Thursday, May 26, 2011

Up-date

           Ca o completare la postarea de aici ţin să menţionez că am făcu o complicaţie la operaţia respectivă : sinuzita odontogenă. E destul de frecventă, nu ştiu dacă se datorează unui act medical neglijent sau doar faptului că "a pătruns mâncare" aşa cum mi s-a explicat cu ridicări de umeri de către medici. Eu ştiu că m-am îngrijit să direcţionez solidele doar pe partea sănătoasă dar nu pot demonstra asta, pentru că "nu avem cameră de luat vederi în gură". De asemenea nu mi-am suflat deloc nasul post-operator, manevră care poate duce la desprinderea suturii. Cert este că am rămas cu o comunicare alveolo-sinusală (între locul de implantare a dintelui şi sinus şi, prin urmare, nas) şi cu sinusul drept plin cu puroi.
          În prezent fac puncţii sinusale la un cabinet ORL (consultaţia 40 lei, fiecare puncţie 30 lei) şi am fost avertizată că voi face o a doua intervenţie maxilo-facială între două reprize de câte 5 puncţii sinusale. Puncţia în sine nu e dureroasă. E traumatizantă mai mult psihic(senzaţia de penetrare a osului cu acul de puncţie are o încărcătură aparte pentru mine). Singurul lucru care doare e anestezia. Sânge curge foarte puţin, câteva picături.
         Dacă nu reuşeşte nici de data asta sutura va trebui să fac operaţie în secţia ORL pentru a închide sinusul. Momentan şansele de a evita operaţia sunt cam de 40 % . O fericire!

19 comments:

  1. Of! Doamne, ajuta sa treci cu bine peste toate!

    ReplyDelete
  2. Multa sanatate, iti doresc Ecaterina, sa-ti ajute Domnul sa treci cu bine peste aceasta incercare.

    ReplyDelete
  3. Imi pare rau ca ti s-a intamplat asa.Nu prea ne dai vesti bune.Cand aud de punctii sinuzale mi se face pielea ca de gaina.Nu am probat asa ceva(si nici nu vreau) dar suna tare infricosator.Ma gandesc la tine ca nu ti-e uso si cu copiii si cu problema asta de sanatate.Ei,speram ca trece si ca nu va fi nevoie de nici o operatie.Sanatate!

    ReplyDelete
  4. Sper să fii bine până la urmă... o să mă rog pentru tine.
    Densuşiana

    ReplyDelete
  5. Multa sanatate, Ecaterina!
    Doamne ajuta sa nu fie nevoie si de operatie ORL.

    ReplyDelete
  6. iti urez sanatatea si sa te ajute Domnul sa nu ajungi in operatie!

    ReplyDelete
  7. Mâine mă operez din nou la maxilo. După ce m-am întâlnit la puncţii cu alţi doi pacienţi cu aceeaşi evoluţie cu a mea încep să cred că şi medicul a avut o contribuţie la ceea ce s-a întâmplat.
    Mi-a trecut prin minte să facem o sesizare la Colegiul Medicilor. Măcar să fie mai atent tura viitoare. M-am răzgândit însă.
    Dumnezeu a îngăduit toate astea pentru că aşa-mi trebuia. Spunea cineva că în închisorie comuniste s-au făcut operaţii reuşite cu cioburi. Nici vorbă de asepsie...

    ReplyDelete
  8. Vă mulţumesc pentru rugăciuni!

    ReplyDelete
  9. O, Doamne, mi se inmoaie picioarele cand aud de asa ceva! Cat despre inchisorile comuniste, cand anm vreo problema mai serioasa de sanatate, cu dureri ce mi se par insuportabile... ma gandesc la martirii din inchisori, ma gandesc ca eu nu sufar nimic pe langa ce au suferit ei. Sa iti dea Dumnezeu putere si grabnica recuperare! Ti-o spun cu toata inima ca si eu am acum o problema de sanatate care tot revine, niste ameteli ciudate, mai multe si ma doare cel mai mult ca sunt foare inactiva din cauza asta si copiii trag de mine pentru diferite activitati iar eu nu pot deloc sa ma concentrez.

    ReplyDelete
  10. Pe mine m-au ajutat să reduc senzaţia de ameţeală suplimentele cu calciu, magneziu, zinc. Efectele nu sunt spectaculoase ca la intravenoase, dar luate consecvent timp îndelungat te echilibrează mineral.

    ReplyDelete
  11. Ecaterina, cum mai esti? Asteptam un semn din partea ta :).

    Doamne, ajuta!

    ReplyDelete
  12. Ce faci, Ecaterina? Cum te mai simti?

    ReplyDelete
  13. Mă simt mai bine, operaţia nu mai supurează, fistula s-a închis, mai trebuie să fac doar o puncţie de control, care cred că va ieşi negativă (pentru că nu mai am nici un discomfort în zona maxilară)Slavă Domnului, cred că e un capitol încheiat!

    ReplyDelete
  14. ma bucur sa aud ca esti bine, chiar ma intrebam ce mai faci

    ReplyDelete
  15. E oribil am 30 de ani si am fost diagnosticata la tomograf cu sinuzita maxilara stanga , nu ma doare nici o masea , nu am secretii , am doar o senzatie de ameteala , nu reusesc sa ma uit la un film , nu ma pot concentra , mi-e foarte frica acum fac un tratament cu antibiotice , sincer sunt rupta de frica sa nu ajung la punctii

    ReplyDelete
  16. Nu sunt chiar atât de rele puncţiile. Decât a sta cu o colecţie purulentă în cap, aş prefera puncţiile. Mai încearcă şi leacuri băbeşti. Uite,acum 8 ani eu am folosit nişte plasturi confecţionaţi de o bătrână aplicaţi pe frunte cu care mi-a trecut o sinuzită maxilară. Trebuie să menţionez că am fost la ea la sfatul părintelui Iustin Pârvu, deci nu se ştie exact care a fost cauza vindecării :)

    ReplyDelete
  17. Buna Eca
    Dar de ce nu optezi pentru endoscopie sinusala?
    Pentru mine e un mare semn de intrebare faptul ca puroiul ala care se scoate dupa o punctie se reface din nou si acest sir continua cu....punctii la nesfarsit

    ReplyDelete
  18. Nu la nesfarsit, au fost doar vreo 6 :)
    Se reface puroiul pentru că e nevoie de mai multe doze de antibiotic ca să termine cu microbii (ca la orice infecţie)

    Endoscopia nu e de prima intenţie în sinuzita. Ea e o alternativă la operaţia clasică, în cazul în care se necrozează o porţiune de mucoasă. Să nu crezi că e mai puţin "plăcută" decât puncţia (endoscopul e totuşi ceva mai gros decât un ac de puncţie)

    ReplyDelete
  19. Am inteles ca endoscopia sinusala se face cu inernare in clinica si cu anestezie generala
    Totusi, eu nu inteleg de ce nu fac si cu sedare : coktailul care te adoarme cat dureaza interventia fara a fi nevoie de intubare!
    Se stie ca acest gen de sedare este folosit in clinici stomatologice din Ro. Si pana la urma un implant dentar e floare de colt pe langa o endoscopie sau o punctie
    Eu am de scos un implant din sinus si inca nu stiu daca voi merge pe abordul bucal sau cel nazal endoscopic. Dardaca voi opta pentru acesa din urma, imi e clar ca voi alege AGenerala
    Esti curajoasa :)

    ReplyDelete