Am fost la şedinţa cu părinţii la clasa întâi, la Ionuţ.La început mă bucuram că unul din copiii mei are o învăţătoare comunicativă în adevăratul sens al cuvântului, fără sechele comuniste (îi lasă să meargă la baie,să mănânce şi să bea apă conform necesităţilor,nu le dă teme în vacanţă). Am descoperit însă că doamna îşi atribuie un rol mai important în viaţa copiilor decât este cazul, lucru care poate fi periculos în cazul în care părinţii au principii de viaţă diferite de ale ei. Pretinde că cei mici sunt mai apropiaţi şi mai sinceri cu ea decât cu noi. Întotdeauna mi-a fost greaţă de expresia "eu sunt ca mama ta, aici la şcoală". Da, de unde? Cum poate o persoană care de abia a învăţat cum se numeşte copilul sa îl cunoasca mai bine decât mine? Despre iubire nici nu poate fi vorba... Poate or exista unele mame din categoria celor care vor să scape de greutăţile creşterii copiilor care sunt mai străine de ei decât învăţătoarea, din acelea care se obosesc prea tare să-şi alăpteze unicul copil, îl expediază urgent la bunici şi se refugiază în reîntoarcerea în "câmpul muncii" în folosul comunităţii, spre "binele" întregii naţiuni.
Vă spun şi ce m-a enervat: doamna a cerut insistent părinţilor să nu stea cu copiii la teme. "Nu aveţi ce căuta acolo! E treaba lor şi a mea! "Nu sunt de acord! Educaţia copiilor mei mă priveşte în primul rând pe mine, chiar dacă nu trăiesc într-o ţară suficient de liberă pentru home-schooling (şcoală acasă).Oricum, după 4 ani, doamna iese din schemă dar copilul rămâne în continuare în grija mea. La auzul acestor cuvinte care-i creeau un alibi perfect o mămică "foarte ocupată" (de orice altceva decât propriul copil) strigă entuziasmată "Da! Asta să le-o spuneţi şi copiilor,că fata mea mereu plânge că nu mă uit la temele ei!" Prin urmare şi-aşa deci anomaliile se vor ridicate la rang de virtuţi!
daca vrei m-as bucura sa-ti trimit o carte despre hs care a aparut in ro,numai sa-mi trimiti adresa pe dulcecasa_ortodox@yahoo.com
ReplyDeleteO invatatoare care nu e obsedata de teme cat mai multe mi se pare ideala si asta caut si eu petru fata mea. Chiar daca incepe scoala abia toamna viitoare, pe aici se obisnuieste ca din toamna aceasta sa discuti cu viitorul invatator si sa o inscri neoficial pentru ca altfel risti sa nu mai gasesti locuri la cine vrei.
ReplyDeleteCei pe care ii mai cunosc si care isi dau copiii anul viitor la scoala deja se intrec in recomandari de invatatori care lucreaza cu ei mult peste programa,care le da teme suplimentare, care obtin rezultate foarte bune cu copiii, care deja lucreaza din culegeri in clasa I. <Mi se pare inforator si ineficient. Nu inteleg de ce m-ar bucura sa lucreze peste programa si sa le dea teme prea multe incat sa nu le ramana timp pentru miscare si joaca.
Sunt de parere ca acei copii pe care se pune o presiune prea mare cu invatatul, chiar daca la inceput sunt premianti, ajung spre sfarsitul gimnaziului sa fie obositi si robotizati. Exact la varsta la care devin constienti de valoarea si necesitatea invatatului, sunt deja extenuati si cu copilaria furata.
Sa nu se inteleaga ca neg rolul educatiei. Fata cea mare deja stie sa citeasca (stangaci) si a invatat sa scrie unele litere de mana, dar asta numai pentru ca ea este foarte preocupata si se roaga de mine zilnic sa "mai facem activitati". Dar a stresa si obosi copilul doar din ambitia de a-l invata sa citeasca si sa scrie inainte de clasa I mi se pare o barbarie.
ReplyDeletedaca tu asta ai inteles - du-te si odihneste-te! Ai mare nevoie!
ReplyDelete