Saturday, December 11, 2021

Pentru...

... mine iarna este, mai mult decat zapada, sarbatori si cadouri, o provocare imunologica si psihologica.

Iarna trebuie sa am grija de mine si copii mai mult decar in alte anotimpuri. 

Sa am grija sa primim mai multa lumina, de care e atat de dependenta buna-dispozitia noastra. 

Sa am grija sa nu fie prea frig, dar nici prea cald in casa si sa raceasca cei mici din cauza asta. 

Sa iesim zilnic afara imbracati adecvat (pe principiul ca nu exista vreme rea, exista doar haine nepotrivite) ca sa ne calim organismul. 

Sa luam suplimente cu vitamina D si minerale mai abitir ca vara, fiindca soarele se arata rar, iar noi suntem infofoliti. 

Sa dormim mai mult, ca sa ne refacem, fiindca temoreglarea e solicitanta. 

Sa alung altfel decat prin metode virtuale plictiseala copiilor nevoiti sa petreaca in casa mai mult timp ca oricand.

Sa monitorizez facturile si cheltuielile in general mai insistent decat vara.

Sa am grija sa aerisesc suficient ca sa nu se faca prea mult abur in bucatarie cand gatesc si nici la baie cand se spala copiii in stilul lor "energic". 

Sa verific de mucegai zonele predispuse si sa intervin acolo unde e cazul. 

Ma bucur ca nu am de spart lemne, de taiat porcul sau de mers prin namol pana la wc pe frigul de afara. 💚💚💚

4 comments:

  1. Violeta.argatu@yahoo.comDecember 11, 2021 at 10:20 PM

    Pt. mine provocarea cea mai mare e legata de durata timpului in care tre' sa ne imbracam. De multe ori, pe vreme d-asta, petrecem mai mult timp sa ne imbracam decât sa stam afara :d.
    Alteori, cand au ei chef de stat afara, imi piere mie cheful :d.

    Alaltaieri seara, am ieșit pe la ora 21 afara (locuim la curte) cu câteva baloane cu bec după noi-am zis sa ne plimbam nitel inainte de culcare . Copiii erau super incantati, se jucaur, topaiau, dar eu abia așteptam să se plictisească si sa intram in casa. Eram si obosita, mi-era si frig (imbracaminte neadecvata - unlucky me :))) - pt c-asa se intampla de obicei.. Pe ei ii imbrac ca la carte, iar eu.. De multe ori, plec si fara sosete in ghete :d)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acum, depinde ce varste au copiii. Eu o imbrac doar pe Anastasia, restul se pricep. La noi la campie inca nu e ff frig si nu au nevoie de multe straturi de haine, ci doar de o geaca mai groasa.

      Delete
  2. Violeta.argatu@yahoo.comDecember 11, 2021 at 11:20 PM

    Da.
    Si eu tot un sg copil imbrac. Dar pana il nimeresc, transpir o tona :d.
    "nu vreau sosetele astea, le vreau p-alea cu blaze :))), nu vreau geaca galbena, nu vreau ghetele negre, nu vreau căciula asta, nu imi place", deși, cu doua zile in urma, le luase pe el, fără prb :d. După ce reușesc sa il imbrac pe el, incepe Maria: mami, nu imi găsesc căciula, maaami, unde mi-e geaca de curte? :)))).

    Si noi tot la câmpie locuim :d. (TR)

    ReplyDelete