Thursday, April 4, 2019

Gravidele...

...trebuie sa stie ca data probabila a nasterii este de fapt mijlocul unui interval de o luna in care se poate declansa o nastere naturala. Stiu ca multe se pot intapla acum, pe ultima suta de metri, dar mi se pare important ca femeia sa nu grabeasca nejustificat (strict pe motive cronologice) travaliul si sa nu isi induca stresuri inutile fara o monitorizare onesta (in interesul pacientei) a ginecologului.

Ca o curiozitate, am avut o sarcina cu DUM 14 august (pentru o crestina asta nu e o data pe care sa o uiti, eram chiar la manastire la o priveghere inainte de Adormirea Maicii Domnului) si DPM 1 iulie, cu fat de APGAR 10.

15 comments:

  1. Eu am nascut fetele la DPN iar baietii la -1 zi respectiv +1 zi fara sa fac nimic special.

    ReplyDelete
  2. Ai mei toti au venit mai devreme...la 37 si 38 de saptamani. Avantajul ca nu au fost prea grasuni, deci i-am nascut relativ usor. Pe de alta parte e mai greu cu astia prea cruzi cu alaptatul...

    ReplyDelete
  3. Asa am si observat ca fiecare femeie are specificul ei si se cam respecta regula la fiecare copilas care vine...

    ReplyDelete
  4. Ai mei au fost din ce in ce mai mari...ultimii 3 peste 4 g. Al treilea 4.350 g. Noroc ca ultima a fost fata si s-a oprit in 4.100 am inteles ca este o explicatie si pentru asta.

    ReplyDelete
  5. Eu am nascut la 41 si 3 zile, fix in ziua cand m-a "amenintat" dr ca pleaca din localitate, si sa ma grabesc. Cred ca daca nu era stresul asta indus mai statea la clocit pruncul...

    ReplyDelete
  6. Eu am nascut provocat de fiecare data la 40 de saptamani si + 3, 4 zile. La baiat m am chinuit mult , aveam contractiivmari dar nu ma dilatam, dupa mai bine de 12 Ore de travaliu, vroiau sa ma trimita acasa si sa Revin in alta zi. Cand am auzit, de frica am nascut😁. La ultima mi a rupt Doctorul membranele fara sa mi zica, aveam contractii mari cu tôt cu péridurala dar nu ma dilatam...daca m ar fi lasat sa mai astept poate ar fi fost altfel...poate alta data daca va mai fi, stie Domnul. Alina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alina și eu am avut travalii grele, ultimul după 14 ore tot dilatație 3, nu a vrut colul sub nici o forma sa se deschidă cu toata medicația ajutătoare, calciu și oxitocina... Durerile erau groaznice, pana la urma mi-au făcut cezariana, fetita având o greutate f mare, peste 4 kg... Pe primii doi am reușit sa ii nasc natural, cu epiziotomie... Dar tot nașterea naturala o recomand pt ca te recuperezi mai repede, unde sa mai zic ca epidurala pt operație nu a prins și am simțit tot😥😥😥

      Delete
    2. Daca m ar fi lasat medicul, as fi asteptat , ma gandesc ça ar fi venit pana la urma! Dar nu stiu de ce dupa 40 de saptamani si cateva zile le este teama, cel putin in cazul meu. Poate am gresit ça am ramas mereu la acelasi la ultimii trei, dar aici nu prea am avut alta posibilitate. In sfarsit, Slava Domnului ça a fost totul bine, si ça nu a fost cazul de o cezariana

      Delete
    3. Daca m ar fi lasat medicul, as fi asteptat , ma gandesc ça ar fi venit pana la urma! Dar nu stiu de ce dupa 40 de saptamani si cateva zile le este teama, cel putin in cazul meu. Poate am gresit ça am ramas mereu la acelasi la ultimii trei, dar aici nu prea am avut alta posibilitate. In sfarsit, Slava Domnului ça a fost totul bine, si ça nu a fost cazul de o cezariana

      Delete
  7. Puteai sa mai astepti dc bb era bine. Poate ti-ar fi fost mai usor

    ReplyDelete
  8. Am tot calculat cate sapt aveati cu sarcina de care pomeneati, si nu prea dau calculele, ies 5 sapt peste termen :) Nu calculez eu bine?

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Si totusi a dat Domnul si Maicuta si ati nascut. A venit natural sau ati avut nevoie de perfuzii cu oxitocina ? Alina

      Delete
  10. Aiaiai! No asta da incredere, atat a mamei cat si a medicului!

    ReplyDelete