Saturday, May 19, 2012

Înfrânare

Vineri am primit o plăsuţă cu căpşuni şi una cu cireşe, din care am mâncat fiecare câte un castronel şi au mai rămas câteva. Noi, părinţii, le-am lăsat pe masă casă le ciugulească cei mici. Azi după amiază am constatat că erau stricate şi m-am mirat, pentru că ştiu că le plac foarte mult. Ce să mai zic? Ca în pilda cu strugurele :)

"Acesta este avva Macarie alexandreanul, pentru care se scrie in Lavsaicon, pe langa altele si aceasta, ca s-au adus odata struguri lui avva Macarie si poftea sa-i manance pe ei. Dar aratandu-si infranarea sa, i-a trimis la alt frate bolnav si care poftea struguri. Si primindu-i pe acestia fratele, foarte s-a bucurat, dar nevrand si el sa-si implineasca pofta sa, i-a trimis la alt frate, aratand ca el nu are pofta de mancare. Iar acesta a zis tainuindu-si lucrarea infranarii sale. Si acela primindu-i, la fel a facut si pentru ca ii poftea pe ei, nu s-a impartasit, ci la alt frate i-a trimis. Si acesta asemenea la altul. Si asa la multi frati venind strugurii si de nici unul mancandu-se, mai pe urma au ajuns iarasi la avva Macarie, nestiind fratele cela ce mai apoi decat toti i-a primit, cum ca de dansul intai s-au trimis si pentru aceasta ca un mare dar lui i-a adus. Iar batranul cunoscandu-i pe ei si cercetand si afland, s-a minunat si a multumit lui Dumnezeu pentru acest fel de infranare a fratilor."

1 comment:

  1. Hristos a inviat! Va citesc de mult timp si abia acum am hotarat sa va scriu cateva cuvinte, pentru ca imi sunteti tare dragi. Mi-a placut articolul asta, mai ales pentru ca imi aduce aminte de copilarie, cand si noi faceam cam la fel: orice aveam, cateodata doar un singur mar, imparteam la 7(4 copii, 2 parinti si o bunica). Numai bine va doresc!

    ReplyDelete