Tuesday, April 2, 2019

Personal...

...nu cred ca natalitatea va creste semnificativ prin masuri legislative care sa indulceasca situatia economica a familiilor cu multi copii. Poate cel mult taticii se vor simti mai usurati in rolul lor si familiile numeroase vor avea un trai mai bun.

Motivul principal pentru care femeile aleg sa nasca mai putini copii nu este de natura financiara, ci e dat de o anumita  perspectiva asupra vietii si de valorizare a binelui pe scala placerilor si a comoditatii. Chiar as vrea sa vad o doamna care vazand legi de felul acesta hotaraste sa nasca zece copii 😊

Pentru mine, una, sarcina, nasterea si alaptarea reprezinta niste fenomene infricosatoare (atat prin felul in care se manifesta fizic cat si prin incertitudinea evolutiei lor pozitive) incat, daca nu aveam anumite principii religioase, nu ma tenta nicio facilitate de ordin bancar.

Cu ce sa rascumperi ani intregi petrecuti in durere, griji si nesomn pana la epuizare? Ce primesti in schimb pentru libertatea pe care o pierzi cand iti umpli bratele cu un prunc nou? Dar pentru munca patriotica pe care o faci in plus pentru fiecare pereche de manute nastrusnice? Pentru teama pe care o simti la capataiul unui copil bolnav sau pentru rabdarea mult incercata de neastamparul celor mici si spiritul de contradictie al celor mari?
Bani? In niciun caz. Poate iubire atotcuprinzatoare... Poate linistea constiintei si pace in suflet de la Dumnezeu...

15 comments:

  1. Sunt de acord cu dumneavoastra. Ce sfat puteti avea pentru o mama care a pierdut o sarcina? Am doi copii si doua sarcini oprite in evolutie. prima si a patra... ne dorim copii dar acum stau cu teama sa nu se intample iarasi.

    ReplyDelete
  2. Sa incerci sa afli o cauza a ceea ce se petrece (vreo afectiune de care suferi sau probleme duhovnicesti mai adanci, nu neaparat ale tale) si eventual sa te tratezi.
    Daca intr-adevar iti doreai acei copii, sa te rogi mult (+/- post si milostenii)la cine ai mai multa nadejde si indrazneala.
    Sa crezi ca Domnul are grija si de aceste suflete ale copiilor care nenascuti inca si sa nu te intristezi peste masura.
    Discuta cu sotul si duhovnicul problema si vedeti ce credeti ca e de facut.

    ReplyDelete
  3. Foarte frumos ați expus
    💗💗💗
    Dacă ne interesează materialul și o viata comodă, atunci da e greu sa naști un nr mai mare de copii... Cel mai greu e sa fii mamă, oare când sunt copiii bolnavi exista vreo recompensa financiara, fricile, stările de epuizare uneori la limita etc... Este și aceasta o mucenicie, sa poți duce toate acestea, lăsându-te pe tine ca mamă în folosul familiei, al creșterii și mai ales al educării copiilor💗

    ReplyDelete
  4. Nu zic ca e o initiativa rea, dar nu cred in puterea ei de a determina femeile sa nasca mai multi copii.

    ReplyDelete
  5. Este f f greu sa fii mama de multi copii. Eu stiu cum e sa fii mama de 4, nu stiu cum e sa fii de 5 de 6 sau de mai multi. La fel cum o mama de 2 nu stie cum e cu 3 sau 4. Fiecare copil vine cu ceva in plus, cu bucurii si tristeti cu dureri si melancolii, cu griji si nesomn cu stari de rau fizic si psihic. E o mucenicie si nu prea te invata nimeni inainte sa te casatoresti ca familia/casatoria inseamna sa faci cati copii iti da Dumnezeu. Se merge si pe ideea de se poate si altfel de parca in calugarie poti sa mai tragi si cu paharelul ca n-ar fi bai....Crucea casatoriei corect dusa este f f greu de dus din toate punctele de vedere. Nu stiu daca exagerez dar poate partea financiara e ultima problema ( desi mereu e prezentata mereu ca prima). Eu am avut momente cand era ultima fetita mica si erau toti mititei cand pur si simplu simteam ca nu mai rezist psihic....ma gandeam sa mai treaca o zi si inca o zi. Ma trezeam obosita, adormea franta, nimic nu era facut la timp, mi se parea ca nu am suficient timp si grija de ceilalalti si hormonii faceau sa mi se para asta o tragedie. Mi se parea ca am esuat, ca ceva nu am facut bine de ma simt asa. De asta zic ca e f f greu sa ai multi copii in ziua de azi. E si presiunea societatii/parerile ei diferite care pana la urma tot ranesc intr-un fel sau altul. Dar....asta inseamna casatoria. Parca nici eu nu am curaj uneori si ma gandesc ca o sa fuga de casatorie copii mei daca o prezint asa.

    ReplyDelete
  6. Te imbratisez! Asa se simte si traieste cand copilasii sunt multi si toti mititei.

