Wednesday, January 4, 2012

Paza bună ...

Diana mă întreabă...
Pentru ca ai mai multa experienta in domeniu, as dori sa te intreb si eu cate ceva: -cum procedezi cu pastrarea in buna regula a spatiului pentru studiu? am vazut ca ai in fiecare camera o masa de scris pentru copii, dar eu intreb cum reusiti sa paziti rechizitele de cei mici?Fata cea mare intra anul acesta in clasa I si am senzatia ca nu voi reusi sa ii creez un loc pentru lectii adecvat, pentru ca cea mai mica (1,5 ani) distruge tot. S-a invatat deja sa isi traga scaunele prin casa si sa le aseze peste tot ca sa ajunga la rafturi si le ia cartile si le rupe. Au inceput sa le ascunda prin dulapuri, dar le e peste mana sa le mai rasfoiasca si sa le gaseasca asa pitite peste tot. Nu pot sa o supraveghez continuu si mai ales din primavara, cand va veni si bebelusul, cred ca va fi dezastru din punct de vedere organizatoric.
     Anul acesta Grigo a scăpat de câteva ori în caietele Ecaterinei:), deci se vede că nu reuşesc prea bine să-l păzesc.
    Cum procedez? Ideea e că rechizitele sunt înşirate pe masă doar când scriu copiii, apoi sunt stânse (în sertare sau ghiozdan) În aceste din urmă locuri copilul mic este treptat obişnuit că nu are voie să umble, deşi la început plânge şi se împotriveşte. Cel mai motivat să-l supravegheaze este în primul rând copilul al cărui birou e "ameninţat" de micul explorator,  însă oricine îl surprinde invadând aceste spaţii interzise trebuie să-i reamintească: "Aici nu ai voie" şi să-i reorienteze curiozitatea spre altceva. Dacă suntem consecvenţi, bebe pricepe destul de repede care sunt limitele în care se poate mişca. Ca să îndulcim aceste interdicţii am cumpărat topuri de coli pe care cel mic scrie şi el (cu carioci şi culori din seturi mai vechi, descompletate) alături de surorile mai mari, aşa cum se vede în foto.

4 comments:

  1. Sa chinui 5 suflete in 2 camere,si sa mai vina si al 6-lea...e greu.Ce te faci daca o sa ai 12 copii sau mai multi?Nu pot intelege incapatanarea unora ca voi sa tot stea sa faca la copii...unde mai pui ca ai si o facultate,te credeam mai desteapta...doar mi-am exprimat opinia.

    ReplyDelete
  2. Ce te face să crezi că suntem mai chinuiţi decât 3 suflete în 3 camere?

    ReplyDelete
  3. Dacă voi avea onoarea să am 12 copii sunt sigură că vom trăi mult mai bine, aşa cum şi până acum, cu naşterea fiecărui copil am avut parte de progrese materiale. Dumnezeu are grijă să nu ne pună sarcini mai grele decât putem duce.

    ReplyDelete
  4. Asta e parerea multora, ca a mai aduce un copil pe lume, e un chin si o nedreptate pentru cei pe care ii ai deja. De aceea majoritatea oamenilor procedeaza ca la porumb (pe asta il tin, pe asta il scot, il arunc), chipurile pentru ca "unul doi dar buni", e mai bine decat multi si prosti.
    Dar asta dupa mintea ingusta a adultilor care nu au vazut cat de mult se bucura copiii de venirea unui nou frate sau sora in casa. Eu am avut probleme doar la nasterea celui de-al doilea copil, pentru ca primul fusese obisnuit singur si gelozia s-a resimtit atunci, dar in limite normale. Insa acum asteapta toate cu mare bucurie sa vine bebe 4 si se intrec sa isi faca planuri cum sa ajute la baita si la masaj, etc.

    ReplyDelete