Sunday, July 15, 2012

Supărare

De la un timp Grigo n-o mai agreează pe buni: mârâie la ea, o bate din senin şi nu vrea să mai meargă la plimbare cu ea. L-am întrebat într-o seară de ce face aşa şi mi-a răspuns că e supărat pe ea. L-am tot descusut şi am înţeles că o ţine minte pentru că acum vreo săptămână, când a făcut pipi pe el la locul de joacă din parc nu l-a mai lăsat la copii şi l-a certat.

Mi-am adus aminte că, într-adevăr, într-o dimineaţă l-am găsit cu buni pe o bancă ceva mai departe de nisip, cu o feţişoară tare morcovită. Când m-am apropiat de el m-a respins cu un "Pleacă!", dar ostilităţile s-au topit printr-o îmbrăţişare caldă. S-a confesat cu boticul lui bosumflat: "Am făcut pipi pe pantaloni!" Asta era... "Nu-i nimic, mami! Aşa mai uită copilaşii. Te iubesc şi nu sunt deloc supărată pe tine pentru asta."

Ieri i-am spus bunicii tot şi i s-au umezit ochii. Mi-a zis: "Eu un o anumit fel de a reacţiona (moştenit şi el): când cineva greşeşte credeam că e bine să-l pedepseşti, să ţină minte. Să ştii că atunci când am văzut cum te-ai purtat tu, ce frumos l-ai luat în braţe şi l-ai liniştit mi-am dat seama că am greşit şi mi-a părut rău!"

Cel mai greu însă e să reuşeşti să ceri iertare unui pitic, să-l faci să-ţi înţeleagă regretele şi să te accepte, să aibă din nou încredere în tine. Uneori un gest mărunt lasă o rană greu de vindecat.

3 comments:

  1. Ecaterina, e minunat cum iubeşti! :)

    ReplyDelete
  2. E minunata bunica pentru ca a inteles! Altceva nu mai spun, e de prisos!

    ReplyDelete
  3. Off, cunoaștem:))
    Fie-mea o ține minte pe soacră-mea și acum după ce în urmă cu un an în mod repetat i-a pus sare pe oul ochi (Anna nu mănâncă sare adăugată și mamaie tot uita asta). Și nu e atât de mică precum Grigo. Eu nu am reușit să aflu care e cauza antipatiei (în afară de ceea ce motivează ea) deși am încercat, mi-e milă și de mamaie pentru că văd cum Anna o respinge și ea suferă dar nici pe Anna nu reușesc să o determin să-mi spună ce are cu ea. Au și copiii tainele lor...

    ReplyDelete