Saturday, January 25, 2020

Fusta...

... (sau rochia) decenta e un element vestimentar pe cale de disparitie. Mie imi place mult pentru ca este feminina prin excelenta. Prin modularea lungimii si croielii, se face accesibila oricarui tip de silueta. Pune in valoare un corp frumos fara a trece prin spectrul vulgaritatii. Mascheaza anumite neajunsuri acolo unde este cazul. Da o anumita prestanta celei care o poarta. Jongland cu materialul, imprimeul si cusaturile o poti gasi de la varianta sport, lejera pana la cea pentru tinute office sau de ocazie.



Nu cred ca exista inca vreo fata care viseaza la pantalonii de mireasa. Rochia are nobletea ei, are un aer de poveste. O iei cand vrei sa fii cea mai frumoasa, chiar daca ai in sifonier 10 perechi elegante de pantaloni.

Daca ar fi dupa mine, as face un muzeu al fustei, sa ramana pentru clonele 😊care vor trai in
viitor sau macar un grup facebook unde sa posteze cei care vor sa promoveze si in mediul online frumusestea cuminte a femeii imbracate.

10 comments:

  1. Da. DA!
    Am fost mereu apreciata pentru felul în care ma îmbrac, și nu o spun cu mândrie. Port aproape numai fuste, dacă port pantaloni sunt întrebata "ce-i cu tine de te-ai îmbrăcat așa?" Și chiar e ceva cu mine. Port pantaloni atunci când sunt foarte obosita sau nu mi-e bine, și cu pantalonii rezolv mai repede (așa mi se pare mie) ieșitul din casă.
    Cred ca toate aprecierile pe care le primesc pentru felul în care ma îmbrac, sunt de fapt aprecierea feminității (aproape) pierdute.
    Nu sunt nici extravaganta, nici elegantă, sunt doar feminina.

    ReplyDelete
  2. La 30 de ani, am ajuns la un echilibru vestimentar in sensul ca am gasit solutia pentru lipsa mea de talent sau gust in a asorta bluze la fuste. Pentru ca in adolescenta am luat brusc decizia de a purta exclusiv fuste, in sifonierul meu s-au perindat tot felul de fuste pe care le-am achizitionat pentru ca imi placeau, urmand sa le gasesc bluze care se asorteaza. Dar pentru ca in mai bine de 10 ani nu am reusit sa fiu multumita sau sa-mi gasesc stilul, am hotarat de curand ca rochia inseamna bluza si fusta la un loc fara bataie de cap ca nu se asorteaza. Decizia mi-a fost influentata si de un film turcesc in care personajul feminin purta doar rochii clasice casual sub genunchi si cu imprimeu floral. Acum sunt intr-o perioada in care as defini rochia ideala asa: lungime midi, imprimeu floral cat mai marunt, umeri usor bufanti, talie marcata 😁.

    ReplyDelete
  3. Asa e, sunt o alegere perfecta, cu mentiunea ca rochia in general nu prea e compatibila cu alaptarea, asa ca momentan port doar fuste.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din păcate, așa e. De câțiva ani, am purtat rochii aproape numai la ocazii speciale, fiind tot timpul însărcinată sau alăptând. Cele concepute special pentru așa ceva se găsesc destul de greu și sunt scumpe.

      Delete
    2. Si eu alaptez momentan. La primii 3 copii nici nu concepeam sa nu port bluza pe care o ridicam usor ca sa alaptez. Dupa care mi.am depasit aceasta idee si la al 4 lea port rochii cu nasturi in fata si rochii cu guler elastic. Alaptez oriunde imbracata asa, ma acopar cu ceva, nu las nimic la vedere. Cat despre gasit, eu mi.am luat rochii second de pe internet. La inceput de pe magazine vintage deoarece imi plac foarte mult cele vintage (mai decente si mai lungi) si momentan comand de la femei de pe instagram, unde imaginile cu haine sunt f clare, preturile se negociaza si multe prezinta hainele chiar imbracate cu ele. Am luat niste rochii minunate (ele iti dau si masurile). De pe olx iarasi am luat cateva f dragute. Desi modelul care imi place in general (sub genunchi) se gaseste mai greu, am gasit o gramada tot cautand. Cu toate ca sunt f aglomerata cu 4 copii, in 4 luni mi.am reinnoit garderoba. Si inca mai vreau sa iau cateva. In general nu dau mai mult de 60 pe o rochie...

      Delete
    3. Multumim pt info. Si noua ne place stilul vintage.

      Delete
  4. De acord, însă, chiar și în domeniul hainelor feminine și decente, cum ne ferim de valul "fast fashion" sau "new look"? Avem mereu tendința de a cumpăra, oricum, mai mult decât purtăm, fiindcă sunt drăguțe și la reducere. Este o mare luptă, chiar dacă am scăpat demult de... Pantaloni.
    Nu mai știu unde citisem ideea următoare: cu cât înaintăm în vârstă, cu atât ar trebui să ne simplificăm stilul, deoarece femeile elegante nu arată că un brad de Crăciun. :-D

    ReplyDelete
  5. In cazul meu problema e rezolvata din start, ca dupa ce cumpar haine pentru copii nu prea mai sunt fonduri pt mine.

    Eleganta si simplitatea nu se exclud. Mie nu mi se pare o problema cat de sofisticat este ceea ce pui pe tine, ci mai degraba cat esti de preocupata de asta, cat timp din viata ai acordat, ce procent din venit ai alocat si cat din atitudinea interoara este data de carpe😊

    ReplyDelete
  6. Sunt adepta fustelor si a rochitelor decente. Pt ca acum nu imi permit, port in oras pantaloni negri;am o singura pereche care merge primavara si toamna, iar iarna cu dres pe dedesubt. La biserica port fuste. Am doua, una care acopera genunchii si pe care o port cu cizme lungi si una lunga. Cea lunga e cam larga, dar merge si asa ca pot pune dres gros. O doamna din biserica a rugat-o pe o prietena sa-mi transmita sa am grija cum ma imbrac ca nu imi sta bine si la urma urmei sunt o doamna!Eu tot asa ma duc, sunt atenta doar sa fiu curata.

    ReplyDelete