Sunday, February 15, 2015

Ca antidot...

impotriva depresiei, folosesc in primul rand Paraclisul Maicii Domnului:
"Umple Preacurata de veselie viata mea, daruindu-mi bucuria ta cea nestricata, ceea ce ai nascut pricina veseliei!"
"Umple de bucurie inima mea, Fecioara, ceea ce ai primit plinirea bucuriei si ai pierdut grija pacatului!"
Vindeca multe rani facute de duhurile rautatii.

Apoi trebuie sa am mare grija la programul de somn, sa prind cat mai mult inainte de 12, eventual sa atipesc putin dupa-amiaza. Nu-mi prea ies planurile cu somnul, dar supravietuim.

Foarte bun mi s-a parut si mersul descult prin zapada sau apa rece. Te invioreaza evident. Am o prietena care s-a mutat din oras mai la munte si imi spunea: "Draga, aici in loc de cafeaua de dimineata, ies afara in aer liber la racoare si ma simt excelent toata ziua."

Nu in ultimul rand, un important factor de echilibru interior sunt si plimbarile lungi. Caut sa nu pierd mai ales zilele insorite, fiindca lumina soarelui ma binedispune instantaneu. Am vazut si pe fetele copiilor cum se schimba expresia de la plictiseala la entuziasm dupa iesirile in parc sau chiar in fata blocului. Nu e ceva ce observ doar uneori, e regula.




Elena chiar trage sania :)


Cand e vant, ploaie si nor, tricotatul isi are, pe langa latura utilita, rolul lui benefic pe plan psihic.
scuzati dezordinea, dar n-am timp de editat instantaneele


4 comments:

  1. http://www.doxologia.ro/ceaslov/acatiste/acatistul-de-multumire-slava-lui-dumnezeu-pentru-toate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aveam si noi o varianta audio cantata de Marian Moise. Multumesc ca mi-ai adus aminte de el intr-un moment in care am nevoie de mangaiere.
      O cantare duioasa si sensibila:
      https://www.youtube.com/watch?v=hhZSzemWQyw

      Delete
  2. foarte frumos articolul.
    Intradevar, leacul magnific recomandat la toate problemele/starile de sanatate este miscarea. Aici e ceva obisnuit ca medicii/asistentele sa foloseasca biciclete (poate si ca au salarii mici si o bicicleta are costuri f. mici)

    Va multumesc si pt acatistele si cantarea pusa. O ascult din cand in cand.

    ReplyDelete