Sunday, April 28, 2019

Ca toate...

...preotesele in perioada posturilor mari, am stat mult singura in ultima vreme (singura, adica fara sot, ca in rest casa e plina). Ca sa imi iasa din cap aerele de mucenicie (asa cum plastic si ziditor de suflet s-a exprimat candva o cititoare) incerc sa ma gandesc la alte situatii in care femei ca si mine stau singure si iau lucrul acesta ca atare, nu se inchipuie ca fac vreo jertfa:

  • sotii de marinari, militari, soferi pe tir
  • femei ai caror barbati muncesc pentru familie in strainatate 
  • chiar si un serviciu obisnuit in zilele noastre tine omul plecat de acasa mai mult de 8 ore si il lasa extenuat
  • sunt oameni care se dedica unor cauze nobile (studiu, voluntariat) si iau din timpul familiei pentru asta
  • mai sunt si barbati care nu au efectiv treburi, dar isi fac de lucru, doar, doar sa stea plecati de acasa
  • o alta forma de singurate o incearca femeile celor dependenti de internet, inactivati in lumea reala de activitatea online
  • cel mai greu de dus sunt barbatii care dispar de acasa pentru patimi ca bautura si desfranarea, pe care isi irosesc timpul, sanatatea si banii familiei
Cu cat ma adancesc mai mult in cugetarea asta imi dau seama ca in afara sesiunilor intense de activitate in biserica din timpul posturilor mari si a catorva pelerinaje sunt efectiv prea rasfatata cu prezenta sotului meu langa mine.

3 comments:

  1. Sunt fiica de navigator. E greu si pentru copii. Imi aduc aminte ca mama a dus cu mare greutate lipsa tatalui, pe vremea aia statea si cate 9 luni pe mare tata. Eu mereu am zis ca nu vreau sa fiu sotie de navigator sau preot, tocmai ca nu imi puteam imagina sa stau si fara sot, mi s a parut suficient ca am fost fara prezenta tatalui in copilarie. Chiar si acum, adulta, sufar cand pleaca tata in voiaj, dar acum ne ajuta mai mult tehnologia, ne mai vedem pe Skype, ne mai auzim pe Whatsapp/telefon... Dar na, se poate supravietui in orice conditii, se pare...

    ReplyDelete
  2. ...si totusi nu putem compara ispitele care vin in familia unui preot fata de cele ale unei familii obisnuite in care tatal este plecat foarte multa vreme de acasa...si medicul este la datorie, si pilotul, si cei din armata...dar ca datoria preotului nu e niciuna, sa nu uitam pe cine are prim vrajmas preotul si familia sa.

    ReplyDelete