Wednesday, April 3, 2019

Ce frumoasa...

...e poezia despre mama, ce usor e sa te joci cu simboluri si cat de greu este cand iti ajunge cutitul la os! Nu te mai hraneste atunci nicio metafora, ci doar implicarea concreta a cuiva alaturi de tine, un sfat practic sau cel putin o marturisire sincera a unei femei care trece prin aceleasi etape coplesitoare de epuizare fizica si mentala ca si tine.
Cateva sugestii despre cum sa ai o viata mai buna in postura de mama de multi copii


  • Nu fi idealista. Accepta ca nu le poti face pe toate la superlativ
  • Nu incerca obsesiv sa tii pasul cu societatea atee, ci alipeste-te de Dumnezeu si pune pret pe constiinta ta nu pe judecata lumii
  • Nu te compara bolnavicios cu alte mame, ci doar inspira-te din experienta lor
  • Nu te centra pe sentimentul de vinovatie, ci pe a gandi strategii de administrare si organizare
  • Optimizeaza-ti stilul de lucru astfel incat sa iti revina mai putine sarcini
  • Redu numarul de nimicuri care se strang intr-o casa cu multi copii (jucarii, carti, haine). 
  • Simplifica-ti programul. Cei ff  mici nu au neaparata nevoie sa fie dusi la activitati
  • Stabileste-ti prioritati, fa liste
  • Implica si copiii mai marisori in activitati gospodaresti. Chiar daca la inceput nu se pricep, cu timpul iti vor fi de mare folos
  • Cere si accepta ajutor de la sot, parinti, socri si orice alta petsoana care crezi ca nu pericliteaza pacea casei😉
  • Invata-i de mici ordonati
  • Iesi tu afara cu ei la plimbare, nu trimite pe altcineva, ca sa ramai tot tu la smotru
  • Daca esti ff obosita, centreaza-te pe a-ti crea momente sa dormi sau cel putin sa motai
  • Ai grija la alimentatie, eventual ia suplimente, ceaiuri care sa te ajute cat de cat sa fii in forma 

Viata fireasca nu ar trebui sa fie o tragedie. Pacatele, ignoranta omului si lipsa de conlucrare (autentica) cu Dumnezeu o fac sa fie de nesuportat.

5 comments:

  1. Cred ca e tare grea viata cu multi copii dar si tare frumoasa. Personal am simtit cea mai mare implinire cat am stat cu cei mici acasa. Si eu imi doresc multi copilasi, o familie numeroasa e o binecuvantare

    ReplyDelete
  2. Domnul sa va rasplateasca jertfa! Parca ati scris pentru mine, e un raspuns pe care parca mi l trimite Domnul la framantarile mele! Deja sunt la capitolul triere hainute si jucarii, o sa pastrez doar strictul necesar. Ajutor nu am pentru ça suntem in Belgia si rareori vin socrii si stau foarte putin. Trebuie sa ma organizez, sa implic mai mult fetele nu doar cand imi ajunge cutitul la os cum spuneti. Si in primul rand sa ma rog cu adevarat! Maicuta sa va acopere!

    ReplyDelete
  3. Multumesc si eu! ;)

    Hai, ca putem! :)))

    ReplyDelete
  4. mi am printat si mi o lipesc pe usa :). cand vin socrii pe la noi, o ascund :)))

    ReplyDelete
  5. Scoti partea cu socrii si gata😊

    ReplyDelete