Sunday, June 10, 2012

Mastita

Ceea ce se vede în imagine este începutul unei mastite a Elenei, care m-a speriat săptămâna asta. Toţi copiii mei au avut criză genitală, şi ştiu cu ce se mănâncă, şi că nodulii la sân se resorb greu şi nu sunt periculoşi în sine, dar e data asta umflătura a evoluat rapid (se făcuse cam cât o nucă în 24 h) şi avea toate celelalte semne celsiene: roşeaţă, căldură locală şi durere la atingere.
 M-am mai uitat şi pe net la cazuistică asemănătoare: unii copii chiar au primit antibiotic, altora le-a fost interzis laptele de mamă (care ar aduce un aport nefavorabil de hormoni) iar la alţii, sărăcuţii s-a complicat cu abces mamar. 
"Vai de mine! Sfinte Nicolae, rămâne fata fără un sân!" Uite-aşa se roagă omul, de frică... Am ţinut local non-stop o compresă cu rivanol rece, dar în prima zi nu părea să involueze. De-abia a după încă două zile se retrăsese total. Sperăm să nu mai avem surprize.

8 comments:

  1. Sărăcuţa! Îi doresc multă sănătate.
    Nădejdea la Domnul.

    ReplyDelete
  2. Slavă Domnului! Nu am mai văzut până acum deși am citit despre asta. Îți înțeleg grija și mă bucur mult că a trecut! Sănătate multă vă doresc!

    ReplyDelete
  3. Eu, sincer, n-am văzut niciodată aşa mastită la aşa copii mici...
    Slavă Domnului că-i bine şi s-a tras!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu.
      Si obisnuita urina sanghinolenta pe scutec a durat la e cam 4/5 yile, deci cred ca a avut si o "incarcare" hormonala mai mare.

      Delete
  4. Doamne ajuta!

    Te citesc de ceva timp si am vazut ca l-ai alaptat e Grigorie in timpul sarcinii, dar cu o perioada de pauza de o luna jumatate. Si eu am fetita de 1 an si 4 luni, sunt insarcinata, mi-a scazut foarte mult lactatia si practic e intarcata. Tu ai avut vreo problema cu sanii in perioada de pauza, gen mastita sau blocare de canale?

    Multumesc!

    ReplyDelete
  5. Nu, pentru ca si mie imi scazuse secretia lactata, unde mai pui si faptul ca nu mai mancam nimic solid si eram extrem de slabita, organismul lupta pt supravietuire. A mai supt sporadic si atunci, dar nu se poate numi alaptare...

    ReplyDelete
  6. Si l-am imbiat acum sa suga, dupa ce am nascut, dar nu a vrut.

    ReplyDelete