Wednesday, January 15, 2020

Ma gandeam...

...zilele astea asa, la bani, ca nu e ok sa iti lipesti inima de ei, dar si cand nu ii ai, nu se stie cum poti duce situatia echilibrat. Cred ca bunastarea materiala a mireanului este rezultatul interactiunii intre darul lui Dumnezeu si priceperea omului.

Administrarea banilor in casa noastra as putea sa o aseman cu aceea a vasului vaduvei din Sarepta Sidonului. Asa o percep eu, din postura mea de femeie (poate sotul se agita mai mult), cateodata nici nu stiu cati sunt. Stiu sigur ca nu avem niciun depozit pana la varsta asta, ci traim doar din ce ruleaza Dumnezeu luna de luna.

Intotdeauna iau pentru ce imi trebuie, iar Dumnezeu are grija sa nu ne lipseasca nimic. De douazeci de ani ne tine in palma. In general am fost foarte stricta cu definirea "strictului necesar". De aceea am simtit nevoia in ultimul timp sa mai indulcesc putin cenzura investitiilor, sa tin cont si de plusul de relaxare si bucurie pe care il aduce o achizitie.

In ciuda stilului spartan in care fac cumparaturile, nu sunt genul ultraplanificat. Fac liste de cumparaturi, dar nu fac provizii pe termen lung. Stand in oras imi permit sa merg mai des la magazine si la piata, asa ca profit de asta si nu ma chinui prea tare. Niciodata nu imi fac meniu saptamanal, ci am grija din mers sa nu repet prea des felurile servite si sa asigur toate grupele de alimente.

Haine am primit, mai ales pentru cei mici. Am primit incat am dat si mai departe. Nu ne cad galoanele sa luam produse second hand, de la reduceri, dar nici nu imi surade sa ma zgarcesc si sa fim toti ultra ponositi ca sa ne simtim mai ortodocsi.

Cu milostenia ne permitem (la marea nesimtire, de unde nu este) fiindca si noi suntem primitori de multa si deasa pomana. Cum sa refuzi pe altul, de vreme ce si tu esti milog? Daniile pe care aveam sa le facem pentru Elena, si le-a platit singura prin altii.

Cu cat iti dai mai bine seama ca are Cine sa iti poarte de grija daca porti grija de suflet fara lenevire, cu atat se dezamorseaza problema banilor. Asta e concluzia mea.

12 comments:

  1. Așa este. Cât au fost copiii mai mici și noi eram mai strâmtorați cu banii, primeam în fiecare an haine, încălțăminte și jucării pentru ei. Erau de firmă, de calitate, aproape noi, eu nu mi-aș fi permis să le cumpăr. (Geox, Ecco, etc) Le purtau toți pe rând și tot bune erau, le dădeam mai departe și eu. Slavă Domnului, mult mai suntem ocrotiți!

    ReplyDelete
  2. foarte adevarat!slava lui Dumnezeu!cand ne incredintam in mana Lui, El se ingrijeste de noi

    ReplyDelete
  3. Eu am observat asa: cand trec printr-o perioada de scadere in plan duhvonicesc, muncesc si ma agit mai mult, imi fac f multe griji lumesti, nu mai sunt multumitoare pentru ce am etc. Atunci cand din mila Domnului ma concentrez pe cele duhovnicesti mai mult cu inima si mintea mi se pare ca am suficient in plan material, nu imi mai fac griji nefondate pentru copii, nu mai am frici legate de viitor ce o sa fac daca etc, nu mai fac achizitii multe, ma multumesc cu ce am etc. Este asa cum se spune: Cautati mai intai imparatia cerurilor si TOATE celelalte se vor adauga voua. Atunci cand cauti sincer imparatia cerurilor acest "toate" nu mai sunt atat de multe ca atunci cand traiesti robit lumii, confortului, desertaciunii.

    ReplyDelete
  4. zilele trecute voiam sa va rog....gand la gand cu bucurie...multumesc!

    ReplyDelete
  5. totusi ne puteti da un model de meniu saptamanal in asa fel incat sa acoperim toate grupele de alimente..multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dacă dorești, îți pot trimite eu, îmi planific meniul săptămânal și urmăresc aceleași principii alimentare, ținând cont și de toate zilele de post. Și am mai mulți mofturoși mici și mari...

      Delete
    2. Si pe Dulce Casa parca mai erau modele de meniu...

      Delete
  6. Nu, nu pot😊Daca nu am reusit sa fac asta pentru copiii mei, nu imi pot lua timp sa concep pt blog.

    ReplyDelete
  7. Oricum, nu e deloc greu ca, de-a lungul unei saptamani sa ai in alimentatie si carne, oua, lactate, si legume gatite sau crude, dar si fructe. Face parte din firescul unei vieti fara excese in care acasa se gateste in mod traditional. Ce dificultati intampini mai exact? Vrei sa introduci ceva nou in alimentatie si nu reusesti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. asa este, e mai dificil in zilele de post, de fel ori o dau pe carbohidrati, ori pe retete vegane, ori pe paste :) nu tin sa introduc ceva nou, nu gatesc extracomplicat decat cand am timp

      Delete