    ReplyDelete
  7. Nici nu stiti cat bine sufletesc mi a facut comentariul dumneavoastra Larisa. Si eu sunt mamica de 4 copii, de 9,7,5 si 1 an si jumatate si desi sunt casnica asta simt si eu , ça nu am niciodata timp, ça nu e niciodata curat cum trebuie, pe o parte fac dar pana termin se face dezordine in alta parte...ça nu ma ocup cum trebuie de copiii mai mari, nu am rabdare, ma manii de multe ori ...astept sa creasca fetele mai mari ...😊 Si Nadajduiesc sa completeze bunul Dumnezeu restul...dar sunt zile cand e foarte greu...oricum va multumesc, Alina

    ReplyDelete
  8. totusi conteaza si masurile financiare, statistic se vede ca in anii de criza economica a scazut natalitatea, care tocmai se ridicase putin cand incepuse si romanul sa o duca mai bine.Eu cred ca romanii iubesc copiii si familiile mari, dar n-au curaj sa se ,,arunce,, cand abia se descurca de la un salariu la altul sau n-au casa, n-au ajutor, au datorii, samd..Pe de alta parte, probabil ca de la un numar de copii in sus nici toti banii din lume nu te motiveaza :)), fiindca intervin cele spuse de tine.Plus ca la tinerete ai mai mult curaj si nu pui raul inainte asa mult.
    Poate oamenii n-ar face 10 copii daca ar avea mai multi bani , da poate ar face 2 in loc de unul, sau 3-4 in loc de doi, samd..

    ReplyDelete
  9. Poate oi fi eu defecta dar nu sunt de acord cu atitudinea de victima a unor mame cu mai multi copii. Nici lui DUmnezeu nu cred ca ii place. Sunt cruci mult mai grele pe lumea asta. SUnt femei care ar da orice sa se poata plange de aceste dureri/oboseli si nopti nedormite dar care au bratele si casele goale sau care se confrunta cu diagnostice cumplite. Eu cred ca copiii sunt o binecuvantare si toate eforturile de a-i aduce pe lume, creste si educa sunt rasplatite in fiecare moment. Iubirea neconditionata, bucuria si veselia pe care o aduc in jur compenseaza multe. Si inca ceva. Cele mai grele situatii si cele mai neplacute le cunosc din familii cu un singur copil! Cand sunt mai multi, asumati, nascuti pentru Dumnezeu si El isi face simtita prezenta iubitoare si ajutorul! Deschideti doar ochiii si bucurati-va de ce aveti!:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atitudinea de victima nu cred ca e placuta lui Dumnezeu in nicio situatie, ci aceea de "bucurat-va pururea"😊

      Delete
  10. Nu credeti pentru ca nu ati vazut, dar se intampla in alte parti ale lumii. Cu protectie sociala si grija pentru familii adecvata, omul se poate desprinde de grija zilei de maine si poate aduce pe lume mai multi copii decat norma societatii. Si asta nu pentru avantajul financiar ci pentru ca e in noi dorinta de a ne apropia de inocenta cat mai mult. In tara unde locuiesc, la serviciu, majoriatea colegilor (toti oameni cu studii) au cel putin 3, la scoala si gradinita copiilor aproape toate familiile au 3-4 copii.Nici familiile cu 6-7 copii nu sunt chiar raritati. Intalnesc multe familii, rar au doi sau doar unul, 'norma' societatii este de 3. Si nu sunt oameni credinciosi (dimpotriva e una dintre cele mai atee tari), nu o fac din rationamente inalte ci din nevoia biologica si emotionala. Multi dintre ei ne-ar rusina pe noi, crestinii, prin faptele pe care le fac fara aura de mucenicie...Elena

    ReplyDelete
  11. Te cred. Depinde si cat de grea iti pare experienta aducerii pe lume a copiilor. Eu vin din perspectiva experientei personale si chiar mi s-a parut mucenicie. Am prietene femei sanatoase si puternice care s-au simtit extraordinar ca gravide.

    La noi in tara spre exemplu observam o natalitate crescuta la etnia roma, sector social care traieste in saracie crunta. Nici ei nu isi dau aere de mucenicie, ci merg pe o inertie a sexualitatii. Dimpotriva, la cuplurile din sfera economica inalta nu prea vedem aceasta inflorire a vietii de familie.
    Dupa cum spui, in zona de care vorbesti motivatia e strict biologica si emotionala, deci nu din cauza masurilor de protectie sociala.
    Pur si simplu am vrut sa subliniez ca, pentru cine simte cu adevarat o mare greutate in a purta multiple sarcini, a naste si alapta copii, banii nu sunt un trigger pt cresterea nr de sarcini dorite. Pentru cele care au aptitudini 😊 in domeniul reproducerii (duc sarcini, nasc si alapteaza cu usurinta) probabil ca e un factor favorizant, in niciun caz determinant. In afara de cele mai disperate categorii sociale nimeni nu face copii pt bani.

    ReplyDelete
  12. Larisa, eu am unu si inca unu mic mic in burta si ma sa simt asa. Ca nu rezist, ca nimic nu e facut, ca ca toate is in zadar, ca imi distrug copilul, etc. E cu adevarat o mucenicie casnicia si copiii, copiii multi cu atat mai mult...Sa ne ajute Dumnezeu..

    ReplyDelete