Friday, November 23, 2018

La pranz...

...chiar daca suntem in post, nu mancam decat un fel de mancare. Nu ma pasioneaza retetele sofisticate.

Orez, cartofi, varza, fasole, linte, mazare, conopida mai rar ciuperci sunt de baza in alimentatia noastra pt masa principala a zilei. Alaturi servim salate, muraturi, ceapa, praz, usturoi, ardei iute, ca tot romanul😊. Mai avem pe masa si masline de la fratii nostri greci, dar in perioada asta pe mine nu ma tenteaza.

Cu riscul de a dezgusta rigoristii, notez ca beau si vreo 50 ml vin rosu la masa. Nu cred ca aceasta cantitate face rau in vreun fel fatului.

Cum paine nu mananc, fie o inlocuiesc cu mamaliga de porumb, fie mananc fara nimic in loc.

De cand am ramas insarcinata o zi pe saptamana ne gateste o prietena din liceu. Nu e ea foarte bisericoasa, dar are o inima mare si principii culinare sanatoase (foloseste legume din gradina ei, face paine cu maia din grau spelta).

Sunt foarte recunoscatoare pentru binefacerea asta. O zi libera de bucatareala inseamna multa libertate pentru mine. As vrea candva sa pot aduce si eu cuiva aceasta usurare. Poate mai la batranete...


6 comments:

  1. Am stat si m-am gandit cam jumatate de zi daca sa-ti scriu. Sa stii ca nu sunt dezgustata in vreun fel, nici rigorista in ale postului.
    Singurul motiv care m-a impins sa-ti scriu e faptul ca acum 2 ani, in niste imprejurari despre care n-as vrea sa povestesc, m-am intalnit cu situatia de a citi despre sindromul alcoolic fetal. Atunci am aflat ca inca nu s-ar fi ajuns la vreo concluzie clara cu privire la cantitatea de alcool care poate dauna bebelusului, nu se stie care e cantitatea de alcool care poate duce la aparitia acestui sindrom (poate fi consum frecvent sau ocazional), ca ar fi riscuri chiar si pentru cantitati mici de alcool. Ar mai conta: varsta mamei, stadiul sarcinii, frecventa, ora sau mancarea consumata in acel moment. Mai mult, se pare ca alcoolul este procesat diferit de fiecare femeie. Ca femeile care consuma frecvent au risc mare, dar nu e neaparat sa se intample.
    Tu esti in masura sa analizezi mai mult daca e cazul, ai studiat medicina. Eu nu stiu nimic, doar ceea ce-am citit atunci si care m-a marcat pentru momentul acela al vietii mele, dar si dupa aceea.
    Ti-am scris ca sa-mi linistesc constiinta, nu trebuie sa publici comentariul, a fost doar pentru tine, nu ma intereseaza sa-l vada altcineva.

    ReplyDelete
  2. Mie imi pare acesta un "bau-bau". Alcoolul respectiv nu ajunge ca atare direct la fat, ci se dilueaza mai intai in fluidele materne. Gandeste-te ca in tara asta cred ca mai toate femeile au gustat vin la masa, ca Biserica randuieste pentru gravide dezlegare la vin. Daca nu e vorba nici macar de un pahar, nu percep niciun pericol din toata aata.

    ReplyDelete
  3. L-am publicat, totusi, pentru ca mi se pare util.

    ReplyDelete
  4. Eu știu de la medici că o cantitate mica, 50 ml de vin roșu de calitate, nu numai că nu e dăunătoare (vinul are în jur de 12% alcool, deci la 50 ml e puțin) insa are efecte terapeutice insemnate. Mai ales în cazul femeilor care după nașteri se confrunta cu anemii! Sarcina usoara!

    ReplyDelete
  5. În mod normal, o cantitate de vin corespunzătoare la a o mia parte din masa corpului este inofensivă. Adică un om la 60 de kg poate bea 60 ml vin.
    Dar depinde foarte mult de fiecare organism, într-adevăr. Eu una nu sunt prietenă cu vinul și nu-l pot consuma decât dacă este îndoit cu apă.

    Recomandați-mi, vă rog, o rețetă de post pe bază de conopidă!

    ReplyDelete
  6. Conopida fiarta+cartofi+usturoi+putin mustar+ ulei
    Conopida+bulion/zeama de lamaie +ulei+fulgi drojdie

    ReplyDelete