Monday, June 10, 2013

Invata oul pe gaina

La o intalnire in familie un om mai in varsta o alinta pe Eca folosind un apelativ cel putin nepotrivit:"țâță". Iuli s-a sesizat imediat: "Hm! O cheama Ecaterina..."
Batranul s-a intunecat la fata si, dupa o pauza de 2-3 minute, timp in care s-a gandit cum sa-i dea o replica jignitoare, i-a raspuns cu dispret: "Vezi ca ai muci la nas!"
Bineinteles ca vinovatul principal am fost declarata eu, care pana la varsta asta n-am stiut sa-mi educ ( inhib) fata cum trebuie sa (nu) vorbeasca batranilor.
obraznicuta
Sincer, eu ma bucur cand ii vad ca amendeaza atitudini nepotrivite.

8 comments:

  1. Dar domnul respectiv nu stie ca unui copilas nu-i spui "țâță"? Pana la varsta asta nu l-a invatat nimeni? Chiar nu vad de unde pana unde legatura.

    Poate vroia sa spuna "țâncă"? Glumesc cu asta.

    Cred ca era bine sa-l fi taxat si tu, sa-i zici ca nu e potrivita exprimarea respectiva. Desi poate suna a "ochi pentru ochi" :).

    Eu am fost traumatizata de astfel de indivizi care ma puneau la punct de fata cu parintii si nimeni nu-mi lua partea. (asta referitor la ce i-a spus Iulianei)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am trecut prin astfel de traume si nu era nici o posibilitate de replica. O singura data am avut curajul sa ripostez si o ruda aproape a sarit la bataie. El om matur, eu copil de 14 ani. Nevasta lui l-a oprit.

      Am spus atunci ca eu niciodata nu am sa mai intru in casa lor, caci nu stiu sa respecte. Si asta l-a scos si mai tare din sarite.

      Si cu mare greutate m-am tinut de cuvant. Dupa ani de zile, casatorita si cu copii, mama m-a rugat sa mergem in vizita la acea ruda. Si am mers. Si omul a avut curajul sa-mi aminteasca promisiunea din copilarie. Si i-am spus ca am venit din respect ptr mama.

      In drum spre casa, am mers cu masina lui si era de doua ori sa faca accident grav.

      Mi-am dat seama atunci ca e bine sa stau la distanta de astfel de oameni. Niciodata nu se schimba.

      Delete
  2. Foarte bine fac ca riposteaza!

    ReplyDelete
  3. si tu l-ai lasat sa le jigneasca asa pe amandoua??? Eu i-as fi zis imediat sa-si vada de... mucii proprii. Cat tupeu... si cu tine de fata!

    ReplyDelete
  4. Foarte frumos din partea ei, iar domnul respectiv a fost vulgar, cred ca in situatii din astea este nevoie si de interventia parintilor (nu o zic ca critica....). Iar dinraspunsul lui dupa indelunga pauza de gandire :) cred ca se pot trage mai multe concluzii, dar cad in pacatul judecarii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am ripostat si eu ceva mai retinut fiind vorba de o ruda apropiata: "Interventia ei a fost de bun simt. Replica dv. insa, nu." si am considerat potrivit sa parasesc ringul.
      Chiar si cu aceste minime aluzii am declansat un scandal monstruos, persoana respectiva nesuportand sa fie contrazisa sau criticata sub nicio forma.
      Regret, dar nu puteam sa tac.

      Delete
  5. Nu vreau sa generalizez, dar de ceva vreme ne-am tot lovit si noi de atitudinea rautacioasa a celor mai in varsta: intr-un magazin m-au impins doi batranei ca sa ajunga la raftul cu fructe,,,si eu eram cu bebe in brate, in alta zi in parc un batran mi-a taiat aleea in fata si m-a impins ca sa stea el pe o bancuta, iar despre vorbe..nici nu le mai pomenesc! cred ca au apus vremurile cand batranii aveau ceva bun de spus, sau de invatat!

    ReplyDelete