Thursday, November 15, 2018

Prima zi de...

...post. Grigo a venit acasa suparat nevoie mare ca a fost pedepsit sa stea toata luna in banca in pauze, pentru urmatorul incident: el era pe scari la scoala cu un coleg, s-a intalnit cu doamna si a salutat-o cu "Buna ziua!", iar ea s-a suparat foc: "Asa ma saluti tu pe mine? Cu "Buna!"?" El s-a dezvinovatit, cum ca nu s-a exprimat asa, iar dansa nu l-a crezut, fiindca mai avusese si alte plangeri din partea d-lui profesor de sport (cum ca Grigo ar fi agitat la ore, pus pe harjoana si nu ar respecta formatia in care trebuie sa stea copiii la alergari).

In primul rand m-am bucurat ca mi-a povestit el totul. Sinceritatea si deschiderea copilului sunt pt mine de nepretuit. Apoi i-am spus ca in post diavolul aduce ispite asupra crestinilor si ca eu il cred ca a salutat corect, dar ca si el trebuie sa o creada pe doamna ca a auzit altceva. Acesta a fost primul meu gand.

I-am mai spus ca e posibil sa fi gresit si el in alte situatii cam cum a gresit doamna fata de el. I-am reamintit cum, atunci cand nu isi gaseste vreo rechizita sau jucarie, spune ff sigur pe sine: "Ionut mi le-a luat". Adesea s-a dovedit ca nu era asa. Deci simtind pe pielea lui o invinuire nedreapta poate intelege mai bine cum stau lucrurile si nu va mai fi grabnic spre judecarea pripita a altora.

Nu cred ca a primit 100% din cuvintele mele, dar l-am pus putin pe ganduri. Nu prea i-a convenit sa ii zic ca daca face putin canon rabdand nedreptatea facuta de doamna il va ajuta duhovniceste. In schimb a fost multumit ca i-am promis ca o sun pe doamna sa ii indulceasca restrictiile😊.

La drept vorbind mi se pare inuman sa obligi un copilas zburdalnic sa stea 4 ore in scaun. Eu nu trimt copilul la scoala sa stea ca la carcera. Copiii nu sunt animale de crescut la baterie.

1 comment:

  1. Nu imi vine sa cred ce reactie a avut invatatoarea! Si daca ar fi salutat-o cu "buna!", ce daca?! Ce bizar...cum sa iei un salut obisnuit intre oameni drept lipsa de respect? Si ce pedeapsa exagerata....sunt revoltata. Imi pare rau ca Grigoras are o astfel de invatatoare care se crede prea importanta ca sa fie salutata de un copil cu "buna!".

    ReplyDelete