Saturday, December 18, 2021

Ca sa fim...


... in randul lumii si sa se bucure copiii. 

6 comments:

  1. Noi inca rezistam ������. Am zis ca impodobim bradul pe 23 decembrie, asa cum procedam in copilărie. Anii trecuti am mai fentat sistemul, am furat startul. Dar anul asta am simțit ca tre' sa fim contra curentului :))). Cam toți din jurul nostru au impodobit bradul f devreme si nu am inteles fenomenul. (unii la sf de nov, alții la inceput de decembrie :d). Ma mănâncă degetele si pe mine sa il bag un casa, dar #rezist. La noi obiceiul era ca bradul sa fie impodobit in Ajun. Doamne ajuta, sa fiți sănătoși si bucurosi!

    ReplyDelete
  2. Dar oare de ce n-am putea impodobi bradul mai devreme?
    Care este impedimentul?
    Exista un impediment duhovnicesc?
    Intreb sincer, pentru ca nu stiu.
    Asa cum ascultam colinde incepand cu 21 noiembrie, n-am putea oare impodobi si bradul si sa ne bucuram de el in asteptarea Craciunului? Postul acesta este unul cu bucurie.
    Am facut bradul acum o saptamana, in camera fetitei mele, de fapt ea si l-a facut si ii place sa adoarma privindu-l.

    ReplyDelete
  3. Impodobitul bradului nu eate un precept religios, deci nu poate fi vorba de impedimente duhovnicesti. Mai ales daca avem brad artificial nu exista vreun risc de a fi montat prematur si de a se deteriora inainte ca sarbatorile de iarna sa treaca peste casa noastra.

    ReplyDelete
  4. Noi am asociat mereu impodobirea bradului cu Nașterea Mantuitorului, de aceea am ales sa impodobim cât mai aproape de ziua cu pricina. Bineînțeles că putem să il impodobim si mai devreme :)) - tine de fiecare. La Biserica la care mergem noi bradul a fost impodobit pe 30 decembrie :d,ca sa fie pregătit pt Sf Nicolae.

    ReplyDelete
  5. E interesant ce scria Augustin Scriban în "Dictionaru limbii românești" apărut în anul 1939:

    ~Obiceĭu braduluĭ de Crăcĭun e luat de la vechiĭ Germanĭ și e păstrat de ceĭ noĭ pînă astăzĭ. În casa românească n’are ce să caute acest brad de Crăcĭun, că Româniĭ aŭ steaŭa, care se poate împodobi tot așa de frumos și nu se strică degeaba un brad. ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu are ce sa caute, dar se pare ca romanii tare il cauta pe el 😄

      Delete