...la o predica o idee exprimata cam asa: "cand femeia insarcinata se impartaseste, de fapt se impartaseste odata cu ea si pruncul pe care il poarta".
Da, daca verbul din prima propozitie nu are strict acelasi inteles cu cel din a doua propozitie. Copilul nu ia Sfintele Taine in mod constient si nu poate fi vorba de o conlucrare activa cu harul in cazul lui, ci mai degraba o revarsare a binecuvantarii primite de mama si asupra lui. Daca orice traire interioara intensa a femeii are un impact asupra fatului, cu atat mai mult acesta din urma va fi inraurit de primirea cu evlavie si de lucrarea curatitoare si sfintitoare a impartasaniei.
Va fi marcat mai degraba de efecte (poate chiar va tresalta de bucurie la apropierea dulce a Mantuitorului), dar nu se va intalni nemijlocit cu Sursa inca din pantece, neputand inca sa o cuprinda in sine fara baia botezului.
Da, daca verbul din prima propozitie nu are strict acelasi inteles cu cel din a doua propozitie. Copilul nu ia Sfintele Taine in mod constient si nu poate fi vorba de o conlucrare activa cu harul in cazul lui, ci mai degraba o revarsare a binecuvantarii primite de mama si asupra lui. Daca orice traire interioara intensa a femeii are un impact asupra fatului, cu atat mai mult acesta din urma va fi inraurit de primirea cu evlavie si de lucrarea curatitoare si sfintitoare a impartasaniei.
Va fi marcat mai degraba de efecte (poate chiar va tresalta de bucurie la apropierea dulce a Mantuitorului), dar nu se va intalni nemijlocit cu Sursa inca din pantece, neputand inca sa o cuprinda in sine fara baia botezului.
preluata |
Ecaterina, am auzit si eu :) de o femeie care fusese baptista, si s-a convertit la ortodoxie, ca a primit nu stiu cat timp canon de oprire de la Impartasanie, dar totusi in perioada in care a fost insarcinata era dezlegata.
ReplyDelete