Wednesday, April 24, 2019

Astea trei...

...sunt carjele mele in alaptare, fiindca de data asta, ca niciodata, pielea mea fiind mai putin elastica, am facut niste ragade urate, sangerande, bilateral. Altadata aveam ceva usturimi cateva zile dupa iesirea din maternitate. Acum se fac aproape trei saptamani de cand ma chinui cumplit. Sangerau atat de rau incat mititica mea arata ca o vampiruta dupa ce manca la pieptul meu.

Cea fara eticheta e o crema de prin Vatoped, cu sunatoare, lavanda si propolis. De ea si de Garmastan ma clatesc cu apa calda inainte de supt. Sunt cicatrizante si merg mai degraba in pauzele mai lungi de alaptare. Lanolina e faina fiindca bb poate suge cu ea aplicata, formeaza o pelicula protectoare peste rana si fiind alunecoasa face miscarile de supt mult mai usoare. Lanolina asta pentru mameloane este foarte scumpa, aproximativ 60 lei / 30 ml, iar pe site-ul Elemental am gasit lanolina pura anhidra cu 9 lei.

Atat ma nedumereste: daca e ok ca bb sa suga lanolina, unt de shea sau de cocos, de ce nu ar fi ok sa suga untura? Nu de alta, dar am dat o cautare despre procesul de fabricatie al lanolinei purificate si nu mi-a placut deloc ce am gasit: http://medhelpsis.com/ro/posts/6293.

15 comments:

  1. Si eu am pâtit la fel ça dumneavoastra la baiat dar mie mi au trecut foarte repede dupa ce mi am pus mameloane de silicon cand sugea iar in pauzele dintre supt o crémaillère cicatrizanta cu antibiotic. Maica Domnului sa va ajute sa va vindecati mai repede si sa va aline durerea. Alina

    ReplyDelete
  2. ah am trecut si eu prin dureri cam la toti. am folosit cele 2 creme dar dacă sunt deja ragade, bine ar fi sa iei niste protecții din silicon. ele vor grăbi si procesul de vindecare. eu de la avent am avut...bebe le-a acceptat si a fost f bine. la nr 3 sau 4 am pățit și eu. te îmbrățișez..stiu cat e de greu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Protectiile le voi lasa ca ultima varianta. Mai incerc cu creme si pozitionare corecta la san.

      Delete
    2. Intelegerea cuiva face ff mult in situatii din astea.

      Delete
    3. da mai incearca doar ca durerile sunt cumplite...La mine bebe a supt f f bine cu protectia de silicon si am trecut apoi la adaptat direct la san cand am fost vindecată. am fost si eu f f reticență initial dar văzând apoi cat de bine e nu am avut nici un regret.

      Delete
  3. Doamne ajuta, Ecaterina! Sa-ti traiasca Anastasia si sa fiti cu totii sanatosi! Nu stiu sa-ti rasp la intrebare.. Am avut si eu rani dureroase, in special la unul dintre sani, dar nu sangerau asa. Sfatul neonatoloagei a fost sa ung sanii cu lapte de san si sa fac topless:). In fapt, am folosit lanolina pura uneori, am pus lapte de san pe rani dupa fiecare supt si am incercat cat s-a putut sa stau cu sanii la aer, in special noaptea. Cele mai eficiente au fost ultimele doua. Recuperare cat mai rapida iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stau la bai de aer, dupa recomandare, nici cu sapun nu ma spal, am dat si cu lapte.
      La unul dintre sani e aproape cicatrizata. Mai insist asa, cu creme si cu o atasare la san mai adanca. Sper sa se rezolve in cateva sapt

      Delete
  4. Și eu am folosit o crema scumpa cu lanolina, Lansinoh 66 lei - 40ml, dar s-a văzut diferența, ma dădeam în pauzele de alaptare și îmi era mult mai bine. Doar ca doctorița de la maternitate mi-a zis ca indiferent ce scrie pe ea, sa ma spal înainte de a-i da lui bebe sa suga. Asa ca eu mai ștergeam din ea înainte sa ii dau, dar recunosc ca nu de tot. Eu am incercat mameloanele din silicon, dar nu reușeam sa ii dau sa suga cu ele. Am mai folosit crema pe la 8-9 luni când începuse sa ma muște și făcusem iar ragade. Oricum 40 ml s-a dovedit prea mult pentru nevoile mele, asa ca mi-a rămas destulă crema zic eu. Doar ca pe capac este semnul cu 12M, adică valabila 12 luni de la deschidere, iar bebe are 18 luni. Dacă doriți eu pot sa o trimit fără nici un cost.
    Sanatate multă va doresc! Mihaela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vai, legat de clatirea cremelor, am intalnit pe forumuri mamici care sfatuiesc sa nu indeparyezi Garmastanul inainte de supt, ca e natural si il ajuta si pe copil la gingiute 🙄.

      Delete
  5. Multumesc mult dar eu deja mi.am cumparat. Daca mai sunt pe aici alte mamici doritoare, puteti lua legatura.

    ReplyDelete
  6. La noi pb a fost frenul. M-am chinuit 6 luni pana l-a vazut un medic bun si mi-a zis ca are ditamai frenul. 6 luni de alaptat cu dureri mari...dupa frenectomie a fost magic, zici ca era alt copil la supt.

    ReplyDelete
  7. Nu are fren scurt. Chiar are o portiune surprinzator de mare de limba detasata.

    ReplyDelete
  8. La fel a fost si la noi, la toti 4 de la nastere 3-4 saptamani si apoi fiecare inca o tura dupa ce le dadeau dintisorii. Doar ca la ultimul bebe am descoperit niste comprese care chiar au facut diferenta https://comenzi.farmaciatei.ro/mama_si_copilul/maternitate_si_lehuzie/produse_ingrijire_sani/comprese_impregnate_multi_mam_cu_gel_bio_activ_pentru_ragade_12_bucati_bioclin-p10020052 (nu stiu daca am voie sa pun link, dc e vreo problema, va rog nu publicati comentariul). Sper sa fie de folos!

    ReplyDelete
  9. Si baneocin pudra ajuta f bine la rani. Eu am folosit la epiziotomie si s-a vindecat repede. La sani am folosit Garmastan si desi bebelusa avea frenul scurt am trecut cu bine de perioada ragadelor. Garmastanul o facea sa icneasca si trebuia sa ma spal inainte de alaptare. Sanatate multa si Paste cu bucurii sa aveti.

    ReplyDelete
  10. Ce puteti sa-mi recomandati pentru tratarea hemoroizilor in alaptare? Am tot cautat postarea la dvs pe blog si nu o gasesc. Multumesc mult! Doamne ajuta!

    ReplyDelete