Thursday, December 26, 2019

Toti care...

...iubim Biserica si ne straduim sa slujim Domnului vrem sa ne bucuram cu duhul in aceste zile de praznic. Primesc urari frumoase si binecuvantari minunate de nasterea lui Hristos, sunt recunoscatoare pentru ele si sper sa se implineasca macar partial 😊.

Tot ce simt este ca pot sa fac un mic popas in urcusul catre imparatia cerurilor dinauntrul meu, a carei dorire nu se sfarseste niciodata. In zilele acestea nu dezlegarea la mancaruri o primesc ca pe o incununare a postului, ci putina odihna din partea ispitelor de tot felul.

Imi doresc sa am mai mult timp pentru lucrari sfintitoare de cuget si sa mi se randuiasca o viata cat mai simpla si ordonata in cele trupesti. Vreau ca viata mea, cata mai este, sa fie o necontenita iscodire de noi mestesugiri de fapte bune, pentru toate varstele si toate gusturile celor din familia mea. Imi doresc sa fiu creativa in a arata copiilor mei (folosind chiar limbajul, interesele si inclinatiile lor naturale) ca nu avem o credinta plicticoasa, incifrata (ci una misto de tot😄) si ca mantuirea e accesibila oricui indiferent de masura intelegerii omului.

Una dintre cele mai ravnite roade ale duhului ar fi pacea. Cu pacea in inima plutesti efectiv peste orice incercare si stai neclintit in fata celor mai de temut vrajmasi, mintea are ragaz sa se limpezeasca si capata putere sa stapaneasca intelept inima si sa inteleaga rostul celor pe care viata le asterne inainte.
Indraznesc sa o cer de la Domnul ca dar de gand pentru toti care se nevoiesc pe calea cea stramta.



5 comments:

  1. exact la pacea inimii ma gandeam si eu aseara. Cand o ai, treci prin furtuni linistit. Sarbatori cu bine iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. cand o ai...
      suna ciudat dar noi ne concentrăm sa facem cumva sa nu mai vina necazurile, bolile, ispitele in conditiile in care ele vin oricum la toti oamenii. pe pacea inimii si întărirea in credinta mizăm mai putin. ele sunt singurele care te pot face fericit încă de aici. de ce oare asta? de ce nu ne putem concentra cu toate forțele spre întărirea in credinta si spor duhovnicesc?
      ma surprind de multe ori crezând că starea de bine general dintr-o anumita per va dura..si când vin iar necazurile neliniștea încercarea ma gaseste iar cu pieptul gol...iar fara arme in fata vrajmasului...

      Delete
  2. Sa ne dea Domnul pacea Sa odihnitoare de suflet! Amin!

    ReplyDelete
  3. Pomeneai ceva de limbajul copiilor din ziua de azi. Foloseam si noi cuvinte ciudate cand eram mici, sau adolescenti, dar cand m am marit mi am dat seama ca nu se mai potriveau cu nivelul la care eram si ca nu s parte dintr un limbaj elevat am renuntat spontan la ele... Cred ca si ei vor renunta. Cu toate astea, cu copiii de la scoala si cu fratii mei(adolescenti ambii), mai folosesc cuvinte de ale lor pt.a ajunge la inima lor cumva... folosesc "cringe", "mi-ai dat cu seen" etc. Imi asum greseala asta, dar vad ca e totusi o punte prin care m am imprietenit cu ei :)).

    ReplyDelete