Sunday, February 11, 2018

Daca tot ai inceput...

...trebuie sa termini. Aiurea! Nu fi sclavul unei zicale prost intelese. Mergand pe filosofia asta bolnava, daca tot ai inceput un pachet de tigari (un film de groaza, a cincea felie de tort la o masa, o relatie sentimentala dezastruoasa) ar trebui sa termini. Nu asa, ci ceea ce e nociv, curma imediat. Nu astepta sa te otravesti pana in sfarsit, scutura-te de mizerie cat mai repede.

Mai mult, daca te apuci de un lucru si undeva pe parcurs iti dai seama ca nu este din spectrul a ceea ce vrei sa faci cu viata ta, nu iti mai irosi timpul cu el. Investeste in ceea ce simti ca iti este cu adevarat de folos, nu iti risipi existenta pe inutilitati. Roaga-te si invata sa focalizezi pe esential. Nu pedala pe reguli de viata formale, fara substrat profund.

Posibil sa merite sa te sustii in dictonul acesta in momentul in care incepi sa dai de greu in ceea ce voiai sa intreprinzi. Daca vrei sa te mobilizezi ca sa ajungi la finalul unei curse si sa te incununezi intr-un fel sau altul, poti sa te motivezi cu chestii de genul "daca tot ai inceput...". Dar chiar si in cazul acesta, daca rodul efortului respectiv nu este suficient in sine pentru a te stimula sa continui lupta, cum te-ar putea determina mai bine un pachet de vorbe goale?

Poate numai daca cineva cu autoritate in viata ta ti le repeta suficient de des cat sa ti le inoculeze ca pe niste axiome ale vietii. In acest caz e deja ceva grav, fiindca s-ar prea putea sa le folosesti  fara discernamant, asa cum le-ai preluat.

3 comments:

  1. Foarte bine spus. Si eu am ajuns la concluzia asta . Educatia primita a fost sa nu lasi nimic neterminat si mi-a trebuit mult sa ma scutur de asa o prostie.

    ReplyDelete
  2. Aveti perfecta dreptate. Va dau un exemplu. Stateam in concubinaj cu un baiat, pe care il iubeam. Mi-am dat seama ca e pacat. Faptul ca nu ma puteam impartasi ma intrista foarte mult.M-am decis sa pun capat acestui pacat cu riscul de a-l pierde.Mama s-a revoltat si nu m-a sprijinit, mi-a spus ca daca am intrat in hora trebuie sa joc.Dupa un timp am cedat, reusind doar sa obtin de la el abstinenta in zilele de post si de sarbatoare. Nu o judecati pe mama, asa a crezut ea ca voi fi fericita!

    ReplyDelete