Monday, August 26, 2019

Cu toate...

...am auzit despre asezonarea tigailor de fonta. O portie de gandire nu strica nimanui...Ma intreb ce compozitie chimica are stratul acela negru, lucios, nonstick, care se formeaza la suprafata de gatit prin  asezonare, despre care se spune ca e atat de sanatos. Daca asezonarea trebuie repetata, fiindca in timp se mai duce din arsura respectiva, e clar ca particule din ea vor fi printre ingredientele omletei tale, doar nu se volatilizeaza. Cum sa crezi ca un strat de ulei ars pana la fumegare e sanatos, cum sa crezi ca din el nu intra nimic in ceea ce gatesti!?

2 comments:

  1. Optam pentru alte tipuri de vase. În viziunea mea, cele cu straturi multiple de marmură sunt mai sigure. Eu le-am ales și sunt mulțumită, am încredere în conceptul "stone pan".

    ReplyDelete
  2. Da. Am si eu. Ele nu au strict marmura, ci au un miez de aluminiu/inox si o glazura complexa (se spune ca un soi de portelan in care sunt inclavate particule minuscule de granit). Mai sunt cele cu titaniu, care se lauda ca sunt inerte chimic, ca se fac si proteze articulare cu Ti, dar am si fata de ele niste rezerve:
    in primul rand e un invelis cu insertii de titaniu, nu e titaniu pur, apoi prin oxidarea Ti rezulta oxizi care, desi repara tigaia in mod miraculos, nu stiu cum sunt "vazuti" de corpul uman.

    ReplyDelete