Thursday, January 9, 2014

Sanatate pe tabele

Sanatatea trupeasca e un dar pe care copiii sanatosi nu-l inteleg, nu-l apreciaza si nu sunt preocupati sa-l pastreze.

Ca mama crestina am simtit pe propria-mi piele cum mai tarziu in viata resursele fizice fac diferenta cand trebuie sa faci fata provocarilor vietii de familie. Mai ales trupul femeii trebuie ingrijit pentru a-si putea implini rostul sau de pamant roditor in care semintele prind viata si cresc vlastare tinere viguroase.

Fetitele ar trebui educate de mici sa-si constientizeze traiectoria in viitor si sa aiba grija de comoara aceasta a sanatatii. Daca intr-o atmosfera de educatie crestina e nevoie de informatie in legatura cu femomenul reproducerii, atunci printre primele lucruri care trebuie semnalate ar fi faptul ca o femeie trebuie sa-si pregateasca oarecum terenul acesta al maternitatii pastrandu-si o sanatate infloritoare.

Viata nu este despre a fi sanatos ci despre ceea ce poti oferi atunci cand esti sanatos.

Ca sa mai indulcesc putin cicaleala referitoare la rutina igienico-sanitara zilnica am reluat un obicei mai vechi de a imparti niste foi A4 cu un tabel in  care pe verticala sunt trecute zilele lunii iar pe orizontala diverse cerinte (pe care am obosit sau uit sa le amintesc personal) legate de topicul sanatate: spalat pe dinti, sport, suplimente nutritive, un pahar cu apa dimineata, mancat fructe, culcat devreme, expunere la soare, un anume ceai pe care trebuie sa-l consume etc. In fiecare zi hasuram ceea ce am indeplinit pe reminderul nostru, iar la sfarsitul lunii, privind si analizand foaia vom vedea cam cat ne pasa de propria caroserie.

Vad ca deocamdata le place si ii stimuleaza sa-si gestioneze singuri problema ingrijirii corporale. probabil vazand negru pe alb ca nu-s prea multe lucruri de facut au prins curaj. Si-apoi mai e si satisfactia bifatului :)

5 comments:

  1. La multi si binecuvantati ani!
    De curand, m-am familiarizat si eu cu ideea necesitatii suplimentelor nutritive, dar inca nu stiu prea multe despre ce este necesar mai intai. Ce fel de suplimente le dai?

    ReplyDelete
  2. Te rog, poţi detalia? Ceai..suplimente ?

    ReplyDelete
  3. Am enumerat cateva rubrici pe care le-ar putea cineva pune, eu nu le-am introdus un anume ceai obligatoriu, fiindca srvim cu totii ceaiul din plante pe care-l fac eu. In cazuri particulare unii copii beau ceaiuri in scop terapeutic precis, nu ceaiul obisnuit al familiei.
    Ca suplimente le dau produse apicole, iarna - ulei de peste, pulbere de coada calului si calciu in posturi.
    In general nu-mi plac medicamentele si le evit cat pot.


    ReplyDelete
  4. Mai cred ca ar fi interesant sa incerc "trace minerals", dar nu ma pot misca deocamdata in acest sens. Nu sunt suficient de motivata.

    ReplyDelete
  5. vitamina C pudra este foarte buna. Am citit in revista familia ortodoxa despre ea si am reusit sa mi-o achizitionez. Familia ortodoxa are in ultima perioada articole foarte bune despre sanatate.

    Despre Cristela Georgescu tot de acolo am auzit si acum am vazut-o si la tine.

    In familia noastra colectam plantele din zonele muntoase si cautam in special tot ce este bun ptr raceala. Ptr iarna imi achizitionez si miere. Mereu facem ceai de plante cu miere si lamaie. Gustos si sanatos.

    Doamne ajuta

    ReplyDelete