil de hartuire.

    ReplyDelete
  9. Doamne ajuta! Sunt si eu preoteasa si mamica a zece copii in curand. E greu de trecut peste comentariile rautacioase ale celor din jur si mai ales peste a celor din familie, care ar trebui sa te sustina. Pe mine m-au intarit mult cuvintele Sfantului Paisie Aghioritul, care spunea ca , ,,crucea familiei cu multi copii e barfa lumii,,. De atunci, am incercat sa nu mai bag nimic in seama, sa imi duc crucea cu nadejde si sa fiu imuna la rautati. Da, uneori doare, dar cu nadejde in Bunul Dumnezeu, mergem inainte 😊.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mult ajutor dumnezeiesc sa aveti! Cat ma bucur!

      Delete