Wednesday, May 18, 2011

Clăbuci

          Tuturor copiilor mei le-a plăcut baia încă din primele zile de viaţă, spre deosebire de mine care - povesteşte mama - plângeam cât mă ţinea gura în fiecare seară când îmi făceau baie. Prima fetiţă a avut o piele foarte sănătoasă şi catifelată, aşa că nu mi-am pus problema că e ceva în neregulă cu şamponelele sau gelurile de duş folosite. În schimb următorii copii au reacţionat la contactul cu produsele de igienă obişnuite din magazine: imediat după baie fie se înroşeau pe zone mari ale pielii, fie se umpleau de bubiţe mărunte fie le apăreau eczeme (Ioan a avut pe faţă ceva care se accentua după samponare). Mi-am dat seama că trebuie să fie ceva în neregulă cu aceste produse cosmetice pentru că piticii nu aveau nici un fel de alergii alimentare şi nici în familie nu avem pe cineva alergic. Am mai şi citit câte ceva despre diverse ingrediente folosite în săpunuri pe diverse pagini naturiste şi m-am convins că folosind aproape zilnic aceste substanţe pe pielea noastră ne punem sănătatea în pericol pe termen lung. Pielea nu e o barieră impermeabilă, sunt foarte multe substanţe care o penetrează şi se absorb în organism după o aplicaţie pe piele.
        Nu sunt un fan al produselor Amway care nu au nici o marcă oficială pe etichetă cum că ar fi ecologice, totul se bazează pe asigurările penibile ale prezentatorilor că putem uda florile sau chiar putem bea din detergentul de vase Amway fără probleme, deşi pe ambalajul produsului cu pricina se specifică: "Do not ingest!" şi "Keep away from eyes!" . Am căutat pe internet soluţii ecologice pentru igiena zilnică şi am fost plăcut surprinsă când am găsit preţuri accesibile nouă.
        Zilele trecute mi-am comandat  acest săpun. Există şi variantă de săpun lichid pe care îl folosesc ca gel de duş. Nu ştiu dacă e cel mai bun sau cel mai ieftin, deocamdată sunt mulţumită de el: e cât se poate de simplu şi nu are parfumuri sau uleiuri esentiale. Pentru probleme dermatologice mai deosebite am folosit un sapun cu proprietăţi terapeutice de aici . Pentru păr am încercat acest sampon care le-a plăcut mult fetelor pentru că lasă părul mătăsos şi strălucitor.
         Nu regret că investesc puţin mai mult în acest domeniu. Sunt mulţumită că iritaţiile şi mâncărimile nu au mai apărut de multă vreme pe pielea celor mici.
       

3 comments:

  1. Da, ai dreptate. Si eu caut sa elimin cosmeticele daunatoare din viata mea.
    Sapun si sampon (solid) cumpar de aici: http://www.galador.eu/
    Peste 10 ani de zile am folosit Head&Shoulders pentru ca numai asta mi se potrivea (in timpul asta am avut si parul lung-lung, dar si mai scurt, pana la umeri). Parul meu devenise uscat la varfuri, dar gras la baza si se electriza rau.
    Cu Galador parul a avut nevoie cam de 2 luni de adaptare de la chimicale la ceva natural. La inceput nu eram total multumita, dar mi-am impus sa am rabdare. Acum luceste, nu e uscat, nu se incurca, nu-mi mai cade (!).
    I-am dat si unei prietene, dar ea s-a spalat doar o data si nu i-a placut, a renuntat.
    Mai cumpar si sapun Olivella atunci cand gasesc: http://www.farmaverde.ro/produse-pentru-fata-c-167_208/olivella-sapun-fara-parfum-100-grame-p-4749
    Daca as mai gasi o crema hidratanta si un deodorant cu adevarat naturale, sunt fericita :). Alte cosmetice nu folosesc.
    Ah, ba nu. Din cand in cand folosesc si balsam de buze ( http://www.produsebio.com/balsam-bio-pentru-buze-logona.html ), dar desi scrie BIO pe el, nu stiu daca e chiar asa (contine si: stearat de magneziu, aroma, linalool, benzoat de benzil, benzil salicilat ... ce-or mai fi si astea)

    ReplyDelete
  2. E jale cu atatea produse cosmetice cu chimicale...eu folosesc sampon de la FAvisan, imi prieste ff bine, iar pe bb il spal cu sapun lichid Apidermin, e mai natural, nu are atatea chimicale. De asemenea si noi folosim pe fata acealsi sapun. dupa spalare, deoarece fata mi se usuca si mi se strange, folosesc si ffffffffffff putina crema Apidermaliv, de la complexul apicol Harnaj. Nu au parabeni, coloranti, conservati...de aceea si cremele nu au termem mare de garantie, doar 6 luni, si am verificat lasandu+o 2 zile la caldura, se strica.
    Balsam de par tot de la favisan folosesc, imi e indispensabil pt ca am par cret natural si mi se incalceste.
    Deodorant toata iarna am folosit hand made, pus intr+o cutiuta si luat cu degetul, dar de cum veni vara, parca nu mai face fata asa...si am trecut la Dove...stiu...stiu...are chimicale...am incercat si Favisan si Anway dar nu mi se pare ca pot sta linista o zi la servici....si dehhh...e urat ca o femeie sa miroasa.
    Ma bucur ca inparatasiti de toate pe aceste blog. Mirela

    ReplyDelete
  3. Uitasem....si in loc de blasam de buze...ca mi se usuca des...intind ff putin crema ori Apidermaliv ori apidermin(acesta o folosesc mai des pt buze ca e mai grasa)...mi se pare cel mai eficient mijloc.sanatate

    ReplyDelete