Thursday, August 8, 2019

Ce bine...

...ar fi sa existe si stranduri separate pe sexe. Sper sa nu fiu impuscata pentru ideea asta 😊. Sunt oameni au o retinere fata de stranduri pe motiv ca e o dezgolire prea mare, care combinata cu o aglomeratia, muzica antrenanta si soarele de vara lucreaza in detrimentul curatiei mintii. Si la mare exista inconvenientul asta, dar mult mai diluat.

Stiu multi crestini, printre care si eu, carora le-ar prinde bine cateva reprize de inot pe saptamana. Altii ar beneficia chiar de recuperare functionala prin gimnastica sub apa. Locuitorii oraselor care traiesc in apartamente si lucreaza in birouri s-ar bucura de mai multa piele expusa la soare, deci de mai multa vitamina D, cu tot ce inseamna ea pentru sanatate.

Daca mi-as permite, as deschide asa ceva, macar pentru bunici, mamici (jos cu osteoporoza😄) si copii sub 10 ani. Initial de dimensiuni mici, apoi, daca cererea ar fi acceptabila, as extinde.

3 comments:

  1. Da, ar fi o idee foarte buna. Nu ar mai fi nevoi de costume de baie pt intreg corpul cum folosesc musulmancele... pur si simplu ne-am imbaia si am inota impreuna mamicile, bunicile si copiii

    ReplyDelete
  2. În ultima lună am mers de 3 ori la bazinele special amenajate pentru copii, pentru tineri sau bătrâni și am fost surprinsă de cât de multe fete și femei purtau costume de baie decente, în stilul anilor '20, gen rochiță sau cu pantalon scurt+maieu din material specific sporturilor nautice. Mi se pare un exces de zel ceea ce propuneți, eu aș avea nevoie de soț pentru că mai mult de un copil preșcolar nu pot supraveghea singură, și nu am la cine apela pentru ajutor în afară de soț. Eu nici nu m-am simțit expusă, nici pe soț nu l-am simțit ispitit de mediu (deși este ușor "ispitibil" în general), fiindcă este un loc unde atenția se concentrează la motivul pentru care ai venit și pentru care ai plătit, când nudurile pot fi accesate mult mai ușor printr-un singur clic, în intimitate, fără nicio reținere :-( Aceasta este problema care ar trebui să ne dea de gândit...
    În plus, pentru expunerea la soare există acum costume cu protecție UV care acoperă bine mare parte a corpului.
    Noi am putea să insistăm asupra autoeducatiei și exemplului pe care îl oferim copiilor, de a evita curiozitatea netrebuincioasă, privirile insistente și expunerea excesiva, fără rușine.

    ReplyDelete
  3. Ma bucur sa aud asta. Chiar nu am mai frecventat mediul de zeci de ani😊

    Desi sunt complementare, educatia e una si despatimirea e alta.

    ReplyDelete