Monday, March 31, 2014

O muscatura



Ieri dupa-amiaza Ecaterina a muscat dintr-un mar. Apoi a strigat la mine:
"Mami, fii atenta ca nu ma mai doare!"
"Ce nu te mai doare?"
"Pai inainte nu puteam sa musc din mar, ca ma dureau rau dintii astia din fata. Nu stii ca imi taiam felii? Acum ma gandeam la ceva si am uitat sa nu musc, dar vad ca nu ma doare deloc..."


Pentru mine evenimentul acesta a fost o mare victorie, fiindca m-am tot luptat sa aduc cat de cat dieta noastra pe un fagas al sanatatii si fiindca am insistat  mai ales pentru Eca sa ia anumite  suplimente si sa fie mai drastica in evitarea zaharului. Astea au fost cele mai prietenoase metode prin care am aflat si eu ( de pe net) ca s-ar putea vindeca micul ei defect.

Sincer vorbind nu eram 100% convinsa ca voi reusi ceva, iar presiunea pe care o simteam cand impuneam restrictii incepuse sa fie prea mare. Deja se milogeau prea tare pentru o ciocolata, deja iritam rudele care se gaseau sa ne ofere ceva dulce cand veneau in vizita. Mica izbanda de ieri m-a motivat sa nu renunt.

Nu stiu alte femei (Heather, de exemplu a redus drastic si consumul de zaharuri din fructe sau miere, dar a reusit sa vindece spectaculos caria fetitei ei) ce vointa au, ce fel de a-si impune conceptiile legate de alimentatie in fata copiilor, dar mie mi se pare o lupta destul de grea, mai ales ca nu am intotdeauna ca aliati adultii care ma inconjoara.

Oricum, constat zilnic cat de adevarat este ca hrana este unul dintre cei mai puternici factori de influentare a starii de sanatate.

7 comments:

  1. Draga Ecaterina,


    ce fel de suplimente le-ai dat copiilor?
    Le-ai dat de exemplu acest ulei de ficat de cod catre care a fost linkul?
    Baietelul nostru datorita unor alergii de care insa a scapat nu mananca branza si ca urmare nu prea are de unde sa isi ia calciu. Primeste si el supliment de calciu, dar din cate am vazut despre uleiul asta de cod, ar fi important sa aiba si un aport de vitamina D pt a il utiliza mai bine.

    Domnul sa va binecuvinteze!

    ReplyDelete
    Replies
    1. da, le-am dat Lysi. Cel mai fain ar fi un ulei fermentat de la green pasture, dar nu l-am cumparat.
      Daca nu mananca branza, citeste despre zeama de oase si vei vedea ca e f bogata in minerale.
      De asemenea citeste despre vindecarea alergiilor si a intestinului cu dieta GAPS.

      Delete
  2. Si altceva: lactatele nu sunt singura sursa de calciu, iar suplimentele cu vit D nu fac cat o expunere adecvata a pielii la soare.

    ReplyDelete
  3. Si eu am probleme cu fetita mea de 2 ani --- zahar nu-i dadusem niciodata, dar i-am permis fructele uscate (caise, smochine), ceea ce recent am scos din alimentatie; cu uleiul de cod+ghee nu am avut succes (capsulele nu le poate inghiti, iar daca le desfac sa ii pun intr-o supa, e complicat sa o conving s-o termine). Nu stiu de ce, dar sunt destul de reticenta in a crede ca mierea e rea; la fel cu fructele (dar am citit ce spune Ramiel - daca e dulce, modifica chimia sangelui si favorizeaza cariile). Multumim pentru impartasirea succesului; tot ce am reusit eu pana la momentul de fata cu fiica mea este sa impiedic aparitia altor puncte/pete maronii sau albe pe dinti (primele i-au aparut aproape instantaneu --- in maximum o luna--- dupa ce i-au iesit caninii). Ce intelegeti prin "expunere adecvata a pielii la soare"? Din pacate, traim ceva mai la nord, adica iarna ziua este foarte scurta, dar beneficiem de zile cu 1-2 ore mai lungi pe parcursul verii, si poate ar trebui sa profitam. S-o ducem la plaja sau la piscina?

    ReplyDelete
  4. Adecvat: cat mai mult, fara protectie solara, fara sa simti arsura
    Detalii mai poti citi pe blogul Cristelei Georgescu, pe Mommypotamus, Alex si David cresc.

    ReplyDelete
  5. Si baiatul meu a avut un an si jumatate fara produse lactate de nici un fel(alergie) dar nu ne-au indicat suplimente in perioana aia. Totusi, daca ar fi luat vreun ulei din asta minune eu i-as fi dat dar nu am avut succes cu el.Oriunde il ascundeam, il pricepea.
    Ne-au spus doar sa il tinem afara chiar daca nu e vara deci soarele nu e vizibil 3-4 ore pe zi. Nu plaja sau piscina ci doar bai in mare .Zilnic o data :) Ne-au explicat ca pentru aportul de vitD nu e nevoie sa fie dezbracat copilul .Cu pantalon scurt, tricou si palarie si organismul isi ia ce e nevoie doar sa nu stea in casa .

    ReplyDelete